دانلود ادبیات نظری تحقیق خصوصیات دوران نوجوانی و انحرافات جنسی در نوجوانان (فصل دوم )
در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
نوجوانی تعریف نوجوانی:دورهای اززندگی که بین کودکی وبزرگسالی قرارگرفته دوره نوجوانی خوانده می شود به عبارت دیگر،دوران نوجوانی مرحله ای اززندگی است که بین کودکی وبزرگسالی قرار گرفته است.مد ت دوره نوجوانی درجوامع مختلف متغیر است واز جامعه ای به جامعه دیگر درنوسان بوده ومرزهای سنی مشخصی ندارد.(نجاتی،1389)
تعریف لغوی واژه نوجوانی:معنی لغوی واژه نوجوانی "درحال بزرگسال شدن"است.هرچند بسیاری ازفرهنگ های لغت این اصطلاح را به صورت "بالغ شدن" تعریف کرده اند.دربرخی دیگرازواژه نامه ها،نوجوانی به عنوان دوره ای از زندگی بین بلوغ وپختگی(بزرگ )تعریف شده است.(آقامحمدیان وحسینی،1384)
تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ
شاید بتوان گفت،یکی ازعلت هایی که اززمان های قدیم توجه دانشمندان به روانشناسی کودک جلب شده است این باشد که روزی کودک،نوجوان می شود وچرخ های عظیم اجتماع به دست وی به چرخش درمی آید.بنا براین اگر کودک امروز و نوجوان فردا ازلحاظ جسمی وروحی نیرومند باشد، سود بیشتری عاید اجتماع خواهد شد. درداستانهای قدیم مانند"ادیسه"که ازتنها پسر"اولیس"بحث می کند،به نوجوانان نام"تاگاریس"که معنی لباس آستین گشاد بوده است می دادند.هرکس این لباس را برتن می کرد اجازه داشت درجشن ها شرکت کند وبالغ محسوب می شد.ودرروم"پلوتارچ"درکتاب خود ازاهمیت تعلیم وتربیت وواگذاری مسوولیت به نوجوانان صحبت کرده است. "افلاطون "(347-427ق م)400سال قبل از میلاد موضوع نوجوانان را مطرح کرده است وازآثار باقیمانده از"ارسطو "(322-384ق م)می توان دریافت که اودرباره نوجوانان مطالعاتی داشته است."ارسطو"اعتقاد داشت که نوجوانی،مرحله خیالبافی ها،رویاها وآرزوطلبی ها است ونوجوان را ازلحاظ جسمی وفیزیولوژیکی تشریح کرده است "سقراط "(399-470ق م)نیز به نوبه خود به کرات در مورد نوجوانان درآثارش بحث کرده است "ژان ژاک روسو "(1778-1712م)درکتاب مشهور خود به نام"امیل "مفصلا درمورد نوجوانی بحث کرده است.وی درکتاب خود کودکی خیالی را تصور می کند وبه تعلیم وتربیت او می پردازد."روسو"درمورد فرایند بلوغ وجنبه های تربیتی این دوران دراین کتاب سخن آورده واین دوره را دوره "سن عقلی"نامیده است وآن راقاطع ترین واقعه رشد به شمار آورده است.
فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
2-1نوجوانی 2-2 تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ
2-3 خصوصیات جسمانی دوران نوجوانی
2-4 خصوصیات عقلانی دوران نوجوانی
2-5 خصوصیات عاطفی دوران نوجوانی
2-6 خصوصیات اجتماعی دوران نوجوان
2-7 مشکلات دوران نوجوانی ونحوه مقابله با آن
2-8 بلوغ وسایرعلائم نوجوان
2-9 کالبد شکافی چگونگی شکل گیری بلوغ
2-9-1 کارکرد فیزیولوژیکی غدد در زمان بلوغ
2-10-بلوغ جنسی
2-11 بلوغ زودرس وبلوغ دیررس دیررسی بلوغ
-12 عواملی که انحراف جنسی درنوجوان را به وجود می آورند
2-13 دیدگاهها درزمینه تحول جنسی نوجوانان
2-14 بالیدگی جنسی
2-15 تواناییهای شناختی وتصمیم گیری نوجوانان در زمینه مسایل جنسی
2-16 مشکلات اخلاقی وجنسی نوجوانان
2-16-1 خودارضایی یا استمناء
2-16-1-1 نظریات مختلف درباره استمناء
2-16-1-2 استمناء دررابطه با جنس
2-16-1-3 نظراسلام درمورد استمناء
2-16-1-4 گناه خود ارضایی
2- 16-1-5- سبب شناسی خود ارضایی
2-16-1-6 ازدیدگاه برخی نویسندگان،مهمترین علل وانگیزه های خود ارضایی عبارتند از
2-16-1-7 پیامد های خود ارضایی
2-16-1- 8 درمان خودارضایی
2-16-1-9 شناخت درمانی دینی
2-16-2- اختلال هویت جنسی
سبب شناسی
2-16-3 - گرایش به همجنس خواهی(همجنس گرایی)
2-16-3-1 به طور کلی دونوع همجنس خواهی تشخیص داده شده است
2-16-3-2 سبب شناسی همجنس خواهی
منابع و مأخذ
خصوصیات دوران نوجوانی و انحرافات جنسی در نوجوانان_1550307729_22440_5739_1907.zip0.05 MB |