دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی موزه عکس
در قالب Word و 418 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد
========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
========================================================
تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.
قسمتهايي کوتاه از متن:
مقدمه
معماري هنري اجتناب ناپذير است.ما غالبا"در زندگي مان چه در خواب و چه در بيداري داخل ساختماني هستيم.در اطرافمان ساختمانهائي قرار دارد ، يا در فضاهائي حضور داريم که ساختمان ها و عناصر طبيعي آن را تعريف مي کنند و يا در طبيعتي هستيم که اثرات انساني در آن جلوه گر است.همواره مي توان از نگاه کردن به تابلو نقاشي يا يک مجسمه يا هر هنر بصري ديگري امتناع کرد.اما معماري به طور مداوم يا ما در تماس است.رفتارهايمان را شکل ميدهد و حالات روانيمان را تعيين ميکند.معماري علاوه بر اينکه سرپناه يا حفاظي براي ماست به نوعي يک اثر فيزيکي ناشي از فعاليت و تلاش انساني است.در واقع معماري ميراث فرهنگي ما از گذشته است.لوئيس کان ، معمار آمريکائي مي گويد ((معماري چيزي است که در طبيعت نمي تواند بسازد)) گر چه ميتوان در ميان جانداران و پرندگان انواعي را يافت که معماران هوشمند و قابلي باشند، اما آنچه آنها ميسازند از يک ويژگي طبيعي و غريزي يعني برنامه ريزي ژنتيکي سرچشمه مي گيرد.در حاليکه انسان، بر خلاف ساير مخلوقات که فقط مي سازند وقتي چيزي را مي سازد فکر مي کند .از اين رو ساختن انسان يک عمل آگاهانه ، يک عمل بازتابي و عملي است که سرشار ار تصميمات متنوع و انتخاب هاي گوناگون است.
انسان مي سازد براي اينکه نيازي را بر طرف کند، اما در همين عمل ساختن ناشي از نياز، وسيله اي براي بيان احساسات و ارزش ها فراهم مي آورد.
((صدف حلزون مصداق جالبي براي محيط ساخته شده انساني است.حلزون هر چه بزرگتر مي شود، يک حلقه جديد و بزرگتر به صدف مارپيچ اضافه مي کند.اما بخش هاي قديمي صدف ، به صورت يادگاري از تاريخ بيولوژيک حيوان باقي مي ماند.
معماري نيز مثل صدف حلزون، پناهگاه نسل انساني است.
در واقع، معماري محيطي است که ما براي خود مي سازيم و چيزي است که هر چه تجربه هايمان افزون مي شود دانشمان بيشتر مي گردد. براي تطبيق با شرايط رو به رشد خود ، آنها را تغيير و گسترش مي دهيم.
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد::
مقدمه
فضا در معماري
گفتار اول
طرح مسئله
مقدمه
جهاني شدن
گفتار دوم
اهداف راهبردي
موزه
معانی و تعاریف موزه
معنی لغوی موزه
تعاریف موزه
تاریخچه موزه
تاریخچه موزه در جهان
تاریخچه موزه در ایران
طبقه بندی انواع موزه
طبقه بندی بر اساس نوع و موضوع مجموعه ها
طبقه بندی هویتی
طبقه بندی عملکردی
طبقه بندی جغرافیایی
طبقه بندی براساس ایکوم
موزه هاي هنري
موزه هاي تاريخي
موزه هاي تخصصي
موزه هاي علمي
موزه هاي فني و صنعتي
انواع موزه در ایران
موزه تاريخي و باستان شناسي
موزه فضاي باز
موزه هاي مردم شناسي
كاخ موزه ها
موزه هاي هنري
موزه علوم و تاریخ طبيعي
موزه هاي محلي يا منطقه اي:
موزه هاي سيار
پارك موزه ها
موزه هاي نظامي
موزه هاي انديشمندان ( خانه هنرمندان )
نقش موزه ها
نقش اجتماعی
نقش فرهنگی
نقش آموزشی
نقش اقتصادی و گردشگری
تاريخچه عکس
نخستين عکاسي در شب (در ايران)
نخستين کسي که عکس را به روش صفحه ي نقرهاي "داگروتيپ"چاپ کرد
اولين عکاس خانه عمومي در ايران
نخستين عکاسان زن ايراني
نخستين عکاس آثار تاريخي ايران
نخستين انجمن عکس
نخستين مقاله در مورد هنر عکاسي به زبان فارسي
جستارهاي وابسته
دستهبندي کلي دوربينهاي عکاسي:
دوربينهاي آنالوگ:
دوربينهاي ديجيتال:
آشنايي با عبارت مهم در عکس
نوردهي
ديافراگم/ضريب اف
فلش
عمق ميدان
فوکوس
عدد حساسيت يا ISO
لنز
سرعت شاتر
تعادل سفيدي يا وايت بالانس
پردازش پس از عکس
عکاسي و معماري
- معرفي نهادهي متولي عکاسي كشور (موسسات فعال در عرصه عکاسي )
- - معاونت عکاسي وزارت ارشاد
- - حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي
- - موزه عکس
- - مشكلات فني و ساختاري
- - عرصه نمايش پشتيبان عرصه توليد
عکاسي چيست؟
عکاسي در آغاز (عکاسي و روايت)
نشانه ها و دلالت در عکس
عکاسي و زمان :
عکاسي و حركت :
تطابق عکاسي و معماري :
تاريخچه صنعت نمايش
- اتاق تاريك:
- فانوس خيال
اصول عكاسي معماري
اولين گام در عكاسي معماري آگاهي از اين عوامل است
دوربينهاي عکاسي معماري
مصارف عکس معماري
عوامل و شرايط مؤثر در خلق عکس موفق
تجهيزات مورد نياز
دوربينهاي قطع بزرگ
نقش نور در عكاسي معماري
استفاده از نورپردازي صحيح در نشان دادن حجم ساختمان
استفاده از سايه ها در بنا
بناهاي قديمي همراه با تصوير ماه
عكسبرداري از جزييات ساختمان
استفاده از نور مايل براي تاكيد روي برجستگيها
قاب كردن تصوير
- زنده نمايي :
- عكاسي
- استوديو :
- سالن هاي نمايش :
- نمايش روي پرده :
- عکاسي توگراف :
- رشد و توسعه صنعت جديد عکاسي :
- عکاسي هاي انباري :
- سيستم سينه راما، پردة عريض، عکس سه بعدي :
- واقعيت مجازي (Virtual reality)
تاريخ يكصدساله سالن عکاسي در ايران :
اهميت عکاسي و ضرورت پرداختن به آن
- كاركردهاي فرهنگي
- - حفظ و صيانت از فرهنگي ملي و بومي كشور
- - معرفي فرهنگ و تمدن ها به ساير ملل كشورها
- - بالابودن سطح فرهنگ عمومي كشور
- كاركردهاي اقتصادي عکس
سناريوي آرشيو
- - شكل مستقيم
- - شكل غيرمستقيم
- كاركرد اجتماعي عکس
- - پركردن اوقات فراغت
- - جريان سازي
- - تيپ سازي
- كاركرد سياسي
عکاسي سياسي در اتحاد شوروي سابق
حضور سياست در عکاسي ايران
پيوند معماري با عکس
خصوصيات و وجوه مشترك معماري و عکس
روند شكل گيري
سلسله ترتيبمونتاژپ
- عکاسي تك چيست؟
- معرفي عکاسي تك معروف دنيا
- - عکاسي تك لوزان
- كتابخانه
- بازسازي و تعمير
- فتوتك
- موزه عکس
- نشريات
- - عکاسي تك كبك - (كانادا)
- لابي مجموعه
- - عکاسي تك هاي فرانسه
ساير عکاسي تك ها و آرشيوهاي معتبر در دنيا
- عکس خانه يا عکاسي تك ؟
- عکس خانه هاي ايران
- - عکس خانه غيررسمي ايران
- اهميت و ويژگي مجموعه هاي چندسالنه
- - ازدياد ساعات شروع عکس ها
- - عکاسي هاي چندسالنه در كشورهاي پيشرفته
فن آوري آيمكس چيست ؟
تاريخچه
تكنولوژي آيمكس
عکس هاي قطع بزرگ
عکس :
دوربين آيمكس :
نمونه دوربين :
پرده نمايش آيمكس :
پروژكتور آيمكس
سيستم صوتي آيمكس :
- سيستم صوتي ديجيتالي آيماكس
تكنولوژي DMR
جايزه ها :
انواع سيستم هاي نمايش آيمكس
نمونه هايي از سالن هاي Imax :
آيمكس گنبدي (OMNIMAX)
كلمبيا، دنياي علم
موزه عکس علم و صنعت
گالري گنبدي شهر كوپنهاگ
آيمكس سليدو پارك فوتواسكوپ فرانسه
آيمكس سه بعدي ( D IMAX)
عکاسي آيمكس انستيتو عکس بريتانيا در لندن (BFI IMAX)
گالري عکاسي آيمكس آكواريوم جديد انگلستان
برنامه و طرح
تجربه آيماكس NEAq (آكواريوم جديد انگلستان)
استانداردها و ضوابط طراحي
-سيستم نمايش نرمال:
فضاهاي تشكيل دهندة عکس
زواياي ديد
زواياي تابش
شرايط صندلي هاي چرخدار براي معلولين
راهروي سالن نمايش
ورودي ها و خروجي ها سالن نمايش
مشخصات عکس
- ساير مشخصات
ساير ملاحظات
سالن انتظار
ورودي عکس
سرويس هاي بهداشتي
فضاهاي ارتباطي
توصيه هاي طراحي
هم جواري هاي مخاطره آميز يا نامطلوب
همجواري با مجموعه هاي فرهنگي و هنري
احداث عکاسي در يك «مجتمع»
نماي عکس
نكات ايمني
آرايش صندلي :
تأسيسات برق و روشنائي سالن
مجموعه موزه عکس بررسي نمونه هاي داخلي
بررسي نمونه هاي داخلي
موزه عکس ایران
توسعه عکاسي بعنوان هنر و حرفه در قالب:
ارائه خدمات عکاسي:
جذب و هدايت و حمايت هنرمندان عکس
نمايشگاه دائمي موزه عکس ايران
آموزش
انجمن عکاسان نگاه
واحد بانک اطلاعات عکس
سايت موزه عکس ايران
نمايشگاههاي خارجي و بينالملل
نمایشگاه ها
مسابقات و جشنواره ها
نشست های عکاسی
معاونت تولید
انتشارات
لابراتوار های رنگی و سیاه و سفید
معاونت آموزش و پژوهش
آموزش
کتابخانه
دفتر مطالعات عکاسی
خودکفایی
دفتر کودکان و نوجوانان
انجمن عکاسان فردا
ایستگاه عکاسی
ساله عکاسي ايران
گذشته ، چراغ راه آينده:
مركز فرهنگي و کانون هنر هنری سينمائي دزفول
بيان فلسفي طرح
نحوه ارتباط فضاها
- مرکز عکاسی و خانه هنرمندان ژان ماري تجيبائو (نومهآ،کالدونياي جديد):
- موزه عکس وهنرمندان و مرکز هنرهاي مدرن سانفرانسيسكو
ديدگاه
بررسي نمونه خارجي :
برنامه فيزيكي
تعاريف و کليات
- نحوه نمايش
- جعبه نمايش
- برچسبها و پانلهاي توضيحي
امنيت آثار
- روشها
- خسارت
- ورودي و خروجي
- آتش سوزي
کنترلهاي محيطي و نگهداري آثار
- پوسيدگي
- دما و رطوبت
- عناصر زيان آور در هوا
- نور
- حشرات
- موادي که براي زمينه آثار نمايشي استفاده مي شوند
ضوابط و استانداردها معماري موزه عکس : گالريها :
نورپردازي گالريها
رستوران :
گردش و مسيرهاي حرکتي در داخل نمايشگاه:
نور طبيعي:
نور و روشنايي از بالا:
تجزيه و تحليل فضاهاي خرد معماري:
- عملياتي
عمومي
پشتيباني
الف- فضاهاي پشتيباني ( رفاعي – خدماتي)
ب: فضاهاي پشتباني ( خدماتي – تدارکاتي)
تدابير طراحي در فضاهاي خرد معماري:
آمفي گالري موزه عکس
ضوابطي در رابطه با سالن هاي گالري عکاسي موزه عکس
- راهروهاي سالن نمايش
ورودي و خروجي
گالري و نمايشگاه:
- نمايشگاه موقت
کارگاه ها
نکته
آشنايي با استانداردهاي فضايي پروژه
بخش اداري :
فضاهاي آموزش نظري :
سالن اجتماعات :
محل تماشاچيان
محل نشستن
راهروها :
- انبارها و ذخائر:
بوفه و کافي شاپ
فصل چهارم: ضوابط و معيارها واستاندادها
معماري در موزه عکس :
حرکت در موزه عکس :
تقسيم فضايي در موزه عکس
عرضه بندي فضاهاي موزه عکس
هدايت شونده در حالت زير بروز مي يابد:
مسير بازديد آزاد ( مدار گردش اختياري):
همخواني فضا سازي با نوع موزه عکس
موزه عکس هنر
سالنهاي نمايش:
نور در مورد جعبه آينه ها
راحتي بازديد کننده در مقابل جعبه آينه ها
گالريها و مراکز هنرهاي معاصر:
شناخت منطقه تهران و ويژگيهاي آن
چگونگي شکل گيري شهر تهران
جمعيت و پراکندگي آن:
سواد:
- آموزش:
مشخصات جغرافيائي استان تهران
آناليز كالبدي ميدان ونك :
ارتباطات و دسترسي ها:
جانمائي مناسب در شهر(سرانه)
موقعيت طرح
خصوصيات کلي جمعيتي
بررسي موقعيت شهري طرح
اقليم
نم نسبي
برف و يخبندان
باد
شناخت معيارهاي موردنظر براساس مباني نظري طراحي
- - ايده هاي اوليه و خطوط اصلي طرح
گام چهارم)
گام پنجم )
گام ششم )
گام هفتم )
گام هشتم )
شناخت و بررسي مصالح طرح
شناخت سازه و تاسيسات طرح
سالن اجتماعات
رستوران
اداري، آموزشي
موتورخانه
تأسيسات برقي
تأسيسات اطفاء حريق
منابع و ماخذ
123_1615315854_46750_5739_1890.zip5.76 MB |