خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
دانلود مطالعات و رساله طراحی خانه ارزان برای زاغه نشین
دانلود مطالعات و رساله طراحی خانه ارزان برای زاغه نشین
قیمت : 19,000 تومان
دانلود مطالعات و رساله طراحی دانشکده هنر و معماری
دانلود مطالعات و رساله طراحی دانشکده هنر و معماری
قیمت : 19,000 تومان
دانلود مطالعات و رساله طراحی معماری انستيتوي گل و گياه
دانلود مطالعات و رساله طراحی معماری انستيتوي گل و گياه
قیمت : 19,000 تومان
دانلود مطالعات ورساله طراحی خانه سالمندان (خانه قشنگ)
دانلود مطالعات ورساله طراحی خانه سالمندان (خانه قشنگ)
قیمت : 19,000 تومان

رساله معماري فرهنگ سرای موسیقی

رساله معماري فرهنگ سرای موسیقی

دانلود مطالعات و رساله معماري فرهنگ سرای موسیقی
در قالب Word و 144صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
========================================================


تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:


چکیده :
توسعه فرهنگی امری است حساس ، خطیر ، چرا که یکی از اساسی ترین زیر ساخت های توسعه محسوب می شود .با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به توسعه فرهنگی در جامعه حال حاضر ما ، ضرورت ایجاد مراکز فرهنگی به روشنی قابل درک دریافت می باشد . مطالعات معماری در نهایت می کوشد تا آثار خود را در طراحی متجلی سازد و اساسا هدف از انجام مطالعات ایجاد زمینه های مناسب ذهنی و افزایش آگاهی های موثر در طراحی است . در مطالعات این پروژه سعی بر آن خواهد بود که دو زمینه اصلی موثر در طراحی ، تجزیه و تحلیل شوند ، اول زمینه های ذهنی و دورنی و دوم زمینه های بیرونی و اطلاعات لازم برای طراحی فیزیکی ، مرکز فرهنگی مورد نظر مجموعه ای پویا و زنده خواهد بود ، به عنوان مثال شامل فضا های آموزشی (آموزش موسیقی و …) آمفی تئاتر و فضا های نمایشگاهی ، رستوران ، کتابخانه ، اداری ، خدماتی و… خواهد بود . در این گونه مراکز فرهنگی ،جوانان و بطور کلی همه افراد جامعه می توانند اوقات خود را بگذرانند این مرکز به گونه ای طراحی خواهد شد ، که بطور همه جانبه در بر انگیختن روحیه کشف و ابداع و خلاقیت در جوانان موثر بوده و نهاد فرهنگ حوزه نفوذ خود باشد. مسئله فراغت و پر شدن اوقات فراغت با برنامه های ویژه فرهنگی و هنری مورد علاقه جوانان یکی از علل بوجود آمدن مراکز فرهنگی و هنری در دوره معاصر بوده اند از این رو ر مطالعه به این مباحث نیز پرداخته شده است.

اهداف تحقیق :
1 –درشهر کرمانشاه افراد بازدید کننده ازاثارطاقبستان اعم از بومی وغیربومی تنها اثارموجود را به صورت یک سری اثارحجاری شده روی سنگ می بینند.اگرچه این اثار به جای خودبسیارارزشمندوقابل توجه میباشندامابه این نیاز دارد که دیگرفرهنگها هنرهاو ارزشهای این منطقه نیزبه صورتهای دیگر معرفی گردد که این هنرها نقش مکمل دارند ودر کنار هم کامل به نظر میرسند.ازاینرو با طراحی یک فرهنگسرای موسیقی میشود مقداری از این نیاز رابراورده کرد.
2 –ودرمورد تخصصی بودن فرهنگسرا باید بگویم که شاید هنری که دربالا گفتم مکمل هنرهای دیگر است هنر موسیقی میباشد که در مورد ان کوتاهی شده ودر این خطه محجور واقع شده.تاجایی که موسیقی یک ملت زنده وزبان یک ملت زنده را موسیقی و زبان محلی میگویند که به واقع این یک ظلم اشکار به زبان وموسیقی کردی میباشد.وهدف طراحی این فرهنگسرا شناساندن زبان وموسیقی کردی میباشد.
3 –طراحی مراکز فرهنگی که برای فعالیتهای موسیقی طراحی شده است که محل پرداختن به آنها در سایر مراکز رسمی و عمومی و فضا های آموزشی و اداری و خدمات شهری نیست و از این رو جای خالی آنها همواره احساس می شود .
4_طراحی فضا یی برای گذراندن اوقات فراغت مردم و بویژه جوانان .
5_طراحی فضایی بر بار فرهنگی و هنری مردم شهر افزوده و باعث انتقال ارزشها و محصولات فرهنگی به مردمان و افراد استفاده کننده از این فضا ها شود .

مقدمه :
معماری وسیله سنجش واقعی فرهنگ ملتها بوده و هست . هنگامی که ملتها می توانند مبلها و لوسترهای زیبا بسازند اما هر روزه بدترین ساختمانها را می سازند . دلالت بر اوضاع نا بسامان آن جامعه دارد . اوضاعی که در مجموع بی نظمی و عدم قدرت ساماندهی آن علت را به اثبات می رساند. در حال حاضر و با وضعیت کنونی که بحران هویت فرهنگ ، گریبان گیر جامعه ها شده و معماری نیز به عنوان یکی از بارزترین نمودهای عینی آن از این قاعده مستثنی نمی باشد.
شاید نگاهی دوباره به پشت سر و به معماری پر بار گذشته مان بتوان در خروج از این بحران راهگشا باشد .این پژوهش با درک اهمیت مقولات مطرح شده با انتخاب حوضوی فرهنگی در پی آن است تا با بررسی پیشینه پر بار فرهنگی کشورمان ، بخصوص با بررسی معماری ایران در دوران اسلامی که اوج آن معماری در دوران تاریخ است فضایی را در جهت اعتلای هر چند این مقوله خلق نماید .


1-1: تعریف فرهنگ
فرهنگ، واژه ای است درباره شیوه زندگی مردم؛ به معنی روشی که مردم، کارها را انجام می دهند. گروههای متفاوت مردم، ممکن است که فرهنگ های متفاوتی را دارا باشند. فرهنگ، بوسیله آموزش، به نسل بعدی منتقل می شود؛ در حالی که ژنتیک بوسیله وراثت منتقل می شود. هر منطقه از کشوری می تواند که فرهنگی متفاوت با دیگر مناطق کشور داشته باشد.]۱[ ادوارد تايلور (۱۹۱۷-۱۸۳۲)، فرهنگ را مجموعه پيچيده ای از دانشها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد بعنوان عضوی از جامعه، از جامعه خویش فرا مي گيرد، تعریف می کند.

در اسلام یک سلسله باورهایی وجود دارد که یقینی هستند ؛ یعنی هم مطابق با واقع اند و هم افراد باید به آن ها یقین داشته باشند: « و بالآخره هم یوقنون » نه تنها یقین امکان دارد ، بلکه شرط ایمان یقین به غیب است : « الذین یومنون بالغیب » ، « و بالاخره هم یوقنون » . به جهان نادیده باید یقین داشته باشیم . اگر فرهنگی به ما بگوید که نه تنها به این مسایل نمی توان یقین پیدا کرد ، بلکه به دیدنی ها نیز نمی توان یقین پیدا کرد ؛ اینسخن با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد . قرآن می فرماید : « الذین یومنون بالغیب » ، « بالآخره هم یوقنون » . اما کسانی هستند که می گویند مطلقاً یقین برای بشر امکان ندارد تا چه رسد یقین به نادیدنی ها اگر مسائل غیبی وجود داشته باشد که دارد پس آن هجومی که بر ما وارد می شود هجومی است به این مجموعه که نام آن را فرهنگ گذاشته ایم ، نه آداب و رسوم که لباس فلان شکل باشد یا نباشد . این ها عناصر اصلی فرهنگ نیستند . ، شاید یکی از پانصد معنایی که برای فرهنگ گفته اند شامل این موارد هم بشود اما این معنا محل بحث ما نیست ؛ از این رو لازم است که ابتدا منظور خود را از فرهنگ مشخص کنیم . اگر مردمی پنجاه عنصر را کنار یکدیگر گذاشتند و گفتند که ما به این ها می گوییم فرهنگ ؛ ولی یکی از این پنجاه عنصر مورد بحث ما نباشد آن ها هروقت می خواهند با ما مبارزه کنند همان یک عنصر را مطرح می کنند تا چهل و نه موضوع دیگر را لوث کنند .
ما باید از ابتدا هشیار باشیم و به آن ها بفهمانیم که فرهنگ معانی وسیعی دارد که شامل آداب و رسوم نیز می شود . این محل بحث ما نیست . آن چه محل بحث ماست غیر از این هاست . باید برای بحث با دشمن و موضع گیری در مقابل دشمن ، محل نزاع مشخص باشد . باید ببینیم که دشمن می خواهد از کدام نقطه حمله کند تا بتوانیم موضع صحیحی اتخاذ کنیم .
گاهی می گویند : فرهنگ یعنی وجه امتیاز جوامع از یکدیگر . در این تعریف ، این معنا نهفته است که دو جامعه نمی توانند یک فرهنگ داشته باشند ؛ چون فرهنگ یعنی وجه امتیاز دو اجتماع . پس بیهوده به دنبال فرهنگ واحد برای دنیا می گردید ؛ زیرا تعدد جوامع ضروری است و هر کدام فرهنگ خاص خود را خواهد داشت . ، از این رو امکان وحدت فرهنگی وجود ندارد . چگونه می خواهید فرهنگ اسلامی در همه دنیا پیاده شود ؟ اصلاً فرهنگ واحد امکان ندارد ؛ زیرا یکی از اجزای فرهنگ ، آداب و رسوم محلی است . مردم قطب شمال و مردم منطقه ی خط استوا نمی توانند یک جور لباس بپوشند . پس فرهنگ مردم قطب با فرهنگ مردم استوایی یکی نخواهد شد . ناچار هر جامعه ای فرهنگ خاص خود را خواهد داشت و نباید بیهوده به دنبال فرهنگ واحد بود .
این مغالطه از کجا ناشی شده است ؟ از این جا که مفهوم

فرهنگ را شامل آداب و رسوم محلی دانسته اند ، بلکه آن را عنصر اصلی ومحوری قرار داده اند . اما ما محور اصلی فرهنگ
را باورها و عقاید مربوط به خدا ، انسان ، ارتباط انسان با خدا و جهان و طبیعت ؛ یعنی اصول دین ، توحید ، نبوت و معاد می دانیم . نام جدید آن را فلسفه ، شناخت بینش های انسانی یا هستی شناسی می گذاریم و قبلاً به آن اصول دین می گفتیم که عنصر اول فرهنگ ماست .
عنصر دوم ارزش ها و خوب و بدها ست . اسلام یک سلسله خوب و بدی های ثابت و ابدی را به ما ارائه می دهد . این بدان معنا نیست که احکام در هیچ زمان و مکانی تغییری نمی کند . احکام اموری جزئی و متغیرندو منظور از ارزش های ثابت اصول ارزشی و مبانی است .
عنصر سوم شیوه های رفتاری خاص برخاسته از آن بینش ها و ارزش هاست . این سه ، عناصر اصلی فرهنگ اسلامند ؛ یعنی آن چه را باید به آن معتقد باشیم ، خوب و بد و شیوه رفتار ما را مشخص می کند . این همان اصول دین ، اخلاق و احکام اسلامی است . لهجه ها ، لباس های گوناگون محلی ، کیفیت گویشها و ... ارتباطی با فرهنگ ندارد . اسلام معین نکرده است که انسان با چه زبانی سخن بگوید یا چه لباسی بپوشد . اسلام یک اصل کلی معین کرده است و آن این است که انسان نباید تابع دشمنان خدا شود و رنگ دشمن به خود بگیرد ، بلکه باید استقلال خود را حفظ کند . این که لباس یقه داشته یا نداشته باشد مربوط به اسلام نیست . ممکن است که این مسأله زمانی نشانه ی استقلال باشد ؛ اما عنصر اصلی فرهنگ اسلام نیست .
برخی تصور می کنند که فرهنگ اسلامی یعنی این که مردم لباس روحانیان رابپوشند . چنین چیزی نیست. بعضی لباس ها نشانه ی صنفی است ؛ مانند ارتشی یا روحانی که لباس خاصی دارند . مصالح اجتماعی اقتضا می کند که آن ها در اجتماع ، از دیگران باز شناخته شوند . معنای فرهنگ اصیل اسلامی این نیست که همه قبا و لباده بپوشند و عمامه بر سر بگذارند تا عده ای اشکال کنند که این لباس برای همه دنیا مناسب نیست . پس نمی توان فرهنگ واحدی در تمام دنیاپیداکرد .


فهرست
فصل اول . 1
چکیده . 2
اهداف تحقیق 3
مقدمه 4
تعریف فرهنگ . 5
فصل دوم . 28
تعاریف فرهنگسرا 29
فصل سوم 38
فرهنگسراهای نمونه 39
فرهنگسرای نیاوران . 45
فرهنگسرای اوفن کلیس . 49
فصل چهارم .54
استانداردها 55
فصل پنجم .81
مبانی نظری طرح. 82
هنر معماری و موسیقی و بررسی عناصر مشترک هنری این دو مقول 95
فلسفه و معنویت در موسیقی و معماري102
فصل ششم . 108
شناخت جغرافیایی استان کرمانشاه 109
منابع 126

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

فرهنگسرای موسیقی_1615048212_46602_5739_1742.zip4.79 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت