فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری عملکرد اجرایی مغز دارای 16 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
پایان نامه روانشناسی درباره عملکرد اجرایی مغز
فهرست مطالب:
2-1.
عملکرد اجرایی
2-2-1.
تحول کارکردهای اجرایی
2-2-2.
مؤلفههای کـارکردهای اجرایی
2-2-3.
ارزیابی کارکردهای اجرایی
منابع فارسی
منابع لاتین
عملکرد اجرایی
اکثر پژوهشگران پذیرفتهاند که کارکردهای اجرایی، خود تنظیم شوندهاند و تـوانایی کـودک را در بـازداری، خود تغییری، برنامهریزی، سازمان دهی، استفاده از حافظۀ کاری، حل مسأله، هدفگذاری برای انجام تکلیف و فعالیتهای درسـی نشان میدهند(ویلکات
Willcutt, E. G
و همکاران، 2005؛ زلازوو
Zelazo, P. D.,
همکاران، 2003). کارکردهای اجرایی و توجه، کانون نظریههای اخیرعصب-روانشناختی کـودکان در مـعرض خطر ناتوانی، به ویژه کودکان ناتوان در یادگیری و کودکان مبتلا به اختلال کمبودتوجه-بیش فعالی است(سیدمن
Seidman, L. J
، 2006).
کارکردهای اجرایی عصبی-شناختیساختارهای مهمی هستند که با فرآیندهای روانشناختی مسؤول کنترل هوشیاری،تفکر و عمل مرتبط میباشند.اگرچه کارکردهای اجرایی در درجه اول از چشمانداز عصبی-شناختی مطالعه شدهاند ولی در سالهای اخیر تحول و آسیبشناسی آنها مـورد عـلاقه صاحبنظران بسیاری بوده است(زلازو
Zelazo, P. D
و مولر
Müller, U
،2002).
کارکردهای اجرایی،کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی
Metacognitive
هستند که مجموعهای از تواناییهای عالی شامل خودگردانی
Self-regulation
، بازداری
Inhibition
، خودآغازگری
self-initiation
، برنامهریزی راهبردی، انعطاف شناختی و کنترل تکانه را بـه انـجام مـیرسانند(ویانت
Weyandt, W. L
و ویلیس
Willis
, G
...
پیشینه ومبانی نظری عملکرد اجرایی مغز_1550181521_22379_5739_1680.zip0.03 MB |