خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی بازاریابی الکترونیک

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی بازاریابی الکترونیک

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 4 صفحه
قسمتی از متن .doc :


پیشینه تحقیق
باقری و آذر (1384) آمیخته بازاریابی اینترنتی را مورد بررسی قرار دادند. اين مقاله در صدد شناسايي تغييرات آميخته بازاريابي بود تا از اين رهگذر بتوان از مزاياي رقابتي دنياي الكترونيك بهره برد. با اين توجه، مولفين با در نظر قرار دادن دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتري، به طراحي مدل مفهومي آميخته بازاريابي اينترنتي پرداختند. در اين مدل، 6 مولفه جمع آوري اطلاعات، محصول، قيمت، ارتباطات، توزيع و علامت تجاري شركت به عنوان مولفه هاي آميخته بازاريابي اينترنتي شناسايي گرديد. اين مولفه ها در اثر تقاطع دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتري، تركيبهاي متفاوتي از آميخته را ارائه كرد. با آزمون مدل، 10 تركيب براي 12 حالت متفاوت براي يك كالا در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و ويژگيهاي متمايز مشتري به تاييد رسيد. اين تركيبها، همان ابزار رقابتي جديد است كه با تغيير در يكي از دو عامل تغيير در چرخه عمر محصول يا سطح بلوغ مشتري، باز تعريف خواهد شد.
حسینی و همکاران (1387) تاثير به کارگيري بازاريابي الكترونيكي بر عملكرد صادراتي صادركنندگان نمونه بخش صنعت را مورد مطالعه قرار دادند. جامعه اين تحقيق صادركنندگان نمونه بخش صنعت در سال هاي 84-1379 مي باشد. به منظور پاسخگويي به سوال تحقيق يك فرضيه اصلي و شش فرضيه فرعي تعريف و با ارايه يك مدل مفهومي، رابطه ميان بکارگيري بازاريابي الكترونيكي وعملكرد صادراتي در شركت هاي مذکور مورد آزمون قرار گرفت. براي بررسي فرضيات از آزمون همبستگي پيرسون و براي تحليل هاي اضافي از تجزيه و تحليل واريانس و رگرسيون استفاده گرديد. نتايج بررسي ها حاكي از آن است كه بين استفاده از اينترنت در فعاليت هاي بازاريابي و عملکرد صادراتي شرکت هاي مورد تحقيق رابطه مثبت ومعنا دار وجود دارد. اين ارتباط در هر يك از ابعاد سه گانه بازاريابي الكترونيكي، يعني استفاده از اينترنت در فعاليت هاي مرتبط با مشتري، مرتبط با كانال هاي توزيع و تحقيقات بازاريابي با عملكرد صادراتي، يعني رشد و سودآوري صادرات، ورود به بازارهاي جديد، بهبود وضعيت سهم بازار و ايجاد ذهنيت مثبت نسبت به محصولات، خدمات و نام و نشان تجاري شركت مورد تاييد قرار گرفت
.
ایمان خان (1387) رفتار مصرف كننده در بازاريابي الکترونیکی را مورد مطالعه قرار دادند. بررسي ساختار ذهني مصرف كننده، معرفي محيط ديجيتال و ارايه مدل شكل گيري و تاثير ساختار ذهني بر محيط ديجيتال، بررسي رفتار ارتباطي مصرف كننده در محيط ديجيتال در مقاله حاضر، مورد بررسي قرار گرفت. نتایج نشان داد که شناخت ساختار ذهني مصرف كننده و عوامل موثر در نحوه شكل گيري آن در طراحي سايت ها و فرآيند جستجوي مصرف كننده به منظور بالا بردن نرخ بازدهي از سايت ها و ترغيب مصرف كنندگان به خريد از آنها بسيار تاثيرگذار است.
نیکوکار و همکاران (1388) الگوي رفتار مصرف كننده و استراتژي هاي بازاريابي اينترنتي را در لوازم خانگي

ايران مورد مطالعه قرار دادند. در اين مقاله تلاش شده است با استفاده از روش تئوري سازي داده بنياد و با بررسي رفتار مصرف كنندگان و توليد كنندگان لوازم خانگي ايران، الگوي رفتار مصرف كنندگان طراحي و تبيين شود. نتايج اين مطالعه نشان مي دهدكه مصرف كنندگان لوازم خانگي ايران داراي سه الگوي رفتاري عقلايي، احساسي و هوشمند هستند و به طبع آن بنگاه ها نيازمند استفاده از استراتژي هاي بازاريابي مبادله اي، تعاملي و هوشمند مي باشند.
شعرباف و مرتضوی (1388) شناسايي عوامل موثر جهت استفاده موفق از بازاريابي اينترنتي در

شركتهاي صنايع غذايي استان خراسان رضوي را مورد مطالعه قرار دادند. ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه مي باشد روش آماري در تجزيه و تحليل داده ها، استفاده از روشهاي تحليل عاملي و آمار توصيفي مي باشد. نتايج به دست آمده از اين تحقيق نشان مي دهد كه كليه متغيرهاي شناسايي شده موثر بر استفاده موفق از بازاريابي اينترنتي، از ادبيات موضوع در جامعه آماري موثر تشخيص داده شده اند ولي ميزان استفاده از آنها در حال حاضر در حد متوسط قرار دارد.
پراساد و همکاران
- Prasad et al.
(2001) اثر بازاریابی اینترنتی بر رقابت بازاریابی و عملکرد صادرات را مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعه بر اساس بررسی داده ها از 381 شرکت صادر کننده، این نتایج حاصل شد که وارد شدن اینترنت به بازاریابی و فعالیت های آن باعث افزایش رقابت پذیری بین شرکت های مشابه شده و جهت گیری ها را به سمت عملکرد بهتر تغییر می دهد.
کیانگ و چای
- Kiang and Chi
(2001) چارچوبی برای مزیت های بالقوه بازاریابی اینترنتی ارائه کردند. بر اساس این چارچوب و با

در

نظر
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی بازاریابی الکترونیک_1546943041_20693_5739_1354.zip0.01 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت