لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 28 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مقدمه
درنيمه دوم قرن بيستم پديدار شدن و رشد سريع بنگاههاي اقتصادي وشركتها منجر به تغییر اساسی در قوانین حاکم بر تولید و
بازار گردید.
مدیران شرکتها
دریافتند که بجز مسائل مربوط به تولیدو محصول ،به بخش های دیگرهمانند خرید مواد اولیه و همچنین مسائل مربوط به مشتری توجه ویژه ای نمایند که این امر باعث بوجود آمدن مدیریت زنجیره تامین
(
supply chain management(S .C.M
1
گردید.در زنجيره تامين يكي از مسايل بسيار مهم و استراتژیک، انتخاب درست و اصولي تامين كننده
2
مي باشد بطوري كه اين تامين كننده بتواند بيشترين و بالاترين نيازها و معيارهاي شركت را پوشش دهد. مديران دريافتند كه براي انتخاب تامين كننده استفاده از روش سنتي (بر اساس قيمت پيشنهادي) مناسب نمي باشد چرا كه علاوه بر قيمت مسايل بسياري همچون : گارانتي، عمل به تعهدات مثل زمان ومكان سفارشات ، تخفيفات
كيفيت مدت زمان همكاري و....در كيفيت و كميت توليد محصول و حتي فروش دخيل مي باشند. دراين عرصه براي تحليل و آناليز اين معيارهاي متعدد و مختلف كه گاها از يك جنس هم نبودند ومسايل پيچيده انتخاب وتصميم گيري مديران را ملزم به استفاده از تكنيكهاي جديد كرد. يكي ازاين تكنيكها استفاده از مدلهاي تصميم گيري چند معياره بود كه توانست مسايل بسياري را در انتخاب بهترين تصميم حل نمايد .
در این تحقیق مدل جدیدی از روش
Topsis
-Technique for order performance by similarity to Ideal
فازی و از روش
- Analytical Network Process
ANP
فازی برای حل این مسئله استفاده می- شود
. این روش از جمله روشهای مبتنی بر اطلاعات کامل از ارجحیت تصمیم گیران است که جزئیات آن در بخش سوم پژوهش تشریح خواهد شد.
بیان مساله :
پس از گذر فضاي توليد و بازار از روشهاي سنتي و قديم و ورود به فضاي مدرن و پيچيده امروزي و
نا كارامد شدن تكنيكها و ابزارهاي سنتي و قديمي مديران شركتها براي بقاي شركتها و بنگاههاي اقتصادي خود چاره اي جز استفاده از ابزارها و
مدلها و راه حل
هاي جديد براي تصميم گيرهاي بهتر خود نمي_ ديدند،چرا كه در اين محيط پرتلاطم بازارها و رقابتهاي شديد و بودن رقباي قدرتمند در محيط حتي گاها يك تصميم اشتباه ممكن است شركت را از رقبا
طوري عقب بندازد كه شركت نتواند آنرا جبران نمايد و موجب نابودي شركت گردد.
يكي از اين روشها و تكنيكها استفاده از مديريت تامين و يا زنجيره تامين مي
باشد .زنجيره تامين در واقع اهميت داشتن و توجه به تمامي قسمتهاي توليد از مواد اوليه تا مشتريان مي باشد.
...
پروپوزال اولویت بندی تامین کنندگان شرکت نیروی محرکه با روش madm فازی_1553781042_24359_5739_1599.zip0.06 MB |