خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
ادبیات نظری  وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
ادبیات نظری وپیشینه تحقیق اوقات فراغت جوانان و دانشجویان
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری انحرافات جنسی
ادبیات نظری انحرافات جنسی
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
ادبیات نظری بحران و مدیریت بحران
قیمت : 19,000 تومان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
ادبیات نظری تحقیق افسردگی در زنان
قیمت : 19,000 تومان

تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش عالی مجازی

تحقیق مبانی نظری وپیشینه آموزش عالی مجازی


مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش عالی مجازی

در قالب word و در 55 صفحه وقابل ویرایش


قسمتی از متن فایل::


2-7- تاریخچه آموزش مجازی درجهان
آموزش غيرحضوري، با آموزش مكاتبه اي دردهه اول سال 1700 ميلادي آغاز شده است. هنوز هم در نقاط مختلف دنيا از اين شيوۀ آموزش براي تحصيل استفاده مي شود (نجاتي، زيبايي،1383).
در سال 1800 ميلادي آموزش از راه دور آموزش مكاتبه اي تلقي مي شد آموزش مكاتبه اي كه با نامه نگاري توسط مدرسه يا مؤسسه هاي واجد شريط اداره مي شد و بين دانشجويان و استادان از طريق نامه نگاري ارتباط برقرار مي كرد، مورد توجه دانشجويان و دانش آموزان بود. همزمان با ايالات متحده آمريكا كه در زمينه آموزش از راه دور فعاليت داشت، كشورهاي اروپايي نيز دوره هاي آموزشي را قبل از سال 1840 بصورت جزوه هاي خلاصه شده آغاز كرده بودند، اولين دوره آموزشي از راه دور دانشگاهي كه در سال 1892 تأسيس شد، متكي بر اداره پست، اداره مي شد. روشهاي بهره گيري از آموزش غير حضوري مبتني بر فناوري، به اوايل دهه 1900 ميلادي باز مي گردد. در اواسط قرن بيستم برنامه هاي آموزشي متنوعي نيز وجود داشت كه به سمع و نظر مخاطباني كه نمي توانستند در كلاسهاي متمركز حضور يابند، مي رسيد با توجه به شهرت راديو و تلويزيون، آموزش دهندگان به تكنولوژي جديدي دست يافتند كه به سيستم پستي براي ارائه آموزش متكي نبود و به اين ترتيب مجوز اولين راديوي آموزشي دانشگاهي در سال 1921 صادر شد، كه اولين پايه شكل گيري آموزش الكترونيكي محسوب مي گردد. در سال1960 با تكامل و پيشرفت رسانه ها، تكنولوژي آموزش از راه دور نيز دچار تغيير شد و دانشگاه ها به جاي تكيه بر سيستم پستي، با استفادۀ تركيبي از ابزار چند رسانه اي مالتي مديا، جهت پشتيباني آموزشي از دانشجويان ثبت نام مي نمودند، به نحوي كه علاوه بر انگلستان و آمريكا در ساير كشورهاي اروپايي و آسيايي مؤسسات آموزش الكترونيكي توسعه يافت (حسن زاده، 1381،ص124).
در سال 1980 پخش تلويزيوني، با ظهور ماهواره، خدمات برنامه اي كابلي تغيير يافت و موجب تحول در شیوه آموزش مجازی شد. با ظهور اينترنت اولين دروس دوره كارشناسي بصورت آنلاين توسط انستيتوي فناوري نيوجرسي در سال 1984 ارائه شد و با ارائۀ دروس دوره كارشناسي و تحصيلات تكميلي در رشته مهندسي و اعطاي مدارك تحصيلي به دانشجويان افتتاح گرديد. اولين آنلاين ها توسط دانشگاه فنيكس در سال 1989 ارائه شد و دانشگاه مجازي كاليفرنيا با ائتلاف 100 دانشكده ودانشگاه و با ارائه بيش از 1500 واحد درسي افتتاح شد (سایت دانشگاه علوم پزشكي ايران،1387).
بطوركلي مي توان گفت بهره گيري از فناوري در امر آموزش از اوايل دهه 1900 ميلادي و آموزش مجازي از سال 1995 شروع شده است. آموزش مجازي را مي توان به دو دوره تقسيم كرد:
الف- موج اول آموزش الكترونيكي(1999-1994)
با ظهور پست الكترونيكي، مرورگرهاي وب، «اچ تي ام ال» ، «مديا پلاير» و... ، چهره آموزش مبتني بر چند رسانه ايها تغييرات زيادي پيدا كرد. اساساً اين نوع آموزش با كمك ابزارهايي چون پست الكترونيكي و اينترنت، و به صورت آموزش مبتني بر رايانه و آموزش مبتني بر وب، با كيفيت پايين و به صورت متناوب انجام گرفت (آموزش الكترونيكي پارادايم جديد در عصر اطلاعات،1387،ص3).
ب- موج دوم آموزش الكترونيكي(2005-2000)
فناوري هايي چون جاوا، كاربردهاي وسيع انواع شبكه ها، خطوط مخابراتي با پهناي باند وسيع، طراحي وب سايتهاي پيشرفته و...، انقلابي درصنعت آموزش بوجود آورد و آموزش تحت وب را به آموزش واقعي بسيار نزديك ساخت. ارائه محتواي دوره در محيط هاي آموزشي چند بُعدي و ارائۀ خدمات پيشرفته و با كيفيت به فراگيران و همچنين تعريف و ارائه استانداردهاي آموزش الكترونيكي از ويژگيهاي اين دوران به شمار مي آيند (آموزش الكترونيكي پارادايم جديد درعصر اطلاعات،1387،ص3).
امروزه آموزش مجازي مبتني بر استفاده از تكنولوژيهاي جديد، ابزاري است براي انتقال دانش روز كه مي تواند انواع تخصص و مهارت در رشته هاي گوناگون را در اختيار دانش پژوهان قرار دهد. در واقع «آموزش مجازي» ثابت كرده است كه 20 تا 25 درصد يادگيري را نسبت به كلاسهاي سنتي افزايش مي دهد (حسن زاده، 1381، ص124).

2-8- تاريخچه آموزش مجازي در ايران
تاريخچۀ آموزش مجازي در ايران به زمان بهره گيري از ابزارهاي كمك آموزشي سمعي- بصري شامل اسلايد و فيلم هاي آموزشي در كلاس درس باز مي گردد. پس از آن تلويزيون به عنوان يك رسانۀ آموزشي مورد توجه قرار گرفته است و تلويزيون آموزشي ملي ايران، رسماً به امر آموزش همگاني از طريق اين رسانه در سراسر كشور پرداخت. آموزش از راه دور در كشورمان به جز تجربه كوتاه دانشگاه آزاد، قبل از انقلاب و دانشگاه پيام نورمبتني بر استفاده از شيوه ارتباط از راه دور، داراي سابقه طولاني اي نيست. درپايان دهه هفتاد آموزش مجازي در دستور كار دانشگاه تهران قرار گرفت و پروژه هاي تحت اين عنوان آغاز شد. در سال 1380 سايت آموزش مجازي دانشگاه تهران با ارائه نه درس براي دانشجويان روزانه دانشگاه راه اندازي شد و از نيمسال اول تحصيلي همان سال، بهره برداري شد. در همان سال وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تأسيس دانشگاه اينترنتي خبر داد كه تحت نظر آن وزارت، ولي بصورت مؤسسه غيرانتفاعي نوع اول در سراسر كشور خدمات آموزشي ارائه خواهد داد، به دنبال آن تعدادي از دانشگاهها اعلام كردند كه راه اندازي آموزش الكترونيكي را جزء برنامه هاي خود قرار داده اند و در حال حاضر تعدادي از آنها دروسي را به صورت تك درس براي دانشجويان حضوري خود ارائه كرده اند. اندكي بعد از اقدام دانشگاه ها در استفاده از روش آموزش مجازی، آموزش وپرورش كه بزرگترين بخش آموزشي كشور است، فعاليتهايي را در اين زمينه شروع كرد و در حال حاضر تعدادي مؤسسه خصوصي نيز از روش آموزش مجازی بهره مند هستند (سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران،1385).

قسمتی از پیشینه تحقیق::

سهرابي(1383)، تحقيقي با عنوان«بررسي موانع استفاده از آموزش مجازي در فرآيند ياددهي- يادگيري از ديدگاه معلمان دورۀ متوسطه شهر تهران» انجام داده است. اين پژوهش جهت دستيابي به پاسخ اين پرسش كلي انجام شده است: «از ديدگاه معلمان دورۀ متوسطه شهر تهران موانع استفاده از آموزش مجازي در فرآيند ياددهي- يادگیری چيست؟» اين تحقيق در نمونه اي با حجم320 نفر از جامعه آماري كه شامل كليه معلمان مدارس متوسطه شهر تهران است كه در سال تحصيلي 83-1382 تدريس مي نمايند. نمونه گيري در اين پژوهش به شيوه تصادفي خوشه اي اجرا شده است و اطلاعات گردآوري شده با استفاده از روش آماري «كاي دو» تحليل شده كه نتايج حاصل نشان داد موانعي كه در راه استفاده از آموزش مجازي وجود دارد را مي توان در چهار طبقه جاي داد:


فهرست مطالب

مقدمه

اهداف و رسالت آموزش عالی در ایران .

تحول رسالت های آموزش عالی

اهداف و فلسفه وجودی دانشگاه

دانشگاه سنتی

دانشگاه مجازی

تعریف مفهوم آموزش مجازی

تاریخچه آموزش مجازی در جهان

تاریخچه آموزش مجازی در ایران

نظریه ها و رویکردهای یادگیری دانشگاهی

رویکردهای جدید یادگیری الکترونیکی

ویژگی های آموزش مجازی

مزایا و محدودیت های آموزش مجازی

مقایسه آموزش مجازی با آموزش سنتی

سنجش آموزش مجازی

پیشینه تحقیق

داخلی وخارجی

منابع فارسی ولاتین


فایلهای دیگر 1.مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت مجازی 2.دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش مجازی

مشخصات فایل


نوع فایل: ورد آفیس

شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

منابع جدید پیشینه: دارد

تاریخچه متغیر: دارد

مدل های تحقیق: دارد

جدول تعاریف متغیر:

پیشینه لاتین: دارد

پیشینه فارسی: دارد

جدول مولفه ها: دارد

تعداد صفحات: 91

پرسشنامه رایگان: دارد( با تفسیر و پایایی کامل)

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش عالی مجازی_1635413064_53084_5739_1126.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت