فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری نگرشهای ناکارآمد دارای 31 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-
3
-
مفهوم شناسی نظری نگرشهای ناکارآمد
2-
3
-1-
تعریف نگرش
معادل واژه
Attitude
در فارسي، نگرش، ایستار، طرز رفتار، طرز تلقّى، پنداشت، طرز تفکر بر اساس مفروضات پیشین و مانند آن
ها ترجمه شده است. (آذربايجاني 1382، 136)، در اصطلاح، تعاريف بسياري در مديريت و روان
شناسي از نگرش شده است كه در ذيل به برخي از آنها اشاره مي
شود: نگرش يا طرز تلقي عبارت از آمادگي براي واكنش ويژه نسبت به يك فرد، شيء، فكر يا وضعيت است. (رضاییان 1389، 202)، نگرش مجموعه
ای از اعتقادات، عواطف و نیات رفتاری نسبت به یک شیء، شخص یا واقعه است. به عبارتی تمایل نسبتاً پایدار به شخصی، چیزی یا رویدادی است که در احساس و رفتار نمایان می
شود (قلیپور 1386، 108). نگرش ارزیابی یا برآوردی است که به صورت مطلوب یا نامطلوب درباره شی یا فرد یا رویدادی صورت می
گیرد. نگرش بازتابی از شیوه احساس فرد نسبت به یک چیز یا یک فرد است. مثلا هنگامی که میگوییم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را درباره کار ابراز می
نماییم
(
رابینز 1376، 40
). به حالتى ذهنى یا عصبى حاکى از تمایل، که از طریق تجربه سازمان
یافته و بر پاسخ
هاى فرد به تمامى موضوعات و موقعیت
هایى که با آن در ارتباط است، تأثیرى جهت
دار یا پویا دارد، نگرش گفته مي
شود. (برگ 1378، 538)، نگرش نشاندهندهی اثر شناختی و عاطفی به جای تجربهی شخصی از شی
ء یا موضوع اجتماعی مورد نگرش و یک تمایل به پاسخ در برابر آن شیء است. نگرش در این معنی یک «مکانیسم پنهانی» است که رفتار را هدایت میکند (کریمی 1387، 162). نگرش، نظري است كه درباره افراد، چيزها يا رويدادها ابراز مي
گردد. و منعكس
كننده نوع احساس فرد درباره آن است (رابینز 1387، 280). نگرش
ها، با توجه به تعاریف مزبور، در زمینه
سازى و شکل
دهى به رفتارها، ایجاد انگیزش
ها، ارضاى نیازها و جهتدهى به گرایش
ها تأثیرى جدّى دارند. به همین دلیل، مطالعه آن
ها بخش عمده
اى از روان
شناسى اجتماعى را به خود اختصاص داده است (آذربايجاني 1382، 137)، هیچ مفهوم مجرّدى نتوانسته است همچون مفهوم «نگرش»، موقعیت عمده
اى در روان شناسى اجتماعى کسب کند. (روش بلاو و نیون 1390، 119).
2-3-2- عناصر نگرش
نگرش
ها داراي سه بعد شناختي، عاطفي و رفتاري بدین شرح می
باشند:
1. بخش شناختي آن عبارت از باورها و ارزش
ها و اطلاعات درباره هدف شناخته شده به وسيله فرد است.
2. بخش عاطفي آن شامل احساس
ها و عواطف درباره هدف، فرد، فكر، رخداد يا شيء است.
3. بخش رفتاري آن از نگرش سرچشمه مي
گيرد و به نيت «رفتار به صورت معين» بر مي
گردد.
اين اجزاء جداي از يكديگر نيستند.
...
پیشینه و مبانی نظری نگرشهای ناکارآمد_1556801872_26448_5739_1055.zip0.07 MB |