خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
پاروپوینت سيستم هاي انرژي الکتريکي
پاروپوینت سيستم هاي انرژي الکتريکي
قیمت : 25,000 تومان
پارپوینت آموزش نرم افزار spss  و کار با داده ها و توابع در spss
پارپوینت آموزش نرم افزار spss و کار با داده ها و توابع در spss
قیمت : 25,000 تومان
پاورپوینت بررسی اضافه ولتاژها درسیستم های قدرت
پاورپوینت بررسی اضافه ولتاژها درسیستم های قدرت
قیمت : 25,000 تومان
پاورپوینت  ( صورت سود و  زیان و اطلاعات مربوط )
پاورپوینت ( صورت سود و زیان و اطلاعات مربوط )
قیمت : 25,000 تومان

پاورپوینت تحقیق در مورد طراحی مدارس ابتدایی

پاورپوینت تحقیق در مورد طراحی مدارس ابتدایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاورپوینت تحقیق در مورد طراحی مدارس ابتدایی.ppt( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 67 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :


شکل ۱ تناسب دانش‌‌آموز با میز و صندلی • کف پاها صاف بر روی زمین • فضای بین پشت پاها و لبه جلویی نشستگاه وجود داشته باشد. • هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلوی سطح نشستگاه به سطح خلفی ران وارد نیاید. • فضایی بین سطح بالایی ران و سطح زیرین میز برای حرکت آزادانه وجود داشته باشد. • آرنجها هنگانی که باز و عمودی است تقریباً در ارتفاع سطح رویی میز قرار گیرد. • تکیه‌گاهی مستحکم در ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه وجود داشته باشد. • فضایی کافی بین تکیه‌گاه پشت و سطح نشستگاه برای حصول اطمینان از حرکت آزادانه کفل موجود باشد. دانش‌آموزان در هنگام نشستن وضعیتهای بدنی متفاوتی به خود می‌گیرند. ارزیابی تناسب خوب و صحیح مستلزم این است که هدف معیار توضیح داده شده در شکل رعایت شوند.
روش مطالعه از نقطه نظر اقتصادی و عملی بودن، تولید میز و صندلی در اندازه‌های مختلف که برای تمام دانش‌آموزان مناسب باشد و کلیه آنان را مدنظر قرار دهد، مطلوب و ایده‌آل می‌باشد. هر چه تنوع اندازه‌های میز و صندلی کمتر باشد، بهتر است. از نقطه نظر ارگونومی، اندازه‌های پیشنهاد شده برای میز و صندلیها بایستی طوری باشد که دانش‌آموزان قادر باشند در هنگام استفاده از آنها در وضعیت مناسب و راحت با راندمان بالا کار خود را انجام دهند. موسسات آموزشی و مدارس معمولاً بر حسب سن سازماندهی می‌شوند تا بر حسب خصوصیات آنتروپومتریکی؛ بنابراین محدوده ابعاد و اندازه وسایل مدارس بایستی برای محدوده‌ای از ابعاد و اندازه‌های بدن که در کلاسهای مختلف مدارس وجود دارند، مناسب و مطلوب باشد. هدف ما در اینجا ایجاد استاندارد برای یک دبستان پسرانه در شهرستان ساری است که محدوده اندازه وسایل و تجهیزات را برای محدوده سنی ۶ تا ۱۱ سال فراهم آورد. لذا ابعاد و اندازه‌های بدن دانش‌آموزان دوره ابتدائی این دبستان در محدوده سنی ۱۱-۶ که وضعیتی نرمال داشتند و از سلامت برخوردار بودند، مورد اندازه‌گیری قرار گرفتند. تعداد کل دانش‌آموزان که این اندازه‌گیری‌ها برایشان صورت گرفت، حدوداً ۲۰۰ نفر بودند. پارامترهای آنتروپومتریکی اندازه‌گیری شده عبارت بودند از: وزن، حد دسترسی بطور عمودی ایستاده، قد، عمق سینه، ارتفاع آرنج ایستاده، ارتفاع رکبی، ارتفاع زانو، ارتفاع نشسته، طول باسن-زانو، طول باسن-رکبی، ارتفاع آرنج نشسته، عمق ران، ارتفاع کتف نشسته، ارتفاع تکیه‌گاه آرنج نشسته، حد دسترسی جلو، پهنای عرضی آرنج‌ها و پهنای باسن.
برای روشن شدن اندازه‌های گرفته شده و محدوده مورد نظر روی بدن، توضیحی کوتاه درباره پارامترهای بالا به صورت زیر ارائه می‌گردد: حد دسترسی به طور عمودی ایستاده (Vertical Grip Reach): معمولاً از کف زمین تا بالای شست دست راست اندازه‌گیری می‌شود، هنگامی که شخص ایستاده و دست راست را تا به اندازه‌ای بالا برده که هیچ ناراحتی ایجاد نشود.

قد (Stature): فاصله بالاترین نقطه سر تا کف پا در وضعیت ایستاده (محور بدن عمود بر زمین) بدون کفش، نگاه مستقیم به جلو. عمق سینه (Chest Depth): فاصله افقی از سطح جلو تا پشت قفسه سینه در ناحیه نوک سینه، شخص عمودی ایستاده و به طور طبیعی تنفس می‌کند. ارتفاع آرنج ایستاده (Elbow Height Standing): بازوها به طور طبیعی طرفین بدن آویزان، فاصله عمودی از گودی آرنج تا کف پا، گودی در آرنج بین استخوانهای بازو (از شانه تا آرنج) و ساعد. ارتفاع رکبی (Popliteal Height Sitting): فاصله عمودی از کف تا زیر ران که بلافاصله بعد از زانو قرار می‌گیرد، شخص عمودی نشسته، زانوها و قوزک‌های پا به صورت عمودی قرار گرفته‌اند، انتهای ران‌ها و پشت زانوها با سطح نشستگاه تماس دارد. در عمل کف پا سطح نشستگاه را نگهداری می‌کند، البته شخص باید در وضعیت صحیح قرار گیرد. ارتفاع زانو (Knee Height Sitting): فاصله عمودی از کف تا بالاترین نقطه زانو (نه کاسه زانو یا راس زانو) شخص عمودی نشسته، زانوها و قوزک‌های پا به صورت عمودی قرار می‌گیرد.
ارتفاع نشسته (Shoulder Height Sitting): فاصله عمودی از نشستنگاه تا قله سر، شخص عمودی نشسته، مستقیم به طرف جلو نگاه می‌کند و زانو با قوزک پا زاویه عمودی دارد. طول باسن-زانو (Buttock-Knee Length Sitting): فاصله عمودی از سطح عقبی کفل‌ها تا جلو زانو، شخص عمودی نشسته، زانوها و قوزک پا نسبت به هم عمودند. طول باسن-رکبی (Buttock-Popliteal Length): فاصله افقی از خلفی‌ترین نقطه در روی باسن تا پشت ساق پا. ارتفاع آرنج نشسته (Elbow To Floor Height Sitting): فاصله عمودی از کف زمین تا انتهای آرنج در حالت نشسته. عمق ران (Thigh Depth): فاصله عمودی از سطح نشستگاه تا نقطه‌ای به روی ران محلی که شکم و ران با یکدیگر تلاقی می‌کنند. ارتفاع کتف نشسته (Shoulder Height Sitting): شخص عمودی نشسته، فاصله عمودی از سطح نشستنگاه تا زائده اخرومی واقع در سطح بالایی استخوان شانه. ارتفاع تکیه‌گاه آرنج نشسته (Elbow Rest Height Sitting): فاصله عمودی از سطح نشستنگاه تا قسمت زیرین آرنج، شخص عمودی نشسته، بازو در امتداد محور تنه و عمود بر ساعد. پهنای عرضی آرنج‌ها (Breadth Across Elbows): فاصله عمودی آرنج تا آرنج در سطح جانبی آرنج‌ها در حالی که آنج‌ها ثابت شده‌اند و بر ساعد عمودند و شخص نشسته است.
پهنای باسن (Hip Breadth Sitting): حداکثر فاصله افقی عرض باتسن‌ها، شخص عمودی نشسته، زانوها و قوزک پا حالت عمودی دارند. زانوها و پاشنه‌ها در حالت چسبیده بهم. سعی بر این بود که یک نفر اندازه‌گیری را انجام دهد. دانش‌آموزان در وضعیتهای نشسته و ایستاده استاندارد اندازه‌گیری شدند. ابعاد بدن دانش‌آموزان در حالی که لباس سبک بر تن داشتند و بدون کفش اندازه‌گیری شد.




تجهیزات مورد استفاده: وسایل آنتروپومتری مورد استفاده شامل: ۱) دو عدد پانل ایستاده عمود بر هم ۱m*۱m که روی کفه‌ای افقی کار گذاشته شده بود. ۲) صندلی با نشستگاه متغیر و قابل تنظیم. ۳) کولیس به طول ۱m و با دو فک متحرک ۳۵cm که از آلومینویم ساخته شده بود. ۴) گونیا ۵) ترازوی وزن تا ۱۳۰kg ۶) منضمات وسایل فوق نتایج: اطلاعات آنتروپومتریکی برای ۲۰۰ نفر دانش‌آموز پسر از ۱۷ پارامتر آنتروپومتریکی با توجه به پرسشنامه‌هایی که برای هر نفر پر شده بود، بدست آمد. با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری PE۲ و SPSS، اطلاعات آماری شامل میانگین، انحراف معیار، خطای انحراف، مینیمم، ماکزیمم، صدک ۵، ۵۰ و ۹۵ برای هر پارامتر به دست آمد که در جدول ۱ نشان داده شده است.
جدول ۱ میانگین، خطای معیار، انحراف استاندارد، مینیمم، ماکزیمم و صدک ۵، ۵۰ و ۹۵
۹۵th
۵۰th
۵th
Maximum
Minimum
Std Dev
....

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پاورپوینت تحقیق در مورد طراحی مدارس ابتدایی_1573829199_33597_5739_1284.zip0.47 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 25,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت