فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین (SCM) دارای 33 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مدیریت زنجیره تأمین
مدیریت زنجیره تأمین
(SCM
)
بعنوان یک واژه رایج علمی و مدیریتی در سال 1982 توسط اولیور و وبر برای توصیف یک سیستم کنترل سلسله مراتبی برای مواد، اطلاعات و جریان های مالی در یک شبکه چند بعدی بالقوه از نهادهای تصمیم گیری مستقل، معرفی شد.
(Agrell & Hatami, 2011)
مدیریت زنجیره تأمین مجموعه ای از تمام فعالیتهای شرکت (اعم از راهبردی و عملیاتی) است که هدف آن یکپارچه سازی تأمین کنندگان، سازندگان، توزیع کنندگان و انبارداران و نیز تولید و توزیع صحیح و مناسب محصولات از لحاظ تعداد، محل، زمان و هزینه در راستای ارضای نیازهای مشتری است.
(Poirier & Reiter, 1996)
برخی از اهداف مدیریت زنجیره تأمین عبارتند از:
کاهش اتلاف و فعالیت های بدون ارزش افزوده مانند: کاهش هزینه یا کاهش موجودی ها
افزایش مسـؤلیت پذیری در قبال خدمت به مشتری
بهبود ارتباط زنجیره تأمین ( سرعت، صحت و تسهیم اطلاعات)
کاهش زمان چرخه تولید (توسعه محصول جدید، زمان تأخیر عرضه)
بهبود هماهنگی تلاش ها ( بهبود مستمر، درک اهداف).
به طور خلاصه می توان گفت که مدیریت زنجیره تأمین شامل سه بخش عمده یعنی تهیه و تدارک، تولید و توزیع است. همچنین برای مدیریت زنجیره تأمین باید سه نوع مدیریت را انجام داد:
مدیریت اطلاعات؛
مدیریت لجستیک (پشتیبانی)؛
مدیریت روابط؛ (طالب زاده، 1387)
در شکل 2-1 فرایند مدیریت زنجیره تامین نمایش داده شده است.
MRP
: برنامه ریزی منابع
شکل 2-1 مدیریت زنجیره تأمین (منبع:
Rogert, 2005
)
در ادامه، چند نمونه از تعاریف زنجیره تأمین را بیان می کنیم.
2-2-1 مفاهیم و تعاریف زنجیره تأمین
محققان، تعاریف بسیاری در این زمینه ارائه داده اند که در زیر به برخی از این تعاریف اشاره خواهد شد:
زنجیره تامین
مفهومی است که می تواند مانند یک کانال ارتباطی از جریان های فیزیکی و اطلاعاتی بین تأمین کنندگان و مشتریان در نظر گرفته شود. از یک دیدگاه عملیاتی، این کانال شبیه یک جریان از فعالیت ها کار می کند و این فعالیت ها گسترده و فراگیرند. بنابر این عبارت " زنجیره " می تواند با عبارت " شبکه " جایگزین شود.
(Christopher, 2005)
...
پیشینه و مبانی نظری مدیریت زنجیره تأمین (scm)_1556646589_26292_5739_1447.zip0.16 MB |