لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاورپوینت مهارتهاي اساسي ارتباط بين فردي.ppt( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 21 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
*
*
*
مهارتهای اساسی ارتباط بین فردی
*
طبیعت وخصوصیات ارتباط بین فردی:
ارتباط بین فردی را میتوان به صورت ارتباط رو در رو بین افرادی که مستقیما نسبت به هم آگاه هستند،تعریف کرد،وخصوصیات آن عبارتست از:
*
خصوصیات ارتباط بین فردی:
1-هم فرستنده وهم دریافت کننده حاضر هستند واز شرایط ارتباط آگاه هستند.
2- هر فرد شرکت کننده در فر ایند ارتباط، هر دو نقش فرستنده و دریافت کننده را بعهده می گیرد.بعبارت دیگر هر فرد دخیل درفرایند ارتباط باید دائما با فرد دیگر تطابق وسازگاری کند.در این نقش دوجانبه هم فرستنده وهم گیرنده باید با یکدیگر صحبت کنند،به هم گوش کنند و یکدیگررا مشاهده کنند.
3- شرکت کنندگان در ارتباط بین فردی بهم وابسته هستند.که ناشی از این واقعیت است که هریک از طرفین ،هر دو نقش فرستنده وگیرنده را ایفا می کنند.هر کدام خود را به جای دیگری می گذارد وسعی می کند واکنش دیگری را پیش بینی کند ورفتار خود را مطابق واکنش دیگری ،تطبیق دهد.
4- در ارتباط بین فردی ، معانی از اعمال و رفتار های شرکت کننده مشتق می شوند . رفتار ها عبارت ازاعمال قابل مشاهده هستند،یعنی آنچه که دیده یا شنیده می شود. فردی که از رفتار ها ،معانی را استنباط می کند ، ممکن است اشتباه کند یا نکند.
*
اصول مهارتهای بین فردی:( PLOT)1Probing – سوال کردن2- Listening گوش کردن3- Observing مشاهده کردن4- Telling ارائه اطلاعات
*
*
سوال کردن:عبارتست از کاوش- بررسی و بیرون کشیدن نکات مبهم چیزی و پی بردن به سرشت یا جزئیات آنچه چیز سوال کنیم:*واقعیات- احساسات- نظرات- تناقضات- سکوت- سایر واکنشهای کلامی و غیرکلامی مخاطبان مثل اخم و خاراندن سر* آن چیزی که دانستنش برای ما جهت رفع مشکلات مخاطب ضروری است
*
*
چرا سوال می کنیم:1- برای دانستن- جستجو کردن – روشن کردن و کسب درک عمیقتری از واقعیات- موضوعات – احساسات و نظرات2- برای ترغیب فرد دیگر به برقراری ارتباط- بیان کردن جزئیات و رک گویی در مورد دانسته ها- احساسات و نظراتش3- برای هدایت ارتباط به سوی یک موضوع خاص4- برای اینکه مخاطب مان احساس کند که ما به آنچه او برای گفتن دارد علاقه مندیم.
*
*
چگونه سوال کنیم:1- باید به نحوی عادی- ساده- اتفاقی و دوستانه سوال کنیم2- باید با استفاده از لغات تکنیکی – مطرح کردن سوالات پیچیده- سوالات فراوان در یک زمان خودداری کرد3- سوالات را به نحو صادقانه ای بپرسید4- سوالات باز منجر به گرفتن اطلاعات بیشتری میشود5- احساسات فرد را در نظر بگیرید6- اطمینان بدهید که اطلاعات محرمانه خواهد ماند7-اگر لازم شد سوالات بیشتر و عمیقتری بپرسید8-عزت نفس- نجابت و بزرگ منشی مراجعه کننده را به رسمیت بشناسید
*
....
پاورپوینت مهارتهاي اساسي ارتباط بين فردي_1641503869_54519_5739_1092.zip2.75 MB |