فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق دبیات نظری تحقیق مدیریت عملکرد و فعالیتهای فوق برنامه پرورشی مدارس دارای 80 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
- تعریف عملکرد
2-2-1- تاریخچه و پیشینه مدیریت عملکرد
2-2-2- ماهیت مدیریت عملکرد
2-2-3- عوامل موثر در افزایش عملکرد سازمان
1- عوامل داخلی
2- عوامل خارجی
2-2-4- مفهوم ارزیابی عملکرد
2-2-5- اهداف ارزیابی عملکرد
2-2-6- تعريف ارزشیابی آموزشی
2-2-7- رويكرد هاي ارزیابی آموزشی
الف- الگوی سیپ:
ب- الگوی ارزشیابی یوسی ال ای .
ج-الگوی ارزیابی مبتنی بر ملاکهای درونی :
2-2-8- ارزیابی درونی کیفیت
2-3- فعاليتهاي آموزشی
2-3-1- وظايف آموزشي در مدارس
- پرورش مهارت های فکری:
- پرورش فرد برای استفاده از یادگیری های خود :
- ترغیب دانش آموزان برای دستیابی به اصول اساسی موضوع :
- کمک به فراشناخت دانش آموزان :
- پرورش تفکر انتقادی در دانش آموزان :
- توجه به تفاوت های فردی فراگیران:
2-3-2- کیـفیـت و آمـوزش
2-3-3- كيفيت در آموزش و پرورش
2-3-4- بهبود کیفیت آموزشی
2-3-5- آموزش و توسعه
2-3-6- اهداف سازمان های آموزشی
2-3-7- ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی
2-3-8- نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی
2-3-9- نظام های طبقه بندی در مدیریت آموزشی
2-4- فعالیت های فوق برنامه
2-4-1- انواع فعاليت هاي فوق برنامه
2-4-2- اهمیت امور تربیتی و فعالیت های فوق برنامه در آموزش و پرورش
2-4-3- ویژگی های فعالیت های فوق برنامه پرورشی مدارس
2-4-4- عوامل موثر بر کیفیت فعالیت فوق برنامه پرورشی
2-4-4-1- شناخت نیاز دانش آموزان
2-2-4-2- کیفیت مدیریت مدارس
2-4-4-3- افزایش انگیزه دانش آموزان
2-4-4-4- تنظیم و طراحی محتوا و اهداف آموزشی
گام اول : تحلیل و تنظیم اهداف آموزشی
تعیین هدف یا هدف های کلی :
تبدیل هدف های واسطه ای به هدف های عینی
گام دوم : تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی
گام سوم : تحلیل و تعیین محتوا ، روش و وسایل آموزشی
گام چهارم : تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی
2-4-4-5- در دسترس بودن منابع
2-4-5- مراحل طراحی و برنامه ریزی فعالیت فوق برنامه
2-4-6- ارتباط مستمر مدرسه و اولیا
2-4-7- قوانین و مقررات مدرسه
2-4-8- روش های تدریس
2-4-9- دانش و مهارت معلمان
2-4-10- عملکرد منابع انسانی
2-4-11- فعالیت های خارج از کلاس
۱) سوئد:
۲) مالزی:
۳) روسیه:
۴) کره جنوبی:
۵) ژاپن:
۶) ترکیه:
منابع فارسی
منابع انگلیسی
2-2- تعریف عملکرد
دیدگاه های مختلفی درباره مفهوم عملکرد وجود دارد. وقتی صحبت از عملکرد می شود نتیجه کار به دست آمده به ذهن متباتر می شودلذا عملکرد رامیتوان صرفاً به عنوان نتایج کسب شده در نظر گرفت. از لحاظ فردی، عملکرد به سابقه موفقیتهای یک شخص اشاره دارد.( آرمستراگ،1385،ص13) در زمینه عملکرد عده ایی عملکرد را برای نتیجه کار بکار می برند. مثلاً اگر سازمانی تولیدات خوبی از نظر کمی و کیفی داشت قضاوت مثبتی از عملکرد آن سازمان می شود و عده ایی عملکرد را برای فرآیند انجام کار و نحوه انجام وظایف به کار می برند. مثلاً اگر یک کارمند خوب کار کند بدون توجه به نتیجه کار چنین قضاوت می شود که کارمند خوب ایفای نقش می کند و عملکرد خوبی دارد.بطور کلی اگر عملکرد هم بر اساس رفتار و هم برمبنای نتایج تعریف شود ، درآن صورت میتوان به دیدگاه جامع تری دست یافت.این تعریف از عملکرد به این نتیجه منجر شد که به هنگام ارزیابی و مدیریت عملکرد تیمهاو افراد ، داده ها(رفتار) و ستاده ها(نتایج) بايد مورد بررسی قرار داده شوند. در ارزیابی عملکرد کارکنان منظور از عملکرد هم نتایج به دست آمده و هم فرآیند کاری است. یعنی در ارزیابی چگونگی انجام کار با نتیجه حاصل شده از فرآیند توأماً عملکرد به حساب می آید در مورد آن قضاوت می شود.(سلطانی،1378: 18)
2-2-1- تاریخچه و پیشینه مدیریت عملکرد
نظام ارزیابی عملکرد بصورت غیر رسمی ریشه در تاریخ تمدن بشری دارد. اهمیت و ضرورت این مهم در فرهنگ و تعالیم اسلامی ما به زبان آیات و احادیث بیان شده است از جمله: «خدایی که مرگ و زندگانی را آفرید که شما بندگان را بیازماید تا کدام نیکوکارتر و خلوص اعمال بیشتر است و او مقتدر و آمرزنده گناه بندگان است (سوره ملک آیه 3». یا «مرد با عملش امتحان می شود نه با سخنش» امام علی (ع) نظام ارزیابی عملکرد برای اولین بار بصورت رسمی در سطح فردی و سازمانی از سال 1800 میلادی توسط رابرت اون در اسکاتلند در صنعت نساجی مطرح گردید به طوریکه کالاهای تولید شده با استفاده از چوبهایی در رنگهای مختلف درجه بندی می شد که این کار نوعی ارزیابی از کیفیت بوده است. پس از جنگ جهانی دوم و قدرت گرفتن مدیران ویزکیدز در کمپانی خودروسازی فورد شکلی از مدیریت عملکرد را به وجود آورد که از داده های سازمان به طور ابتکاری استفاده می کرد.
با شروع مدیریت پسا صنعتی توسط ادوارد دمینگ در دهه 1950 و کارهای وی تحولی در کیفیت ابتکار، قدرت کارکنان، بازخور و مدیریت بر مبنای ارزیابی پدید آمد. فلسفه دمینگ توسط سایر افراد گسترش داده شد. در ارتش این فلسفه تحت برنامه مدیریت کیفیت جامع (TQM) و در شهرداری در قالب جایزه ملی مالکوم بالدریج شکل گرفت. (عفتی، 1386: 6).
دبیات نظری تحقیق مدیریت عملکرد و فعالیتهای فوق برنامه پرورشی مدارس_1550308146_22459_5739_1783.zip0.11 MB |