لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاورپوینت مديريت تقاضا ابزاري براي سياست_ذاري فناوري.ppt( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 17 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
مدیریت تقاضا ابزاری برای سیاستگذاری فناوری
هدف مقاله:
اثر تقاضا (بازار) به عنوان یک نیروی پیشران برای نوآوری بنگاه ها
نقش دولت به عنوان سیاستگذار فناوری برای مدیریت تقاضا و به خدمت گرفتن این نیرو
تاریخچه:
اولین تحلیل های اثر تقاضا بر نوآوری به دهه 1960 باز می گردد.
زمانی که اشموخلر(1962؛1966) و مایر و مارکویس(1969) در مقابل ایده فشار تکنولوژی، ایده کشش تقاضا را مطرح کردند.
نظریه :
"...به نظر نميرسد، کالاها و تکنيکهاي جديد بدون يک تقاضاي از پيش موجود – اگرچه به صورت پنهان و بالقوه- وارد حيات اجتماع شده باشد." (اشموخلر1962)
اشموخلر:
تقاضا منبع مشوقهاي اقتصادي براي نوآوري است. چون نوآوري يک فعاليت اقتصادي است، بنابراين تحول و دگرگوني در آن نيز از سود انتظاري نشأت گرفته است.
ماير و مارکويس:
وجود تقاضا موجب کاهش نااطميناني می شود. پيشبيني مراحل تطبيق محصول جدید با نيازها، بهخاطر عدم قطعيت ذاتي که در نوآوري وجود دارد، مشکل است.
....
پاورپوینت مديريت تقاضا ابزاري براي سياست_ذاري فناوري_1555490847_25414_5739_1327.zip0.26 MB |