فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه دارای 53 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
تاريخچه حمل و نقل در جهان و ايران :
بررسي
هاي تاريخي آشکار نموده است كه از آغاز زندگي بشر در كره خاكي موضوع حمل و نقل و جابجائي انسانها و كالا مطرح بوده است. در زمينه تكامل و تحول حمل و نقل مدارك روشن و گويا در دسترس محققين نبوده است و تصاويري كه از آن زمان به صورت فسيل به جا مانده به سختي از روي آنها به وضع حمل و نقل انسانهاي اوليه پي برده
اند. روي اين اصل، اطلاعات در اين مورد مبتني بر حدسيات بوده است و آنچه كه مسلم است زنان در آن زمان در حمل و نقل نقش اساسي داشته
اند كه با وسائل سنتي محموله
هاي خودشان را به محل مورد نظر حمل مي
كردند و به اين ترتيب انرژي آنها بدون اينكه در توليد مورد استفاده قرار بگيرد بيهوده تلف مي
شد. بررسي
هايي كه در اين زمينه بعمل آمده حاكي از آن است كه در اروپاي شرقي از "سورتمه" بعنوان وسيله نقليه استفاده مي
شد، در مصر و آشور هم از سورتمه براي جابجائي بارهاي سنگين بهره
برداري مي
كردند.
(A. Burns , William: 1956)
سيصد سال قبل از ميلاد مسيح فراعنه نيز از سورتمه استفاده مي
كردند. در اسكانديناوي در مسافرت
ها از اسكي استفاده مي
شد كه با مرور زمان براي سهلوت كار چرخهايي به سورتمه اضافه كردند. چرخ بعنوان نماد و سمبل حمل و نقل نوين در ايجاد تمدني كه از آن به نام تمدن قرن بيستم ياد مي
شود بيشترين سهم را به خود اختصاص داده است. همچنين با اهلي كردن حيوانات از نيروي آنها بعنوان نيروي محركه استفاده مي
كردند. از رودخانه
ها و درياچه
ها نيز براي حمل از شناورها
بهره
برداري مي
شد و به علت مشكل بودن ساختن قايق چوبي از درختان و از پوست آنها براي جابجائي استفاده مي
شد و گاهي دسته
هايي از ني را به هم مي
بستند وشناورمي
ساختند. همچنين خيكهايي را پراز باد نموده و به جاي قايق از آنها استفاده مي
كردند. با گذشت زمان توانستند از بادبان بهره
برداري بكنند و بدين ترتيب بار زيادتري را به جاهاي دور منتقل مي
كردند، لازم به ذكر است كه عوامل طبيعي، امثال خشكسالي و زلزله و پديده
هاي ديگر به نوبه خود از انگيزه اصل تحرك و جابجائي انسانها بودند كه براي پيدا كردن منابع جديد و بهره
برداري از زمينهاي قابل استفاده كه دور از يكديگر قرار گرفته بودند، آنهارا به تكاپو و تلاش وا مي
داشت (رضائي 1389).
براي رسيدن به هدف، نياز به وسايل حمل و نقل پيشرفته بود و گاهي براي لشكركشي و جنگ و جدال امكانات پيشرفته ضروري بوده است تا اينكه در قرن هيجدهم در اروپا با استفاده از نيروي بار در وضع مهاجرت و حمل و نقل دگرگوني عميق بوجود آمد به طوري كه در حال حاضر ما شاهد پيشرفت
هاي همه جانبه حمل و نقل و تكنولوژي مربوطه هستيم و حتي بشر به فضا به راحتي مي
تواند دسترسي پيدا كند.
در حال حاضر حمل و نقل و ارتباطات در مناسبات اجتماعي و اقتصادي جهان نقش اساسي دارد. شيوه
هاي صنعتي حمل و نقل در اوايل قرن بيستم به كشور ايران راه يافته است و مثل ساير مناطق ديگر جهان، در اندك زماني دگرگوني
هايي در ابعاد مختلف اقتصادي و اجتماعي و سياسي كشور ايجاد كرده است. هنري فورد مخترع آمريكائي هم به موازات اين تحولات در 1896 اتومبيل خود را براي اولين بار به نمايش گذاشت (پاكدل؛ 1386:9).
اتوبوس
هاي موتوري با سوخت بنزين به سال 1905 در شهرهاي لندن و پاريس مورد استفاده قرار گرفتند. همچنين اولين خط اتوبوس در شهر نيويورك در سال 1905 شروع به كار كرد. از سال 1920 تا سال 1940 تغييرات زيادي در شكل وسايل نقليه و يا شكل عملكرد سيستم به وجود نيامد. بعد از جنگ جهاني دوم، كارخانه
...
ادبیات نظری تحقیق حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه_1551383604_22978_5739_1897.zip0.06 MB |