فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری نوشتن دارای 27 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
نوشتن
فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بی
بدیل گسترش دامنه
ی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن در
می
یابد که می
تواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین می
توان ادعا نمود که اختلال و کاستی در این مقوله، احتمالا عاملی در جهت کاهش دامنه
ی اجتماعی شدن فرد است. بنابراین، درست نوشتن و بیان افکار و احساسات به شیوه
ی کتبی و نوشتاری، توانایی بسیار ارزشمندی است که والدین و مربیان باید در خصوص آموزش آن سعی وافی مبذول دارند و فلسفه آموزش و تمرین انشا نویسی و انجام تمرین
های مناسب در آن باید مد نظر باشد (سیف نراقی و نادری، 1390).
نوشتن یک روش بسیار پیچیده
ی ابراز عقیده است که هماهنگی مجموعه
ای از توانایی
های دیداری-نوشتاری، زبان
شناختی و ادراکی را در بر
می
گیرد. به دلیل این پیچیدگی، این روش یکی از عالی
ترین شکل
های ارتباط است و معمولا آخرین روشی است که فرا گرفته می
شود (هامیل و بارتل، 1381).
2-1-2- مولفه های نوشتن
نوشتن به مجموعه
ای از مهارت
های نوشتاری مربوط به هم اشاره دارد. این مهارت
ها عبارتند از : انشا، املا یا هجی
کردن، دستخط.
1-2-1-2- انشا
انشا، توانایی خلق عقاید و بیان آنها در یک ساختار دستوری قابل
قبول است، به گونه
ای که با اصول سبک شناسی ادبی مطابقت می
کند (هامیل و بارتل، 1381). مهارت انشا یا بیان نوشتاری، در بر
گیرنده
ی توانایی اندیشیدن، تحلیل، ترکیب، نوآوری و تفکر، برای خلق یک اثر نوشتاری است و رسیدن به این مقصود، غایت تمامی نظام
های آموزشی است (فرامرزی، کرمعلیان، نصراللهی، 1390). مسئله انشا یکی از مقوله های اصلی است که نیاز به توجه جدی دارد و این ضرورت توجه در مورد دانش آموزان با اختلالات نارسا نویسی و نارسا خوانی دوچندان است. کودکانی که مدرسه را با محرومیت
های زبانی و نوشتاری شروع می کنند، نه تنها در بیان مطالب، مفاهیم و مهارت
های زبانی و املا و انشا مشکل دارند، بلکه به طور
کلی تفکر ذهنی پیشرفته برای آنها با اشکال صورت می
پذیرد (والاس، 1991، به نقل از سیف نراقی و میرمهدی، 1382).
2-2-1-2- املا یا هجی کردن
املا یا هجی
کردن، توانایی استفاده از حروف جهت ساختن کلمات به همان صورت که مورد استفاده قرار می
گیرند می
باشد (هامیل و بارتل، 1381). توانایی در املا توسط مهارت
های زبانی، از قبیل مهارت
...
پیشینه و مبانی نظری نوشتن_1556801817_26445_5739_1836.zip0.04 MB |