خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اثربخشی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اثربخشی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 9 صفحه
قسمتی از متن .doc :


پیشینه تحقیق
مطالعات داخلی
زالی و رضوی (1387) آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها را مورد تحلیل قرار دادند. این مطالعه به صورت کتابخانه ای و با جمع آوری و تحلیل مطالعات معتبر داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است. نتایج مطالعه نشان داد که آموزش کارآفرینی می تواند یکی از روش های موثر در گسترش کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باشد. همچنین یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش های کارآفرینی باید به هر دو شیوه نظری و عملی انجام شود تا بتواند اثربخش باشد و دانشجویان را به طور اساسی با مفاهیم و روش های عملی کارآفرینی آشنا سازد.
قلی زاده و مقتدری (1387) ابعاد طرح توسعه كارآفريني در دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان از ديدگاه

اعضاي هيات علمي و دانشجويان را مورد مطالعه قرار دادند. اين پژوهش از نوع توصيفي پيمايشي
بود.
جامعه آماري در اين تحقيق 10023 دانشجو و 150 عضو هيات علمي بود که از اين جامعه تعداد 300 دانشجو و 50 عضو هيات علمي به عنوان نمونه آماري بر اساس فرمول حجم نمونه انتخاب شدند. نتايج به دست آمده از يافته هاي پژوهش نشان داد که شيوه هاي ترويج فرهنگ کارآفريني ارائه شده از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان خوب بوده است، مواد آموزش کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان متوسط، روشهاي آموزشي ارايه شده آموزش کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي و از نظر دانشجويان متوسط و نقش اولويت هاي پژوهشي ارايه شده کارآفريني از نظر اعضاي هيات علمي بالاتر از سطح متوسط بوده است.
خالدی و آگهی (1388) نقش دانشگاه در آموزش كارآفريني را مورد بررسی قرار دادند. اين پژوهش با هدف تعيين صلاحيت‌هاي مورد نياز دانش‌‌آموختگان كشاورزي جهت موفقيت در كارآفريني و راهبردهای قابل اتخاذ توسط دانشگاه براي ايجاد اين صلاحيت‌ها از ديدگاه كارآفرينان در دو مرحله انجام شد. مرحله اول از رهيافت كيفي جهت تعيين صلاحيت‌هاي كارآفريني و راهبردهای دانشگاه جهت ايجاد اين صلاحيت‌ها استفاده شد. داده‌ها از طريق مصاحبه نيمه‌ساختار يافته با 12 كارآفرين فارغ‌التحصيل دانشگاهي شهرستان سنندج جمع‌آوري شد. در مرحله دوم تحقيق، از ابزار پرسشنامه استفاده شد. در نهايت 16 صلاحيت براي موفقيت در كارآفريني از جمله دانش فني، بازاريابي، برنامه‌ريزي و طرح‌‌نويسي تعيين و اولويت‌بندي گرديد. 11 راهبرد قابل اتخاذ توسط دانشگاه براي ايجاد اين صلاحيت‌ها شناسايي و اولويت‌بندي گرديد كه ازجمله مي‌توان به ايجاد ارتباط بين دانشگاه و مراكز كارآفريني، فرستادن دانشجويان به مراكز كارآفريني موفق براي كسب تجارب عملي و استفاده از كارآفرينان موفق در امر آموزش دانشجويان اشاره كرد.
ایمانی (1388) آموزش كارآفريني در دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دادند. هدف اين تحقيق تهيه چارچوبي براي طراحي، اجرا و ارزيابي برنامه هاي آموزش كارآفريني در دانشگاه ها بوده است. نوع تحقيق توصيفي - پيمايشي و جامعه آماري آن دو گروه فعال در دانشگاه هاي دولتي است كه در اجراي طرح «كاراد» مراكز كارآفريني در آنها تشكيل شده است. نتايج به دست آمده نشان داد كه در برنامه هاي كارآفريني براي آماده سازي دانش آموختگان کارآفرين در دانشگاه ها، بايد به 20 عامل در چهار دسته مولفه اصلي (فلسفه و اهداف، مباني نظري، مولفه هاي برنامه كار آفريني و عوامل محيطي) توجه شود و نيازهاي گروه هاي مورد بررسي در اين زمينه متفاوت است.
- مطالعات خارجی
جکسون و ردکی

- Jackson and Rodkey
(
1994
) در پژوهش خود بر روی نگرش هایی که منجر به رفتارهای کارآفرینانه می گردد، با روش پیمایشی و با تکیه بر ابزارهایی مانند پرسشنامه و مصاحبه در بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که وجود برخی از نگرش های کارآفرینانه همچون سخت کوشی، قانع بودن به سود کمتر و امیدواری در ملیت ها و جمعیت های خاص بیشتر است و این خود بر سطح فعالیت های کارآفرینانه افراد تأثیر می گذارد.
جونر و انگلیش

- Jons and English
(2004) اثربخشی آموزش کارآفرینی در دانشگاه تاسمانیا در استرالیا را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه بر روی دانشجویان سال آخر در رشته های مختلف انجام گرفت. ابزار مورد استفاده در این مطالعه پرسشنامه بوده است. آنها دریافتند که با فرآیند آموزش کارآفرینی می توان افراد را با توانمندی خود برای بازشناسی فرصت های تجاری، به صورت داشتن اعتماد به نفس، عزت نفس و نیز دانش و مهارت برای اقدام آشنا کرد.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اثربخشی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها_1546942709_20672_5739_1438.zip0.02 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت