خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری اختلالات خواب
مبانی نظری اختلالات خواب
قیمت : 0 تومان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
پروپوزال آموزش مولفه های هوش هیجانی بر الگوی ارتباطی و خودکنترلی خانواده های مبتلا به اعتیاد شهر زاهدان
قیمت : 0 تومان
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی (مطالعه موردی بانک رفاه استان ایلام)
قیمت : 0 تومان
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 0 تومان

پروپوزال بررسی رابطه ی بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران

پروپوزال بررسی رابطه ی بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پروپوزال
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 39 صفحه
قسمتی از متن .docx :


مقدمه
امروزه سازمانها برای اینکه در محیط به شدت رقابتی به حیات اقتصادی خود ادامه دهند به ابزارهای جدیدی جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری نیاز دارند، ازجمله این ابزارها هوش یا هوشمندی بازاریابی

- Marketing Intelligence


است که در سطح جهان و در بین شرکتها به سرعت رو به رشد و گسترش بوده و در حال تبدیل شدن به معیاری است که بتواند مدیران شرکتها و سازمانها را در اخذ تصمیمات هوشمندانه یاری دهد. بازاریابی هوشمندانه یک فرآیند است که محصول آن اطلاعات ارزیابی شده است ، مهمترین وظیفه آن پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم گیری است که معمولا توسط مدیران اجرایی انجام می شود. ضرورت وجود هوشمندی در کاهش عدم اطمینان و خطر پذیری در تصمیم گیری امری بدیهی است، هدف اصلی از انجام تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی شناخت بهتر بازار و رقبا و در نتیجه دستیابی به نتایج بهتر در کسب و کار است . (درگی ، 1389 : 149)
عواملی که در این تحقیق به آن پرداخته شده است عوامل سازمانی می باشد . نقش و تاثیرعواملی از قبیل اهداف ، ساختار و فرهنگ سازمانی و همچنین سبک مدیریت و منابع سازمان بر هوش بازاریابی در بانک ملی ایران مورد مطالعه قرار گرفته است.
بانک ها به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور در طول سالهای اخیر با توجه به رقابتی شدن بازار خدمات بانکی و پیدایش بانکهای خصوصی یکی پس از دیگری و حضور بانکهای خارجی در آینده نزدیک و ضرورت ادامه بقا در آن زمان در صدد اثربخش نمودن فعالیتهای بازاریابی خود برآمده اند. اثربخش تر نمودن فعالیتهای بازاریابی میتواند بیشترین تاثیررا برموفقیت بانک ها داشته باشد. وبرای تحقق چنین هدفی توجه بیش از پیش به مقوله بازاریابی و هوشمندی بازاریابی ضرورتی دو چندان پیدا می کند.
بیان مسأله
موفقیت فردا در عرصه كسب و كار از آن سازمان هایی است كه بصیرت و اطلاعات بیشتری نسبت به خود و محیط رقابت داشته باشند. اطلاعات به عنوان یكی از اقلام مهم دارایی های استراتژیك وابزارهای بازاریابی به شمار می آید . هر قدر شركت بتواند ازبازار اطلاعات بیشتری به دست آورد، احتمال آنكه استراتژی های اثربخش وموفقیت آمیز تدوین و اجرا كند، بیشتر است بنابراین ردیابی، درك و واكنش به تحولات بازاربه عنوان یك جنبه ی ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده و لازم است شركت ها یك برنامه اثربخش به نام هوش بازاریابی را به اجرا درآورند.(درگی ،1389 :151)
صنعت بانكداری ایران نیز در دهه های اخیر به سوی رقابتی شدن پیش می رود. عرصه رقابتی درنظام بانكی بسیارپیچیده ودشوار می گردد و در پیش بینی های بازار آینده وضعیت بس پیچیده تر را ترسیم می نماید، چراكه هنوز جای بانكهای خارجی دركنار بانكهای موجود خالی است، بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور در سالهای اخیر به علت حضور بانک های خصوصی و همچنین تحریم کشورهای دیگراز نظر تامین منابع دچار مشکلات عدیده ای گردیده است ، تا حدی که در سال های اخیر به زیان دهی رسیده است برای مقابله با این مساله اجرای استراتژی های بازاریابی نوین که آن هم مستلزم داشتن هوش بازاریابی است کاملا ضروری به نظر میرسد.
اهمیت و ضرورت تحقیق
پر واضح است که بازاریابی برای سازمانهای بزرگ و مخصوصا بانکها که برای بازاریابی خدمات خود با محیط بسیار متغیر و رقابتی مواجه اند اهمیت بسیار زیادی دارد اطلاعات دقیق به روز و شفاف ریسک تصمیم گیری غلط را کاهش می دهد و این یکی از دلایل مهم ضرورت انجام تحقیقات بازاریابی و ارتقای هوشمندی رقابتی
- Competitive intelligence


و هوشمندی بازاریابی در نهاد سازمان است تمام اینها زمینه ساز دستیابی به یک مزیت رقابتی است .
به مدد افزایش هوشمندی رقابتی و بازاریابی است که سازمانها بر رقبای خود برتری یافته و جایگاه ویژه ای در عرصه رقابت کسب می کنند، در عصر حاضر تنها تمرکز بر وقایع و بررسی اطلاعات گذشته چندان سازگار نیست ، بلکه بررسی دقیق محیط کسب و کار حیات سازمان را استمرار می بخشد. در دنیای امروز با ویژگی

های رو به رشد سریع ، تکیه بر اطلاعات قدیمی به کاهش بینش و از دست دادن فرصتها ی پیش روی سازمان منجر می شود، بنا براین افزایش درجه هوشمندی است که نگاه و درک سازمان را نسبت به تحولات محیط و آینده شفاف تر ساخته و توان سازمان را برای تحلیل فرآیندهای رو به ظهور افزایش میدهد. (تارخ ، 1390 : 23)
بنا براین برای اینکه بانک ملی بتواند در عرصه رقابت با بانکهای دیگر مخصوصا بانکهای خصوصی و بانکهای خارجی موفق باشد، ناگزیر به ارتقای هوش رقابتی و بازاریابی خود می باشد و در این راه باید از تمام عوامل موثر در این موضوع همانند عوامل فردی و محیطی و سازمانی بهره گیرد. در این تحقیق تاثیر و رابطه عوامل سازمانی همچون ساختار ،فرهنگ ،مدیریت ، اهداف و منابع سازمان با هوشمندی بازاریابی سازمان مورد بررسی قرار می گیرد، تا با مشخص شدن رابطه و تاثیر هر یک از این عوامل با هوش بازاریابی در بانک ملی ، مدیران عالی و ارشد بانک تصمیمات لازم در مورد تغییر و اصلاح هر یک از عوامل سازمانی موثر بر هوشمندی بازاریابی را اتخاذ نموده و جایگاه شایسته بانک ملی را همچنان حفظ نموده و آنرا بهبود بخشند.
اهداف تحقیق

همان طور كه بیان شد در دنیای کسب و کار امروز تغییرات بسیار سریع رخ می دهند و اطلاعات بسیار هنگفتی در عرض چند ثانیه قابل دستیابی میباشد، بر خلاف سالهای گذشته که اطلاعات بسیار اندک و گران بودند، در عصر حاضرمدیران با اقیانوسی از اطلاعات رو به رو هستند که در اختیار همه و از جمله رقیبان آنها نیز میباشد، در این چنین محیطی مدیرانی موفق خواهند بود که از میان این همه اطلاعات با هوشمندی اطلاعات مورد نیاز خود را غربال درک کرده و با دقت و سرعت کافی قبل از رقیبان ، بازار را تجزیه و تحلیل کرده و با اطمینان بیشتری از آنها تصمیم گیری کنند، ، از این رو قصد داریم كه علاوه بر بررسی این مقوله در این تحقیق نقش و ارتباط عوامل سازمانی را در ایجاد و ارتقای هوشمندی بازاریابی که لازمه بقا در دنیای تجاری امروز می باشد را مشخص نماییم که عبارتند از:

تبیین رابطه بین اهداف سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران
تبیین رابطه بین ساختار سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران
تبیین رابطه بین فرهنگ سازمانی و هوش بازاریابی دربانک ملی ایران
تبیین رابطه بین سبک مدیریت و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران
تبیین رابطه بین منابع سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران
سؤلات تحقیق

سؤال اصلی
:
آیا بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی دربانک ملی ایران ارتباط معناداری وجود دارد . سیستم طراحی ومدیریت سازمان میتواند درایجاد و یا ارتقای هوش بازاریابی آن سازمان موثرباشد و همچنین از عوامل سازمانی ممکن است برخی تاثیر مثبت و برخی هم تاثیرات منفی بر روی هوش بازاریابی سازمان داشته باشند . پس هر کدام از عوامل اصلی سازمانی نیز به طور جداگانه هر یک از سوالات فرعی ما را تشکیل می دهند که عبارتند از :
سوالات فرعی :
1- آیا بین اهداف سازمانی وهوش بازاریابی در بانک ملی ایران ارتباط معناداری وجود دارد؟
1-1 آیا بین قابل قبول بودن اهداف وهوش بازاریابی در بانک ملی ارتباط معناداری وجود دارد؟
1-2 آیا بین قابل دستیابی بودن بودن اهداف وهوش بازاریابی بانک ملی ارتباط معناداری وجود دارد؟
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پروپوزال بررسی رابطه ی بین عوامل سازمانی و هوش بازاریابی در بانک ملی ایران_1553776119_24234_5739_1433.zip0.06 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 0 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت