لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 33 صفحه
قسمتی از متن .doc :
مدیریت فناوری اطلاعات
پروپوزال بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان
مقدمه
فناوری اطلاعات
Informtion Technology (IT)
شيوه انجام كارها را تغيير داده و با به ميدان آوردن "تجارت الکترونیکی
Electronic commerce
" باعث بروز يك تحول اساسي در مبادله اطلاعات بازرگاني و محصولات و خدمات مورد نياز گرديده است. تجارت الكترونيكي يكي از مهمترين مباحث امروزي است كه مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار گرفته است. تجارت الكترونيك فرصتهاي منحصر به فردي را براي كشورهاي در حال توسعه به وجود ميآورد تا بتوانند در اقتصاد جهاني به رقابت بپردازند. رشد روزافزون فناوری بخصوص فناوری اطلاعات در جهان، موانع و مشکلات زمانی و مکانی مربوط به امور تجاری را کاهش داده است و دسترسی عمومی مردم به اينترنت باعث شده امکان تجارت و کسب و کار از طريق اينترنت و يا به عبارتی تجارت الکترونيکی و کسب و کار الکترونيکی از جايگاه ويژهای در کشورهای توسعه يافته برخوردار شود. در سالهای اخير کشورهای توسعه يافته با کنارگذاشتن تدريجی تجارت سنتی مبتنی بر کاغذ و مبادله فيزيکی اسناد، به شيوه تجارت الکترونيکی روی آوردهاند. با توجه به اين مسئله كه شرکتهای كوچك و متوسط نقش به سزايي را در اقتصاد كشورها بازي ميكنند در سالهاي اخير محققان به پذيرش تجارت الكترونيك توسط اين صنايع پرداختهاند. ادغام تجارت الكترونيك در فعاليتهاي كسب و كار شرکت های كوچك و متوسط موجب تغيير در روش انجام كسب و كار و پذيرش فن آوريهاي نوين ميشود و بدين وسيله شرکتهای كوچك و متوسط، ميتوانند رشد كرده و اين امر ميتواند كمكي باشد تا شكاف موجود بين كشورهاي در حال توسعه و توسعه يافته كاهش يابد. از طرفي پذيرش تجارت الكترونيك ممكن است شركتهاي كوچك و متوسط را براي رقابت در بازارهاي جهاني كه امروز با آن مواجهاند، در يك جايگاه رقابتي بهتري قرار دهد.
1-2- تعریف مساله
بکار گیری تجارت الکترونیکی اکنون یک گزینه اختیاری نیست، بلکه نوعی اجبار است و شرکتها ناگزیر از به کارگیری آن هستند. بکارگیری تجارت الکترونیک تحت تاثیر عواملی قرار دارد که تاثیرات مثبت و یا منفی در تجارت الکترونیک دارند. سازمانهایی که از این ابزار نوین استفاده نکنند، از نظر راهبردی آسیب پذیر می گردند.یکی از انواع سازمانها، شرکتها یا صنایع کوچک
Small and medium enterprise(SME)
می باشند که نقش عمده ای در اقتصاد کشورها دارند.در بکارگیری تجارت الکترونیک معمولا شرکت های بزرگ با موانع مالی و زیر ساختی کمتری روبرو هستند، در حالیکه شرکت های متوسط و کوچک عموما با محدودیت منابع و به ویژه منابع مالی در جهت بکارگیری این ابزار برخوردارند (گراندون
Grandon
، 2007ص216)
.
تجارت الکترونیکی نه تنها برای کسب و کارهای بزرگ ، همچنین در این دوره اقتصادی از زمان میتواند در رشد اقتصادی، ساختار اجتماعی، اشتغال، و همچنین توسعه منطقه ای و محلی شرکتهای کوچک نیز تاثیر مثبتی داشته باشد و آن ها را تبدیل به بخش مهمی از اقتصاد نماید. باحرکت به سمت جهانی شدن و تغییرات سریع تکنولوژیکی، اینترنت و تجارت الکترونیکی میتواند فرصت های جدیدی را برای شرکتهای کوچک و متوسط ایجاد نماید (اسکوپلا
Scupola
، 2006
)
.
بكارگيري
بازاريابي الکترونيک
توسط
شركتها،چه
كوچك
و
چه
...
پروپوزال بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکت¬های کوچک و متوسط استان گیلان_1553776227_24238_5739_1550.zip0.15 MB |