خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان                        پایه .......دوره  ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
بهبود آموزش درس ریاضی به دانش آموزان پایه .......دوره ابتدایی از راه تلفیق آن با هنر
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش  مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول  ضرب
بررسی اثربخشی پرورش خلاقیت دانش آموزان و کاهش مشکلات یادگیری در درس ریاضی و جدول ضرب
قیمت : 12,000 تومان

ایجاد آشنایی در دانش آموزان در رابطه با فرقه های ضاله و نوپدید

ایجاد آشنایی در دانش آموزان در رابطه با فرقه های ضاله و نوپدید

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 12 صفحه
قسمتی از متن .docx :


باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :

ایجاد آشنایی در دانش آموزان در رابطه با فرقه های ضاله و نوپدید
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .



تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.



پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان تجربه:
افزایش آگاهی اولیاء دانش آموزان درباره ادیان، مذاهب و فرقه های نوظهور
مقدمه:
فرقه گرایی و رواج اندیشه های خرافی در دنیای معاصر از جمله دغدغه های جوامرع اسلامی است. به ویژه آن که دنیای غرب پس از سال ها مبارزه با حاکمیت دیرن، پرچم ترویج معنویت را برافراشته و برای فراهم آوردن زمینه نفوذ فرهنگی خود ، از گرایش جوانان کشورهای جهان سوم به خصروص خاورمیانه به عرفان های کاذب و وارداتی استقبال می کند.
با توجه به کثرت فرقه های معنویت گرا، لازم است این نکته را متذکر شوم که بسیاری از این آیین های عرفانی دروغین، سخنان نغز و عالی نیز دارند. مطالب و تجربیات ارزنده ای نیز در لابه لای کلمات آنان یافت می شود. اغلب صاحبان این آیین ها افرادی اندیشمند و هنرمند بوده و هسرتند، به همین دلیل سخنان خرود را در لفافه ای از زیبایی های ادبی و امثال آن ارائه داده و می دهند و همین مسئله موجرب گمراهری و. می شود شریفی، 3184 ،ص، 38 » نوسفران « انحراف بسیاری از با توجه به اهمیت ادیان، فرق و مرذاهب گونراگون و ایرن کره فرقره هرا و مرذاهب گوناگونی جوانان و دانش آموزان ما را احاطه کرده اند، ضرورت آشنا نمودن دانش آموزان و خانواده ها امری مسلم می باشد، زیرا آشنا نمودن دانش آموزان و خانواده ها با این فرقه ها و مذاهب باعث می شود نه تنها خود به دام این فریبکاران گرفترار نشوند، بلکه از گرفتار شدن دیگران نیز جلوگیری کنند. برای رسیدن به این هردف مرن برا برگزاری آموزش خانواده در مدرسه مذکور تصمیم داشتم تا جایی که مقدور است، آگاهی های لازم و ضروری را به اولیاء دانش آموزان که مخاطبین اصلی در این بحث بودند، را ارائه دهم.
متن و محتوا:
با توجه به سر فصل هایی که برای آموزش خانواده در دوره دبیرستان در نظر گرفته شده است من خودم را برای حضور در این کلاس ها آماده کردم. وقتی که وارد نمازخانه، محل برگزاری کلاس های آموزش خانواده شدم، دیدم که مادران به خروبی حضرور پیردا کرده اند. جلسه را با یاد و نام خدا و معرفی خودم به عنوان مدرس آموزش خانواده شروع کردم. والدین به خوبی در این کلاس ها شرکت می کردند و در تمام بحرث هرا و گفتگوهرا حضوری فعال داشتند. حتی از مادران برای مباحث جلسات بعدی نظرخواهی می شد ترا مواردی را که با نوجوان خود بیشرتر مشرکل دارنرد ، مطررح شرود. برا توجره بره حضرور دانش آموزان در مدرسه و دیدن آنها از راه دور در حیراط، و صرحبت هرایی کره برا مردیر مدرسه داشتم، متوجه شدم که از لحاظ پوشش و آرایش موی سر در قالب دانش آمروزان مدرسه قرار نمی گیرند. همین طور در یکی از این جلسات که بحث هدایت دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی را برای اولیا داشتم و در مورد فرهنگ اسلامی و پایبندی بره اصرول و
ویژگی های آن صحبت می کردم، سؤال بیشتر خرانواده هرا در ایرن زمینره برود کره چررا بچه های ما به نماز مقید نیستند؟ چرا وضع سر و لباس آنها خیلی تغییر کرده اسرت؟ یرا پسر من در خانه کارهای عجیرب و غریبری مری کنرد مرثلاً دو « : یکی از مادران می گفت ساعت در یك گوشه می نشیند و به دیوار زل می زند و هیچ حرکتی نمی کند و و قتی بره او می گویم بلند شو نماز بخوان تا به آرامش برسی، در جواب من می گوید: من با این کار پسرر مرن « : و یرا مرادری مری گفرت » . به آرامش رسیده ام و دیگر نیاز ندارم نماز بخروانم جوراب های لنگه به لنگه می پوشد و وقتی به او می گویم چرا این کار را انجام می دهری و ایرن ا ن مرد اسرت و بیشرتر « : این چه وضع لباس پوشیدن است؟ در جواب می گویرد پسر مرن ترازگی هرا دسرتبندی بره « : و یا مادری می گفت ». جوانان این مدلی می پوشند دست می کند که بسیار عجیب و غریب است و یك انگشرتری هرم دارد کر ه حتری مرن می ترسم به آن نگاه کنم و حالا برادر کوچکترش هم می گوید که من هم از همین وسائل». می خواهم چون در این کلاس ها والدین هم می توانند در مباحث مطرح شده به صرورت فعرال شرکت کنند، از آنها خواستم در مورد مروارد مطررح شرده خودشران نظراتری را بدهنرد. نظرات مختلفی را بیان کردند و خلاصه تمام صحبت ها این بود که آنها آگاهی هرای لازم در مورد این وسائل عجیب و غریب به گفته ی خودشان نداشرتند و علرت تغییرر رفترار فرزندان خود را نمی دانستند و حتی نمی دانستند که چگونه باید برا ایرن مروارد برخرورد کنند. وقتی به آنها گفتم که فرزندانشان به نوعی دارند جذب فرقه ها و مذاهبی می شوند که با اسلام منافات دارد، بسیار تعجب کردند. با توجه به صحبت های والدین و هر آن چه که در اطراف خودم می دیدم به این فکرر افتادم که من به عنوان مدرس آموزش خانواده و مدرس دوره سیاسی باید کاری را انجام دهم تا آگاهی خانواده ها را نسبت به ایرن فرقره هرا افرزایش داده و همچنرین آنهرا را بره حیله ها و ترفندهای دشمن برای القاء فرهنگ بیگانه و غیر اسلامی آگاه سازم. چگونه می توانم آگاهی اولیاء دانرش آمروزان مقطرع « : بنابراین مسأله من این بود که ». متوسطه را نسبت به ادیان، مذاهب و فرقه های نوظهور افزایش دهم برای این که بتوانم در این زمینه به اولیاء دانش آموزان آگاهی های لازم را بدهم، نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد دانش آموزان داشتم. ابتدا با مدیر مدرسه مشرورت کرردم و مواردی را که ایشان به عنوان بی نظمی های دانش آموزان در مورد پوشش لبراس، آر ایرش موی سر، آوردن وسائل غیرضروری و ... مطرح می نمرود را یادداشرت نمرودم و از ایشران برای برگزاری بیشتر کلاس های آموزش خانواده درخواست همکراری نمرودم. سرپس برا مراجعه به سایت های مختلف در این زمینه مطالبی را جمع آوری نمودم.
در جلسه بعدی آموزش خانواده در مورد دین، تاریخچه ادیران ابراهیمری، تاریخچره فرقه ها و ادیان جایگزین و عواملی که باعث پیدایش ایرن فرقره هرای نوظهرور شرده انرد، توضیحاتی را ارائه نمودم. سپس برای اولیاء دانش آموزان نام مهمترین فرقه هرایی کره در ایران فعالیت می کنند را گفتم. بعد توضیح مختصری از هر کدام برای اولیاء داده شد ولی با توجه به صحبت های مادران در مورد شیطان پرستی توضریحات مفصرل ترری در ایرن مورد ارائه گردید. با تمام شدن زمان جلسه، ادامه بحث به جلسره بعرد موکرول شرد و از اولیاء خواسته شد که همگی در جلسه آینده حضور داشته باشند تا مباحث گفته شده به صورت نیمه تمام باقی نماند. وقتی جلسه بعرد وارد نمازخانره شردم جمعیرت زیرادی را مشاهده نمودم و از صحبت های اولیاء متوجه شدم که دوستان دیگر خود را برای آمردن به این کلاس ها و یادگیری مطالب جدید تشویق نموده اند. جلسه جدید با طرح سؤالی از مادران شروع شد و این که چه عواملی باعث می شود جوانان به این فرقه ها گرایش پیردا کنند؟ بحث جلسه قبل ادامه یافت. سپس از مادران خواسته شد با توجه به آگاهی هرایی که نسبت به این مسائل پیدا کرده اند باید جوانان خود را نسبت به فرقه ها آگاه سرازند، و راه هایی را که می توانند با این فرقه ها مقابله کنند به مرادران آمروزش داده شرد . سرپس برای کامل شدن اطلاعات اولیاء عکس و تصاویری از نماد بعضری از ایرن فرقره هرا، و یرا آرایش ها و زیورآلاتی که افراد جذب شده به این فرقه ها دارند به نمایش گذاشته شد. در
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ایجاد آشنایی در دانش آموزان در رابطه با فرقه های ضاله و نوپدید_1546518143_19973_5739_1415.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 12,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت