لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt
( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 42 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
بنچ مارکینگ (Benchmarking)
مقدمه
سازمانها براي حفظ مشتريان، تعامل با تأمينكنندگان، بهرهوري بيشتر كاركنان و ارتقاي مزيتهاي رقابتي، نيازمند شناخت رقبا، ابزار و مقايسه عملكرد خود در حوزههاي مختلف كاري هستند. استراتژيهاي مختلفي براي بقا در ميدان رقابت معرفي ميشود. يكي از اين راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملكرد ديگر سازمانها و الگوبرداري از رفتار آنهاست. شركتهايي كه استراتژي تحليلي را سرلوحه بقاي خود قرار ميدهند، بهينه كاوي يا بنچ ماركينگ را به عنوان يكي از راههاي مؤثر بهبود مستمر و تعيين موقعيت خود در ميدان كسب و كار ميدانند.
Benchmarking چیست؟
در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است.
واژه Benchmark قبل از اینکه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار گرفته شده، به معنی شاخصی است که سایر نقاط و موقعیتها خود را با آن مقایسه کرده و تطبیق میدهند.
استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking)
بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970 آغاز گردید.
فهرست مطالب و اسلاید ها :
مقدمه
بنچ مارکینگ یا الگو برداری از بهترین ها یا بهبود تطبیقی
تاریخچه Benchmarking
مفهوم بنچ مارکینگ
تعریف Benchmarking
چرا Benchmarking؟
انواع بنچ مارکینگ
بنچ مارکینگ عمومی
بنچ مارکینگ داخلی
بنچ مارکینگ رقابتی
بنچ مارکینگ عملیاتی
مراحل بنچ مارکینگ
طرح ریزی
جستجو و بررسی
مشاهده
تجزیه و تحلیل
تطبیق
چرخه Bench marking
مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ
معایب روش بنچ مارکینگ
پاورپوینت بنچ مارکینگ (benchmarking)_1575578294_34006_5739_1233.zip0.68 MB |