فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم سازمان یادگیرنده (فصل دوم) دارای 55 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2. بخش اول: سازمان یادگیرنده 16
2-2-1. مفهوم سازمان یادگیرنده 16
2-2-2. تاریخچه سازمان یادگیرنده 17
2-2-3. تعاریف سازمان یادگیرنده 18
2-2-4. رویکردهای سازمان یادگیرنده 21
2-2-4-1. رویکرد تفکر سیستمی 21
2-2-4-2. رویکرد یادگیری 22
2-2-4-3. رویکرد استراتژیک 22
2-2-4-4. رویکرد رویکرد ترکیبی 22
2-2-5. تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 23
2-2-6. ضرورت ایجاد سازمان یادگیرنده 25
2-2-7. عوامل مؤثر بر ایجاد سازمان یادگیرنده 26
2-2-8. ویژگیهای سازمان یادگیرنده 27
2-2-9. مزایای سازمان یادگیرنده 30
2-2-10. نظریهها و الگوهای سازمان یادگیرنده 30
2-2-10-1. سازمان یادگیرنده از نظر سنگه 31
2-2-10-2. سازمان یادگیرنده از نظر گاه 32
2-2-10-3. سازمان یادگیرنده از نظر گاروین 33
2-2-10-4. سازمان یادگیرنده از نظر بنت و اوبراین 33
2-2-10-5. سازمان یادگیرنده از نظر انجمن آموزش و توسعه 34
2-2-10-6. سازمان یادگیرنده از نظر کپلان و نورتون 35
2-2-10-7. سازمان یادگیرنده از نظر گفارت و مارسیک 35
2-2-10-8. سازمان یادگیرنده از نظر جیمز 36
2-2-10-9. سازمان یادگیرنده از نظر مامفورد 37
2-2-10-10. سازمان یادگیرنده از نظر پدلر و همکاران 37
2-2-10-11. سازمان یادگیرنده از نظر مارکوارت 37
2-2-10-12. سازمان یادگیرنده از نظراورتن بلاد 38
2-2-10-13. سازمان یادگیرنده از نظر واتکینزو مارسیک 39
2-2-11. سطوح سازمانهای یادگیرنده 44
2-1- سازمان یادگیرنده
2-1-1- مفهوم سازمان یادگیرنده
طی دهه اخیر و همزمان با موج عظیم تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی،سازمانها نیز دستخوش دگرگونیهای ساختاری و بنیادی فراوانی شده اند. با وجود این، وجهه مشترک تمامی این دگرگونیها، رشد روزافزون علم و دانش است(قهرمانی،1380).در واقع سرعت و دانش، لازمههای موفقیت در زندگی امروز به شمار میآیند. از همین رو سازمانهای یادگیرنده با تلفیق این موارد توان رقابتی شکستناپذیری برای خود فراهم میآورند. البته سرعت بیشتر به معنای شتاب زدگی نیست. یادگیری سریعتر مستلزم تمهید راههای یادگیری سادهتر و کارآمدتر و بهرهگیری بهتر از فرصتهاست. یادگیری سریعتر حتی ممکن است در مواردی به دلیل توجه به امری مهمتر، متضمن فرایندی کندتر ولی توأم با تفکر بیشتر باشد. گرچه همه سازمانها میآموزند، ولی محور فعالیتهای تمامی آنها یادگیری نیست(فیضی وقطریفی،1389).
تحولات گسترده در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و تکنولوژیکی محیط که در جدول( 2-1) نشان داده شده است، منجر شده تا سازمانها به منظور بقا و ادامه حیات،میزان یادگیری سازمانیشان مساوی و یا بزرگ تر از شرایط محیطی باشد. به عبارت دیگر اگر سازمانها نتوانند به اندازه تحولات محیطی یا بیشتر از آن در خودشان ایجاد تغییر و یادگیری نمایند، بیشک محکوم به فنا خواهند بود(رسته مقدم و عباس پور،1390).
جدول(2-1) طبقهبندی تغییرات محیطی
سیاسی اقتصادی اجتماعی-فرهنگی تکنولوژیکی
قوانین داخلی رقبا روندهای جمعیت شناختی فناوری اطلاعات
کشمکش قواعد بینالمللی تأمین کنندگان سبک زندگی اینترنت
فعالیتهای اتحادیه بازرگانی نرخهای تبادل تغییر کمیت و کیفیت نیروی کار تولیدات و فرآیندهای نوین
موافقتنامه های بازرگانی حقوق و دستمزد تحرکات اجتماعی تغییر در حملونقل
)ایدئولوژی(دولتها سیاستهای اقتصادی و مالی دغدغههای اخلاقی و محیطی نفوذ رایانه
(رسته مقدم و عباس پور،1390 به نقل ازJamali ,2005)
تغییرات فوق به نوبه خود منجر به تغییر رویکرد مؤلفههای سازمانی شده است(جدول 2-1). به طوری که به زعم برخی محققان، سازمانها جهت حفظ بقا و پیشرفت در محیط کسبوکار پویای امروزی روزافزونی نیاز دارند تا به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند. توانایی سازمان در یادگیری سریعتر و دادن پاسخهای زودتر از رقبا به تغییرات محیطی، مزیت رقابتی پایدار برای سازمانهای امروزی هست(رسته مقدم و عباس پور،1390).
مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تعاریف و مفاهیم سازمان یادگیرنده (فصل دوم)_1549439076_19686_5739_1541.zip0.19 MB |