فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعریف مفهوم اخلاق دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
تعریف مفهوم اخلاق:
3.2. دیدگاه ها و مکاتب موجود در مورد اخلاق :
3.2. 1.اخلاق توصیفى
3.2. 2.اخلاق هنجارى یا دستورى
3.2. 2. 1.دیدگاه و نظریات غایت گرایانه
3.2. 2. 1.1.کورتالیسم
3.2. 2. 1.2. اپیکوریسم
3.2. 2. 1.3. مکتب جرمی بنتام
3.2. 2. 1.4. مکتب استوارت میل
3.2. 2. 1.5. مکتب کمال گرایی فریدریش نیچه
3.2. 2. 2. نظریات وظیفهگرایانه
3.2. 2. 2. 1.مکتب کانت:
3.2. 3 .فرا اخلاق
3.2. 3 .1. طبیعتگرایی اخلاقی
3.2. 3 .2. غیرطبیعتگرایی اخلاقی (یا شهودگرایی):
3.2. 3 .3. غیر شناختگرایی اخلاقی یاعاطفهگرایى:
4.2. دیدگاه صاحب نظران در مورد اخلاق:
5.2. دیدگاه صاحب نظران مسلمان راجع به اخلاق:
2. 6. اخلاق ديني، دين، پشتوانه اخلاق:
2. 7. نظام تربیتی اخلاق قرآنی:
8.2. پیشینه تحقیق
1.8.2. پژوهشهای انجام شده در داخل کشور
منابع فارسی :
منابع خارجی :
تعریف مفهوم اخلاق:
واژه اخلاق جمع خُلق و خَلق است و در لغت به معنی "مفاهیم خوی ها، طبیعت باطنی، سرشت درونی، طبع، مروت، خوشرفتاری" (دهخدا، 1357)
ابوعلی ابن مسکویه که از عالمان پیشین است در تعریف علم اخلاق چنین می گوید: "خُلق همان حالتی است که برای نفس انسانی حاصل می گردد که نفس را به جانب افعال آن و بدون تفکر و تامل به سوی کارهایی تحریک و فرا می خواند" (ابن مسکویه، 51:1415) "در آن هیئت نفسانی و حالت راسخه ای که خُلق نامیده می شود، اگر کانون افعال نیکو باشد، آن را خُلق حَسَن و اگر مصدر اعمال زشت باشد، آن را خُلق قبیح می نامند" (همان؛ 25)
خواجه نصیرالدین طوسی نیز در کتاب اخلاق ناصری بیان کرده است:
"خلق ملکه ای نفسانی است که باعث صدور افعال بدون فکر و تامل است و در حکمت نظری روشن شده است که از کیفیات، آنچه به سرعت از بین می رود، آن را حال خوانند و آنچه زوال آن به کندی باشد، آن را ملکه گویند. پس ملکه کیفیتی بوَد از کیفیات نفسانی و این ماهیت خُلق است". (طوسی؛1364؛101)
فیض کاشانی در کتاب المحجه البیضاء نیز علم اخلاق را علمی می دانند که :"به کمک آن از حالات مختلف قلب اطلاع حاصل می شود که برخی از آنها پسندیده است، مانند صبر، شکر، اخلاص و شماری دیگر مذموم و قبیح است مانند حد و خیانت". (فیض کاشانی؛ بی تا: 31)
3.2. دیدگاه ها و مکاتب موجود در مورد اخلاق :
امروزه علم اخلاق دارای شاخه های متعددی است که هر بخش با رویکرد خاص به توضیح و تبیین علم اخلاق می پردازد که عمدتاً در سه شاخه اصلی طبقه بندی می شوند:
3.2. 1.
...
پیشینه ومبانی نظری تحقیق تعریف مفهوم اخلاق_1551170749_22888_5739_1755.zip0.04 MB |