لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاوردرس8(باقرلو)علوم ششم.pptx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 11 اسلاید
قسمتی از متن .pptx :
درس هشتم :
علوم پایه ششم 8
چه ميخواهم بسازم
درس در يك نگاه
پس از آشنايي اوليه دانش آموزان در سالهاي قبل با دست ساختههاي ساده و استفاده از مواد دوريختني، استفاده از ابزارهايي همچون قيچي، ارّه، پيچ گوشتي، انبردست، چكش و نيز استفاده از متصل كنندههايي مانند ميخ، چسبهاي نواري و مايع و انواع منتقل كنندههاي نيرو حالا زمان تركيب اين مهارتها با هم رسيده و آنها ميتوانند با متحرك سازي و با استفاده از منابع نيرو، به طرحهاي جديدي دست پيدا كنند.
در پايان اين درس انتظار ميرود دانشآموزان بتوانند: سطح 1- قابليت حركت دادن به كاردستيهاي فاقد حركت.سطح 2- استفاده از ابزارهايي كه در متحرك سازي كاربرد دارند.سطح 3- استفاده از موتور الكتريكي (آرميچر)، چرخ دنده، تسمه و ... براي متحرك كردن كاردستيها..
درس هشتم علوم پایه ششم
اهداف/ پيامدها
اسباب بازيهاي خراب خود را به كلاس بياورند و با همفكري دوستانشان سعي در تعمير آنها نمايند يا لااقل از درون آنها با اطلاع شده و چگونگي كاركردش را براي كلاس توضيح دهند، كمك بزرگي به اين هدف نمودهاند.
علوم پایه ششم درس هشتم
ابزارهاي معمولي خانگي- باتري- موتور الكتريكي- چرخ دنده- قرقره و تسمه
مواد و وسايل لازم
علوم پایه ششم
دانستنی های برای معلم مسلم است كه درك بچهها از نحوهي عملكرد دستگاههاي پيچيده در اطرافشان احساس تسلط و آگاهي و اعتماد به نفس را در آنان تقويت مينمايد. دانش آموزاني كه نسبت به پديدههاي اطراف خود منفعل و خودباخته هستند، در بهرهوري و نگهداري از وسايل ضعيفتر عمل ميكنند. لذا دانستن نحوهي عملكرد دستگاهها، چگونگي تأمين نيرو و انتقال آن، مكانيك و ساختار داخلي آنها كمك به رشد ذهن فناورانه براي آنان مينمايد. آنان از اينكه ميفهمند يك چرخ گوشت يا يك كتري برقي چگونه كار ميكند، لذت ميبرند.
نكات آموزشي و فعاليتهاي پيشنهادي
فرض كنيد كه در درس جغرافي از بچهها خواستهايد كه منظومهي شمسي را شبيه سازي كنند. هر دانشآموز به نحوي با نقاشي، كلاژ و يا به شكل برجسته ممكن است خانوادهي خورشيد را مدل سازي كند. حالا معلم تلاش ميكند بچهها را به متحرك سازي دست ساختههاي خود ترغيب نمايد. به اين شكل كه بپرسد چگونه ميتوانيد حركت اين سيارات را به دور خورشيد نشان دهيد. فراموش نفرماييد كه هر نوع ايدهاي قابل پذيرش است حتي اگر قابل اجرا در كلاس نباشد. سپس از آنها بخواهيد كه غير از اين راه چه راه ديگري را ميتوانند با كمك دوستانشان براي به حركت درآوردن سيارات پيدا كنند. به همين ترتيب در دروس مختلف ساختن وسايل حركت كننده قابل اجرا است.
فعاليت
....
پاوردرس8(باقرلو)علوم ششم_1573829051_33590_5739_1629.zip0.73 MB |