خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق تعاریف و مدلهای استراتژی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق تعاریف و مدلهای استراتژی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق تعاریف و مدلهای استراتژی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه) دارای 58 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فصل دوم بررسی مفاهیم و پیشینه پژوهش 9

2-1- مقدمه 10

2-2- سازمان‌های یادگیرنده و دانشی 10

2-3- مفهوم مديریت دانش 12

2-4- الگوهای چهارگانه ایجاد دانش در هنگام تغییرات پروژه های سازمانی 15

ذخیره دانش 17

تحلیل و داده کاوی 17

انتقال و توزیع دانش 18

بکارگیری و رواسازی دانش 19

ارزيابي عملکرد مديريت دانش 19

2-5- مفهوم سازي پياده سازي مديريت دانش 21

2-6- مبانی تئوریک مدیریت دانش 25

دانش چیست؟ 25

داده 26

اطلاعات 27

دانش 28

روابط داده، اطلاعات و دانش 29

عناصر دانش 29

تجربه 30

پیچیدگی 30

قضاوت و داوری 30

ارزش‌ها و باورها 31

2-7- ویژگیهای دانش 31

2-8- انواع دانش 34

2-8-1- انواع دانش از نظر نوناکا 34

2-8-2- انواع دانش از نظر جورنا 35

2-8-3- انواع دانش از نظر ماشلوپ 36

2-8-4- طبقه بندی بلاکلر از دانش 37

2-8-5- طبقه بندی لیدنر و علوی از دانش 37

2-9- عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت دانش 38

2-10- ارزیابی عملکرد مدیریت دانش 43

2-11- بررسی پیشینه پژوهش مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 45

2-11-1- گروه‌بندي دانش بر مبناي استراتژی دانش 48

2-11-2- مدل كلی ساختار نظام‌هاي مديريت دانش 48

2-11-3- مدل استراتژی مديريت دانش ميلتون 50

2-11-4- مدل استراتژی مديريت دانش بنيادي در سازمان 52

2-11-5- مدل راهبردي مديريت دانش 54

2-11-6- مدل استراتژی زنجيره‌دانش 56

2-11-7- مدل استراتژی چهار حلقه‌اي مديريت دانش 58

2-11-8- مدل استراتژی چند عاملي توسعه نظام‌هاي مديريت دانش 59

2-11-9- مدل استراتژی چرخه حيات دانش 60

2-11-10- مدل استراتژی مدیریت دانش SECI 64

2-11-11- استراتژی مدیریت دانش کدگذاری و شخصی سازی (HANSEN ET AL, 1999) 67








2-1- مقدمه


دانش به عنوان یک منبع مهم مزیت رقابتی و ایجاد ارزش (King & Zeithalm, 2003)، عنصری ضروری برای توسعه شایستگی‌های کلیدی و به طور کلی عاملی تعیین‌کننده برای شرکت‌ها با آمال جهانی شناخته شده است. علاوه بر این، دانشی را که شرکت‌ها با آن آشنا می¬شوند، منبعی پویا است که نیازمند مدیریت دقیق می‌باشد. بدیهی است، مادامي كه سازمان‌ها در زمينه ارزيابي دارايي¬هاي دانشي خود، پيمايشي انجام ندهند، مديريت دانش، بهبود عملكرد و توسعه سازماني را تصديق نخواهد نمود (Longbottom & Chourides, 2009). جريانات اقتصادي به واسطه‌ي افزايش رقابت‌هاي تجاري، تمايلات سازمان‌ها، همگوني و تقارب محصولات و خدمات و توسعه وسيع تكنولوژي، تخصصي شده است (, 1998 Davenport & Prusak). ريسك و عدم اطمينان ذاتي در چنين محيط پويايي، اهميت مديريت دانش سازماني را افزايش داده است. شواهد نظري و تجربي گوناگون، مديريت دانش را به عنوان يك منبع كليدي براي به دست آوردن مزيت رقابتي و در پي آن هدايت به سوي موفقيت سازماني، به اثبات رسانيده است. این فصل از پژوهش به بیان مفاهیم اصلی و پیشینه پژوهش در ارتباط با مدیریت دانش مخصوصا مدلهای استراتژی مدیریت دانش خواهد پرداخت تا بدین وسیله بتوان در فصول آتی، با استفاده از این مفاهیم، روش پژوهش مناسب و شاخصهای اندازه¬گیری مناسب را انتخاب کرد.

2-2- سازمان‌های یادگیرنده و دانشی


طي ١٠ سال گذشته، عوامل اقتصادي، اجتماعي و فناوري متعدد به طور فزاينده¬اي تشديد و موجب تغيير كلي محيط كار شده¬اند. اين تغييرات چنان سريع اتفاق افتاده و رقابت نيز چنان زياد شده است كه سازمان‌هاي دايناسوري عظيم با مغزهاي كوچك رشد یافته در قرن بيستم، نمي¬توانند در دنياي جديد قرن بيست ويكم داوم بياورند¬. هريسون اون (1991) در كتاب خود با عنوان "ببرسواري: انجام كسب و كار در دنياي در حال تحول" مي¬نويسد: "زماني وظيفه¬ي اصلي كسب وكار، سودآوري و توليد محصول بود. اكنون وظيفه¬ي اصلي كسب و كار تبديل شدن به سازمان يادگيرنده¬ي اثربخش از تغییرات رخ داده است (Owen, 1991). اين بدان معني نيست كه سود و محصول، ديگر مهم نيست بلكه بدين معناست كه بدون يادگيري مستمر دستيابي به آن‌ها ناممكن خواهد بود". به طور خلاصه، تغييرات عوامل خارجي مستلزم انطباق يا انقراض سازماني هستند و تنها شركت‌هايي كه بتوانند خود را به نيروي محركه¬ي هوشمندتر

و كارآمدتر در برابر تغييرات، تبديل كنند، در هزاره¬ي نوين موفق خواهند بود. همان طور كه يكي از پيشگامان سازمان‌هاي يادگيرنده به نام رجينالد ريوانز (١٩٨2) اشاره مي‌كند: "يادگيري در درون سازمان بايد مساوي يا بيشتر از تغيير خارج از سازمان باشد، در غير اين صورت سازمان ميميرد" (Revans, 1982).

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق تعاریف و مدلهای استراتژی مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه)_1555436191_19580_5739_1245.zip0.72 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت