لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 11 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
بررسی و حل مشکل دانش آموز کلاس گریز و ایجاد علاقه در وی
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
رفع مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه
چکیده
مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از این علل نیاز دانش آموز به توجه و محبت بزرگتر ها می باشد. هر فردی گرایش دارد تا استعداد های خود را آشکار کند و به دیگران ارائه دهد و با این کار خلاقیت و عزت نفس خود را تقویت کند. برای رسیدن به این هدف، مربیان و معلمان دلسوز وظیفه ی خطیری دارند. نگارنده این تجربه دانش آموزی را که وضعیت آموزشی مطلوبی نداشت و در شرف ترک تحصیل بود با توجه ویژه و دادن فرصت جهت حضور در فیلمی کوتاه و ارائه هنرمندی خود اعتماد به نفس بخشیده و زمینه موفقیت وی را در امر تحصیل فراهم ساختم.
مقدمه
آموزش و پرورش مهم ترین رکن تولید فرهنگ و نسل برتر هر جامعه می باشد. چون تمام اهداف این نهاد متوجه نسل جدید بوده و سعی می شود تا گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان جامعه به صورت صحیح تربیت شوند، بنابراین بیشترین زحمت این امر به دوش معلمان و کارکنان هر مدرسه می باشد.
یکی از موثرترین روش های تربیتی در آموزش و پرورش، بکار بردن روش غیرمستقیم « است. در این نوع تربیت بدون این که شخص در صدد تعلیم مستقیم اصول اخلاقی باشد و بدون این که دانش آموز متوجه تربیت شود با بکاربردن روش های سودمند علمی و در بسیاری از موارد « . رشید پور، 1370 ، ص، 106 » آشنایی با آن ها تربیت می گردد حتی تشویق نقدی، به اندازه ی تشویق لفظی معلم در برانگیختن شاگرد موثر نیست. به
قاسمی پویا، » کاربردن کلمات ساده ای مثل: خیلی خوب، عالیه، آفرین پسر یا دختر خوبم . 1382 ، ص، 104
طرح مسأله:
...
بررسی و حل مشکل دانش آموز کلاس گریز و ایجاد علاقه در وی_1546519104_20027_5739_1680.zip0.04 MB |