خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

چگونه توانستم دانش آموز بیش فعال کلاس پنجم ابتدایی محدثه تمرکز کنم؟

چگونه توانستم دانش آموز بیش فعال کلاس پنجم ابتدایی محدثه تمرکز کنم؟

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 33 صفحه
قسمتی از متن .doc :


باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموز بیش فعال کلاس پنجم ابتدایی محدثه تمرکز کنم؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی : آموزگار
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموز بیش فعال کلاس پنجم ابتدایی محدثه تمرکز کنم؟

اين ‏كه من روى مسائل مربوط به دانش‏آموز و آموزش و پرورش و مسائل تحصيل و تربيت، اين همه تكيه مى‏كنم و هرجا و با هر كسى كه احساس بكنم به نحوى با مسائل تعليم و تربيت ربط دارد ارتباط برقرار مى‏كنم و نظرم را مى‏گويم، دنبال كار را مى‏گيرم، به خاطر اين است که من از آينده مى‏ترسم
.
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين اقدام پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.


چکیده
از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصيلي و ورود به کلاس يكي از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله بیش فعالی ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس عصبانیت،درگیری با بچه ها را در مورد او مشاهده می نمودم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر همكلاسي هايش در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموز و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.
براي اينكه انسان بتواند در اجتماع زندگي كند بايد رفتار اجتماعي را بياموزد به اين معني كه رفتارش بايد مورد قبول اجتماع باشد . يكي از راههاي اجتماعي شدن و مورد قبول قرار گرفتن رعايت انضباط و مقرراتي است كه در اجتماع حكمفرماست . مقررات و قوانيني انضباطي رفتار را تحت كنترل درمي آورد و چون اين كنترل اغلب مانع انجام خواسته هاي كودكان مي شود ، گاهي موجب خشم و عصبانيت آنها مي گردد . در تعليم و تربيت كودكان انضباط هميشه مورد توجه بوده ، ولي در اينكه اين انضباط چگونه بايد باشد و چگونه مي توان آن را آموزش داد عقايد متفاوت است .
از این رو بنده تصمیم گرفتم در سال تحصیلی اخیر درباره مشکل استرس و بیش فعالی محدثه و عدم توجه او به درس که احتمالا از بیش فعال و عدم توجه او سرچشمه گرفته بود به پژوهش بپردازم.
مقدمه
کودکان‌ بیش ‌فعالی‌ که‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشکل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمرکز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ کودکان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ کوچکترین‌ محرک‌ بیرونی‌ واکنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملکرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشکل‌ می ‌شوند.
از لحاظ‌ اجتماعی، کودکان‌ بیش ‌فعال‌ تأثیر مثبتی‌ بر دیگران‌ نمی ‌گذارند و مرتب‌ مورد انتقاد قرار می ‌گیرند. آنها به ‌دلیل‌ دقت‌ پایین، اغلب‌ دچار اشتباه‌ می ‌شوند و انتقاد دیگران‌ را نسبت‌ به‌ خود برمی‌انگیزانند. این‌ بچه‌ها به‌ جزئیات‌ مسائل‌ توجهی‌ ندارند. حتی‌ در بازی‌ها نیز با دشواری‌ رو به ‌رو می ‌شوند و در ارتباط‌ خود با بچه ‌های‌ دیگر مشکل‌ پیدا می ‌کنند. اغلب‌ از دستورالعمل‌ها پیروی‌ نمی‌ کنند و از عهده‌ تکالیف‌ مدرسه‌ و سایر کارها و وظایف‌ برنمی‌آیند.آنان‌ از درگیر شدن‌ با تکالیفی‌ که‌ مستلزم‌ تلاش‌ ذهنی‌ مداوم‌ است، می‌ پرهیزند. اغلب، وسایل‌ خود را گم‌ می‌ کنند و دچار فراموشکاری‌اند. به ‌طور افراطی‌ حرف‌ می ‌زنند و پیش‌ از تمام‌ شدن‌ پرسش‌ها، پاسخ‌ می‌ دهند. منتظر نوبت‌ ماندن‌ برایشان‌ دشوار است‌ و بسیاری‌ اوقات‌ مزاحم‌ کار دیگران‌ می ‌شوند.

در برخي موارد مشكلات همراه با اين اختلال در سراسر زندگي شخص ادامه مي يابد. گرچه اين كودكان در دوره بزرگسالي همه علايم مربوط به بيماري را ندارند و از پرتحركي آنها كاسته شده است ولي مشكلات توجه و تمركز و رفتارهاي تكانشي آنها ادامه مي يابد. در عده اي از اين كودكان نيز با رسيدن به سن 12 سالگي علايم آنها بهبود مي يابد و عملكرد طبيعي در حوزه هاي مختلف رفتاري، اجتماعي و تحصيلي پيدا مي كنند. در كساني كه بيماري ادامه مي يابد نياز به ادامه درمان نيز وجود دارد. به نظر مي رسد عمده مشكلات اين كودكان با ورود به مدرسه آغاز مي شود، مكاني كه در آنجا انتظار نظم، انظباط، پيشرفت تحصيلي، ارتباط مناسب با همسالان، پيروي از دستورات معلم و انجام تكاليف مدرسه مي رود. از آنجا كه مطالعه، خواندن و نوشتن، گوش فرادادن به صحبت هاي معلم نيازمند تمركز، توجه، قرار و آرامش كافي دارد و اين كودكان در اين زمينه ها مشكل دارند، در نتيجه درس خواندن براي آنها تبديل به معضلي مي گردد كه به راحتي قابل حل نيست، ساعات انجام تكاليف درسي در منزل ساعات طولاني كشمكش بين والد و كودك است. كودكي كه ساعت هاي زيادي را به بازي و فعاليت مي پردازد، از نيم ساعت نشستن روي تكاليف درسي بيزار است. در كلاس درس زماني كه ساير دانش آموزان مشغول يادگيري مطالب جديد هستند و به صحبت هاي معلم گوش مي دهند، آنها مشغول حرف زدن با بغل دستي، بازي كردن و يا ور رفتن با کتاب، مداد و ساير وسايل هستند.
بيان مسئله
افت درسي و عدم پيشرفت تحصيلي، آينده شغلي اين كودكان را تحت تأثير قرار مي دهد، هميشه ممكن است كارهاي زيادي را شروع كنند، اما نيمه تمام رها كنند، در نتيجه طرح هاي ناتمام در بين كارهاي آنها زياد ديده مي شود، فراموشكار هستند و به قرارهاي كاري خود دير مي رسند و از ديد ديگران اينها افرادي بدقول هستند. امكان ابتلاي به اضطراب، افسردگي، اختلال سلوك، اختلال ايذايي مقابله اي، ، پرخاشگري و ساير اختلالات رفتاري در كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي در صورت عدم مداخله مناسب زياد است.رعايت نكردن نوبت، عدم رعايت قوانين بازي، عدم پيروي از دستورات، بر هم زدن نظم و رفتارهاي تكانشي در اين كودكان باعث مي شود كه ارتباط آنها با همسالان، والدين و بزرگ ترها تحت الشعاع قرار گيرد. آنها از جمع دوستان خود طرد مي شوند و پيامهاي منفي كه مرتب از پيرامون خود دريافت مي كنند، اعتماد به نفس اين كودكان را لطمه مي زند و آنها را مستعد افسردگي و اضطراب مي كند. چه راه حلهايي را براي درمان کودکان بيش فعال پيشنهاد مي کنيد؟بنا به دلايل فوق و دلايل بي شمار ديگر، اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي بايد درمان شود هدف از درمان كاهش علايم اين بيماري است تا حدي كه كودك آشفتگي كمتري را در زندگي روزمره خود متحمل گردد و عملكرد تحصيلي و ارتباطي كودك بهبود يابد. درمان اين وضعيت بيشتر بر اختلالات رفتاري همراه با بيش فعالي ـ كم توجهي موثرند و شامل درمان هاي شناختي، رفتاري و آموزش والدين مي باشند. بديهي آموزش والدين در مورد چگونگي بيماري فرزندشان، رفتارهاي مثبت كودك، عدم بكارگيري شيوه هاي نا مناسب تنبيهي و ... بسيار مي تواند هم براي كودك و هم براي خانواده او موثر باشد.
توصيف وضعيت موجود
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

چگونه توانستم دانش آموز بیش فعال کلاس پنجم ابتدایی محدثه تمرکز کنم؟_1546533930_20196_5739_1894.zip3.24 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت