دانلود رساله معماری دانشکده هنر و معماری،
در قالب Word و 135 صفحه و قابل ویرایش.
========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
========================================================
تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.
قسمتهایی کوتاه از متن:
مقدمه
فهم انسان در برخی از موارد، پروسه ای پیچیده به خود می گیرد و گاهی خیلی ساده اتفاق می افتد، در واقع گاهی فهم از حس برمی خیزد، گاهی از وجود، گاهی فهم ریشه در ادراکات حسی ما به خصوص حس بینایی از دنیای اطرافمان دارد و گاهی ریشه در معانی، که یا در وجود انسان شکل گرفته و یا از محیط پیرامون برداشت شده است.
در معماری چنانچه قابل اثبات است ابتدا ماهیت و مفهوم وجود دارد، بعد ماده خلق می شود یعنی آنچه که تصور نامیده می شود شکل وجود به خود می گیرد و سرانجام تصویر این تصور به بیرون ذهن منتقل می شود. ذهن ما از یک جهت مانند یک تخته سیاه در آتلیه معماری دانشکده مان می باشد که ابتدا روی آن خطی ترسیم نشده است اما به تدریج و مرحله به مرحله با گذراندن واحدهای ترکیب و مقدمات و هندسه و دیدن مجله ها و فضاهای متفاوت، نمادهایی را بر روی این تخته خالی از هر گونه خط و هندسه ترسیم می نماییم. پس دیدن، نگاه کردن و اندیشیدن در معماری بسیار حائز اهمیت می باشد. آیا تصور انسانی که زیبایی را ندیده و درک نکرده و فقط مفهوم آن را شنیده با انسانی که آن را دیده و درک کرده یکی است؟ پرورش خلاقیت ذهنی دانشجو در فضایی که زشت، بی تناسب، بی روح بدون توجه به ارگونومی انسانی طراحی شده است بسیار مشکل بوده در صورتی که کیفیت فضایی و متناسب بودن و کارکردی بودن آن تأثیر بسزایی در پرورش ذهنی یک دانشجو به خصوص، دانشجوی هنر و معماری دارد.
در این تحقیق بر آنیم که با بررسی فضاهای تشکیل دهنده یک دانشکده معماری، آموزش معماری، دانشجوی معماری و ارتباط آنها با فضا و پیرامون خود به ضوابط و معیارهایی دست پیدا کنیم که طراح را دریافتن راه حل نهایی یاری رساند. نظر به اینکه اکثر پژوهش های موجود درباره کیفیت فضاهای آموزشی در برخی زمینه های خاص مانند دانشکده ها و یا دانشکده معماری بسیار ناچیز و کمرنگ می باشد، اجرای این پژوهش ضروری به نظر میرسد. یافته های این تحقیق و پژوهش میتواند ما را در ایجاد فضای انسان ساخته بهینه تر، دانشکده های کاراتر و نیز به بیان نظریه های جدیدتر یاری دهد.
ضرورت توجه به این مطلب با دانستن اینکه، در ایران دانشکده های معماری به طور خاص برای این موضوع طراحی نشده اند و یا در هنگام طراحی به این موضوع توجه نشده است بیشتر مشخص می شود و نهایتاً سعی می شود به مشخص شدن فاکتورهای مؤثر راهکارهای لازم برای طراحی بهینه دانشکده معماری با تأکید بر کیفیت فضاهای آموزشی ارائه گردد.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
فصل اول »
1 فهرست:1
2 مقدمه3
3 تعریف دانشگاه4
4 انواع دانشکده ها7
5 اولین دانشگاه ایران15
6 معماری16
7 معمار و هنر16
8 آموزش معماری در جهان18
9 رشته معماری19
10 خاصترين ويژگيهاي رشته معماري19
11 هنر19
12 نتیجه گیری19
فصل دوم »
13 معماری سبز23
14 اصل حفاظت از انرژی27
15 اصل کاهش استفاده از منابع جدید30
16 اصل احترام به سایت34
17 اصل کل گرایی36
18 مزایای ساختمان سبز37
19 ساختمانهای برتر معماری سبز38
20 بازسازیMotherhouse مونرو39
21 نتیجه گیری48
فصل سوم »
22 معرفی طرح مشابه49
23 طرح های مشابه49
24 طرحای اجرای خارجی49
25 مدرسه معماری باوهاوس50
26 پلان ها59
27 طرح داخلی60
28 دانشکده هنر آمریکا61
29 تحلیل سایت حجم کلی بنا62
30 هندسه طراحی حجم64
31 هماهنگی با محیط:64
32 سبک استفاده شده در طراحی بنا66
33 نوع متریال و مصالح مصرفی در بنا68
34 استفاده از رنگ مکمل69
35 پلان طبقه اول72
36 تحلیل نمونه های از دانشکده های دنیا75
37 دانشگاه هنر و معماری لندن75
38 دانشکده هنر و معماری ییل80
39 نمونه موردی داخلی89
40 دانشکده معماری قزوین89
41 نتیجه گیری92
فصل چهارم »
42 مدرسه معماری باوهاس :92
43 فرآیند و استانداردها93
44 معرفی استانداردها93
45 مکان یابی93
46 نوع دسترسی94
47 عرصه بندی94
48 مبانی نظری95
49 مبانی نظری طراحی معماری96
50 در این تحقیق تلاش گردیده به طور خلاصه این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم98
51 به طور کلی این عوامل را می توان به موارد زیر تقسیم کرد که عبارتند از:100
52 بحث اقلیم در معماری به 4 زیر مجموعه تقسیم می گردد:100
53 1-1-تابش100
54 2-1-دما101
55 3-1-بار ش102
56 4-1-باد102
57 اصول و ضوابط طراحی103
58 معرفی فضاهای آموزشی و عملکرد آن ها105
59 اتاق كنفرانس108
60 آموزشی-عملی108
61 آتلیه ها108
62 الف:آتلیه طراحی معماری108
63 ب آتلیه درک وبیان:111
64 ج آتلیه ترسیم فنی:111
65 کارگاه ها:112
66 اداری:114
67 اتاق رئیس دانشگاه:114
68 اتاق معاون:115
69 مدیر گروه:115
70 معاون آموزشی:115
71 مالی(حسابداری)116
72 حراست و انتظامات:116
73 مشاور تحصیلی:117
74 فضا های فرهنگی- رفاهی:117
75 انتشارات:117
76 بوفه:117
77 سالن اجتماعات:118
78 نماز خانه:119
79 بخش فرهنگی- رفاهی120
80 ب سالن مطالعه:121
81 ج اتاق نوار خانه:122
82 د محل برگدان:122
83 سه شیوه طبقه بندی میگردد:123
84 کتابخانه:123
85 محل متصدی:124
86 کارگاه عکاسی:124
87 امکانات مرکزی:125
88 سالنهای کنفرانس:126
89 صندلیهای سالن کنفرانس:127
90 فضای لازم برای هر دانشجو :128
91 کیفیت صوت و نور پردازی:128
92 فضاهای اضافی و مربوط به هم :128
93 کار گاه های طراحی و نقشه کشی129
94 تجهیزات اصلی:129
95 کارگاههای نقشه کشی:130
96 کلاسهای نقاشی از مدل،نقاشی و مدل زنده:130
فصل پنجم »
97 برنامه فیزیکی پروژه133
98 سایت انتخواب شده136
99 نقشه های دانشکده هنر ومعماری137
100 پلان ساختمان آموزشی138
101 پلان ساختمان اداری139
102 پلان مبلمان ساختمان آموزشی140
103 پلان مبلمان ساختمان اداری141
104 برش های ساختمان آموزشی142
105 برش های ساختمان اداری143
106 نماهای ساختمان آموزشی144
107 نماهای ساختمان اداری144
108 پرسپکتیو خارجی ساختمان آموزشی145
109 پرسپکتیو داخلی آتلیه148
110 پرسپکتیو داخلی آنفی تاتر149
111 سایت پلان دانشکده هنرومعماری150
112 پرسپکتیو سایت151
113 منابع152
دانشکده هنر و معماری_1615919553_46927_5739_1519.zip9.57 MB |