نوع فایل:power point
قابل ویرایش23اسلاید
قسمتی از اسلاید
هزینه یابی هدف یک تکنیک اندازه گیری بهای تمام شده نیست، بلکه برنامه جامع کاهش هزینه، حتی پیش از نخستین مراحل تولید یک محصول است.
هزینه یابی هدف عبارتند از فرایند مدیریت استراتژیک هزینه به منظور کاهش مجموع هزینه ها در مراحل طراحی و برنامه ریزی محصول
هزینه یابی هدف یک رویکرد ساختار یافته برای تعیین هزینه در طول عمر محصول است به گونه ای که تعیین کند محصول مورد نظر با چه شاخص های عملکردی و کیفیتی می باید تولید شود تا در هنگام فروش با قیمت پیش بینی شده به میزان سود دلخواه در طول عمر خود دست یابد.
دوره عمر محصول عبارت است از: فاصله زماني بين طراحي تا عرضه محصول جديد به بازار و توقف توليد آن به دليل نبود تقاضاي کافي براي آن در بازار است
فهرست مطالب:
مقدمه
پیشینه هزینه یابی هدف
اصول هزینه یابی هدف
هزينه يابي مبتنی بر قیمت
تمرکز بر مشتری
تمرکز بر طراحی محصولات و فرایندهای تولیدی
چهار اصل فرعي
همکاري سيستمي (عملکرد متقابل واحدها)
هزينه يابي چرخه عمر محصول
مشارکت زنجيره ارزش
فرایند هزینه یابی هدف
هزینه یابی هدف در مقایسه با روش سنتی مدیریت هزینه
مزاياي به كار گيري TC
معايب به كار گيري TC
هزینه یابی هدف در ایران
مشکلات موجود در بکارگيري سيستم هزينه يابي هدف در ايران
پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای هدف_1555066657_25274_5739_1776.zip0.07 MB |