لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : پاورپوینت مقایسه و تحلیل ویلا های E.1027 ، villa savoy.pptx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد اسلاید 78 اسلاید
قسمتی از متن .pptx :
عنوان پروژه: مقایسه و تحلیل ویلا های E.1027 ، villa savoy
ویلا E.1027
بیوگرافی معمارانجین بادووسکی (1893-1956) معمار و منتقد رومانیای ست که پس از جنگ جهانی اول در پاریس مشغول مطالعه معماری شد.از سال 1923.م در مجله آوانگارد به عنوان ویراستار استخدام شد . دو ساختمان مسکونی معروف وی ، ویلا وِزِلای(1924.م) که برای خودش ساخته بود و دیگری در تزدیکی پاریس بنام پونت دِ سورِس (1934.م) است.در سال 1932.م او به همراه زوج معمارش آیلین گری در طراحی و ساخت خانه ای به سبک بین الملل مشارکت ورزید.پس از جنگ جهانی دوم در مرمت میراث فرهنگی مشغول بکار شد و دستیار ارشد معمار ادوارت کملوت بود.
آیلین گری (1878-1970م) معمار مدرنیست و طراح صنعتی ایرلندی است که ابتدا در مدسه هنرهای زیبا مشغول نقاشی شد.پدر وی پیمز مک لارن اورا به سمت هنر سوق داد. اما خیلی زود او نقاشی را رها کرد و نزد یک طراح ژاپنی فن لاک را آموخت.و سرانجام تخصیل در رشته معماری در پاریس را برگزید.و در حقیقت از اولین و بهترین طراحان مبلمان در زمان خویش بود و علاوه بر آن از نظریه پردازان مطرح معاصر بشمار میرود.از همکاران جی.جی.پی.اود و لوکوربوزیه بوده و اولین مبلمان از جنس لوله فولادی را در 1925میلادی پیش از دیگر همکارانش به دنیا معرفی کرداز متقدمان سبک آوانگارد به شمار میرود و به همین جهت در ویلای معروف خود که با همکاری بادووسکی برای استفاه شخصی ساخت ، از سبک بین الملل بهره برده است.
اولین مبلمان طراحی شده با میله فولادی توسط آیلین گری
سبک آوانگارددر لغت به مفهوم پیشرو و پیشگام است.آوانگارد در ابتدا کلمع ای نظامی بود که به سرباز جلودار در جبهه های جنگ اطلاق میشداما در هنر به معنی شکستن فرم و زبان سنتی و بدعت سبکی حدید است.سبک بین المللاز اوایل قرن 20 در اروپا و آمریکای شمالی متداول شد.منشا آن از کتب هیچکاک و جانسون بود و به نوعی جدال میان قدیم و جدید را نشان میدهد.در اروپا به منظور یکپارچه سازی رویه های سنتی با تقاضای جدید اجتماعی و امکانات و فناوریها به اجتماع معرفی شددر آمریکا نیز از متقدمان این سبک مدرن رایت را میتوان برشمرد.در دنیا به علت راهکار بی تفاوتی در برابر نو ع آب و هوا و محل زیستی و اقلیم و نیز سبک های نرتبط با فرهنگ و آداب و تاریخ مورد توجه قرار گرفت که البته بعد ها همین دلایل بزرگترین نقطا ضعف آن شد .
ویلا ای.1027این پروژه بخشی مهم از معماری مدرن را به دنیا معرفی میکند.ویلا در نزدیکی یکی از آثار لوکوربوزیه به نام لوکابانون به اجرا رسید.مدت اجرای آن سه سال (1926-1929) در کپ مارتین در فرانسه است.این ویلا از لحاظ ساختاری و در توصیف عناصر اصلی و ابتدایی یک خانه دارای اشتراکات زیادی با اقامتگاه لوکابانون میباشد.
این ویلا جزء اولین ساختمان های این سایت و در زمین های انتداد میان ریل راه اهن و سواحل صخره ای و مدیترانه ای منطقه یساخته شده است.گری و بادووسکی درشرح این اثر کتابی نوشته اند و در آن به تعلیل بنا پرداخته اند.
ایشان معتقدند که در زمان آنها فضای داخل بیش از پیش آشکار و هویدا شده به طوری که تلاش در حهت فراهم آمدن نیاز مخاطب بعد از ایجاد لذت بصری دارای اهمیت است.معتقدند که ویلا ای.1027 تلاش دارد تا افراد را از رویکرد معاصر که آشکارا به شکست انجامیده دور کند و مخیطی مناسب تر و هماهنگ تر با آشکارسازی موجود در زندگی مدرن فراهم آورد تا از فنائری بهره کافی را ببرد.در حقیقت او فرایند دستیابی به طرح را مهمتر از شیوه دستیابی به پلان میداند و تاکید دارد که معماری رو به سویی دارد که عملکرد فیزیکی و بصری را جایگزین ایجاد حس آرامش روان و خاصیت عملکردی بنا کرده است.گری معتقد است که بیش از آنکه پروژ وابسته به ارزش های کالبد خارجی خود باشد باید به معیار ها و ارزش های درونی آن پرداخته شود.
به عبارتی وی همواره میکوشد تا برخلاف معماری قرن 18م که در تطابق با انسان است همانند معماری گوتیک بنا را در تطابق با نیاز روانی مخاطب زمانه ی خود و در تعامل با نیاز کاربری او بسازد .در اینصورت هر خانه دارای عملکردی موافق روحیات انسانی و همگام با فنائری ایجاد میشود که هریک از ساکنین برای خود خداکثر آزادی و محیطی دنج را دارا خواهد بود.او در ویلا ای.1027 سعی دارد تا به موضوع حفظ حریم شخصی بپردازد و البته با افراط را کنار گذاشته.مثلا معتقد است درب های اتاق شخصی باید به گونه ای طراحی شود که هنگام گشودت آن تمام فضای درونی نمایان نگردد.
چهار نکته اساسی در طراحی این خانه :مشکل و راه حل وجود پنجره ها: که سه نوع از آن را در پروژه میبینیم
پنجره بدون پشت بند مثل چشم بدون پلک است .از طرفی دیگر پنجره ها با هر شکل ممکن به یک مقصد دید خواهند داشت. حتی در زمان بسته بودن پشت بند وجود تهویه طبیعی میسر است.شیوه طراخی به گونه ای است که در زمان بسته بودن پشت بند ها نیز حجم بالایی از هوای آزاد منتقل خواهد شد.
استقلال اتاق های خانه : حتی اگر ابعاد محدودی نیز داشتیک فضاها باید آزادی و استقلال خود را داشته باشند.حتی اگر شد باید آنرا از فضای عمومی خانه کاملا حدا کرد.این اندیشه سبب سازماندهی دیوارها به گونه ای است که درب مستقیما به درون فضا باز نشود
نکته دیگر آشپزخانه است که باید قابل دسترسی باشد و در عین حال به اندازه کافی از بقیه فضاها جدا باشد.ما کاملا انرا از باقی فضاها جدا کرده ایم. اکا افراد به سادگی با گذر از یک آستانه فضایی به فضایی دیگر منتقل میشوند و این بهترین شیئه در اقلیم معتدل است.
فضای ورودی خانهفضایی بزرگ و سرپوشیده و به نوعی حیاط مرکزی تطبیق پذیری شده و با اقلیم هماهنگ است تا درب های کوچک با بی اهمیتی و بی میلی گشوده نشونددر استانه ورودی دیواری تنها و مجزا قرار دارد که با استحکام خویش آشکارا متمایز از سایر بخش هاست.در سمت راست ورودی فضای اصلی خانه و در چپ درب کاربری خداماتی قرار دارد.درب ورودیمخاطب را به سمت راست و فضای اصلی هدایت میکند.دیواری حداکننده و غیرباربر وظیفه مسدود کردن دید عمومی و هدایت افراد به داخل را دارد.
پرسپکتیو
درون مسیر پلکان در سمت چپ و در داخل دیوار کمدی قرار دارد که جارختی ست به شکل نیمه استوانه با پوسته شفاف که فضای داخلی را با غشایی نازک نمایان ساخته و مانع گرد و غبار است.در فضای داخل نیز در جلو ورودی امتداد دیوار تقسیم به صورت استوانه ای برای جای چتر تعبیه شده و در زیر قفسه کلاه ها نیز محلی برای نگهداری صندلی های مهمانی وجود دارد.
....
پاورپوینت مقایسه و تحلیل ویلا های e.1027 ، villa savoy_1554921087_24889_5739_1327.zip7.85 MB |