لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt
( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 102 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
تربيت و ضرورت تربيت
1- ضرورت تربيت از لحاظ معنوي را بيان کنيد؟ (تربیت)
تربيت، عامل فهم و تنظيم رابطه انسان با خداست و راه و رسـم اين ارتباط را به آدمي مي آموزد. مي دانيم رابطه خدا و انسـان از دو ديد و از دو چهره قابل بررسي است. يکي رابطه خدا با انسان و ديگر رابطـه انسان با خدا. تربيت، ما را با خدايمان آشنا کرده و پايبنــد فرمان ها و تعاليم الهي مي سازد. ارزش توکل و توسل به او را نشـان داده و ما را به کيفيت عبادت و ارتباط با پروردگار و دعا و مناجـات و استمرار و استعانت از او آگاه مي سازد. تربيت، مي تواند عامل وصول انسان بـه مقام عبد و عبوديت باشد و تجربه هاي روز از خانواده ها و مردم و مبلغان آن را اثبات مي کند.
2- عوارض فقدان تربيت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
عدم تربيت و يا سوء تربيت موجد عوارض فردي و اجتماعي بسياري است از جمله: در جنبه فردي فقدان يا سوء تربيت سبــب خمــودي و واماندگي، خامي و خشني، سرکشي و جهل و بي خبري و در نهايــت در حالت حيواني زيستن است.
* در جنبه اجتماعي، سوء تربيت و يا فقدان آن سبب جرم زايي، انحراف، فساد آفريني، نابساماني در روابط اجتماعي بي توجهي به مسؤوليــت و اخلاق و انسانيت است.
* در جنبه اقتصادي عدم تربيت، سبب بيکاري، عدم اتقان در کار، سـوء مصرف و ديگر نابساماني اقتصادي مي شود.
* در جنبه سياسي عدم تربيت، سبب بي توجهي به نظام، عدم حکومت صالح، بي بند و باري در استفاده از آزادي، عدم پاي بندي به مليـت و ... خواهد شد.
3- فطرت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
خدا انسان را آفريد و او را در مسير و در خط هدايت قرار داد. براي وصول او به مراتب رشد و کمال، زمينه ها، امکانات و تجهيزاتـــي در اختيار او نهاد که بخشي از آنها ظاهري و قابل رؤيت هستنــد، مثـل چشم، گوش و بخشي از آنها باطني و مربوط به جنبه هاي دروني انسان است مثل غريزه، وجدان، فطرت.
(فطرت به معني شکافتــن، ابــداع آفرينش ابتدايي و بدون سابقـه است. آن را نيرويي مي شناسند کـــه مرموز و پيچيده واســرار آن ناشناخته است و اين نيــرو سبب مي شود که فعاليت انسان به سويي خاص جهت پيدا کند.)
فهرست مطالب و اسلاید ها :
ضرورت تربيت از لحاظ معنوي را بيان کنيد؟ (تربیت)
عوارض فقدان تربيت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
فطرت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)
غريزه و فطرت چه تفاوت هايي با هم دارند؟ (تربیت)
آنها که فطرت آدمي را بي تفاوت مي دانند چه نظري دارند؟ (تربیت)
نظر اسلام را در مورد فطرت بيان کنيد.
در مورد تربيت پذيري انسان، کلاً چند نظر وجود دارد؟
تربيت پذيري انسان از نظر اسلام به چه اموري مشروط و محدود است؟
جمع بندي ديد اسلام در تربيت پذيري چيست؟
وراثت را تعريف کنيد.
صفاتي که از طريق وراثت به فرزندان منتقل مي شود را نام ببريد
صفات نوعي را که از طريق وراثت منتقل مي شوند، شرح دهيد.
صفات فيزيولوژيک که از طريق وراثت منتقل مي شونــد کدامند؟
چه صفات مرضي از طريق وراثت منتقل مي شوند؟ شرح دهيد
صفات مربوط به جنبه هاي رواني و هوشي را که از طريق وراثت منتقل مي شوند معرفي کنيد
غرض از محيط، در تربيت چيست؟ توضيح دهيد
محيط رحم چه تأثيـري در جنين مي گــذارد؟ شـرح دهيد
چه عواملي و شرايطي از خانواده در کودک مؤثرنــد
به نظر شما نقش پدر در تربيت کودک بيشتر مؤثر است يا نقش مادر؟
اعضاي خانواده چه کساني هستند؟
خويشان و بستگان چه نقش و تأثيري در کودک مي گذارند؟
گروه معاشران چه نقش و تأثيري در کودک مي گذارند؟بيان کنيد
چه چيز معلم در شاگردان مؤثر است
مردم جامعه چه کساني هستند و چه تأثيـري در کودک دارند
مسؤولان اجرايي چه کساني هستند و چه تأثيري در کودک دارند
شيطان کيست؟ و چه تأثيري در صلاح و فساد ما دارد
فرشتگان که هستند؟
در جهان چه نظاماتي حکومت دارند
خود انسان در خودش چه نقش و تأثيري دارد
غرض از شرايط شخصي در تربيت چيست
غرض از شرايط مربوط به جامعه در تربيت چيست
نقش و تأثير فقر و غنا در تربيت افراد کدام است
هدف علمي و تحقيقي چيست
هدف در زبان و ادبيات چيست
هدف هنري چيست
هدف در جهان شناسي چيست
هدف در کسب آگاهي سياسي ما چيست
هدف در جنبه قانون و استقلال چيست
ما در پاسداري از مرزها چه اهدافي داريم
هدف از کار و توليد را بيان کنيد
هدف در آگاهي ديني چيست
براي اهداف، چه شرايط و خصايصي است
نوع هدف ها کدامند
منابع اهداف در اسلام کدامند
روش را تعريف کنيد
ديد قرآن و اسلام درباره روش چيست
روش الگويي چگونه روشي است؟ آن را بيان کنيد
اثر ورزش در رفتار چيست
اثر مدرسه در رفتار چيست
تأثير وراثت و محيط در رفتار را توضيح دهيد
وعظ و موعظه را در چه مواردي به کار مي برند
چه کسي واعظ باشد بهتر است
تشويق داري چه مفهومي دارد
فوايد تشويق در تربيت چيست
تشويق، به چه صورت هايي است
تشويق ، بايد بر اساس چه شرايطي باشد
براي تشويق، چه ضوابطي را بايد در نظر داشت
در تشويق، از چه اموري بايد پرهيز کرد
چرا بايد براي انسان ها تنبيه باشد؟ شرح دهيد
مراحل تنبيه کدامند؟ شرح دهيد
پاورپوینت تربيت و ضرورت تربيت_1614626516_46383_5739_1934.zip0.29 MB |