فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق بازی، اسباب بازی دارای 26 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
خلاصه ای از کار:
- تعریف بازی
برای بازی تعاریف متعدّدی بیان شده است. میتوان معتبرترین تعریف را به این صورت مطرح کرد؛بازی عبارتست از:«فعالیتی که بدون وجود نیروی خارجی(زور و اجبار) و کاملا اختیاری و بدون هدف و منظور خاصّی انجام میگیرد،بهطوری که انجام آن سبب آرامش و لذت گردد». بازی با کار تفاوت زیادی ندارد.تنها اختلافی که میتوان بین آن دو دانست، در انگیزهء انجام فعالیّت میباشد.اگر فعالیتی به منظور رسیدن به هدفی خاص و معیّن دنبال شود،آن را کار مینامند.ولی اگر هدف صرفا لذت و خوشی باشد آن فعالیت را بازی مینامند. بنابراین،بازی برای کودکان طبق تعریفی دیگر،«یک راه میان بر برای دسترسی به مسائل دنیاست.» و به قول برخی دیگر از محققان«بازی عبارتست از ابراز خود،بدون ترس.» بازی جزو طبیعت کودکان بوده و در حکم یک نیاز غریزی مثل آب و غذا میباشد (کوپر و مکی
- Cooper and Mackie
، 1998).
..............
- ارزشهای بازی
1- ارزش جسمانی
کودک در بازی جستوخیز میکند،از پلهها بالا و پایین میرود،خم و راست میشود،اسباب و وسایل بازی خود را جابجا میکند.در تمام این حالات از عضلات و اندامهای مختلف کمک میگیرد.این اعمال سبب تقویت عضلات میگردد
.
بازی مکانیزمهای داخلی بدن مانند گردش خون،تنفّس، اعصاب،هضم و جذب و دفع را تنظیم میکند.رویهم رفته بازی موجب تقویت جسمانی کودک میگردد (بوهایمد و همکاران
- Bouhaimed et al.
، 2009).
.................
- عوامل مؤثر در بازی
1- سن
روشن است که کودک در هر سنی بازی خاصی را میپسندد. نوزاد بیشتر دست و پا زدن را دوست دارد. وقتی بزرگتر شد، از اینکه چشمانش را با دست ببندند و با او دالی بازی کنند، لذّت میبرد. قبل از ورود به مدرسه معمولا بازیهای کودکان بیشتر حالت انفرادی دارد و اگر بازی گروهی انجام شود، بنا به نظر پیاژه حالت موازی یا «پارالل»دارد
.
کودکان چهار تا هفت ساله در یک محل جمع میشوند. ولی هر کدام برای خود بازی میکنند. اگر یکی از آنها را از جمع خارج کنید، مخالفت کرده و گریه میکند ولی هیچکدام حاضر به انجام یک بازی گروهی و مشترک نیستند (گویینوپ و همکاران
- Gwinup et al.
، 1995).
.............
- طبقهبندی و سیر بازی
دانشمندان بازی را به صورتهای مختلف طبقهبندی کردهاند. در اینجا بهطور خلاصه به توصیف تقسیمبندی ژانپیاژه (1980) بهعنوان معتبرترین نظریه میپردازیم
.
پیاژه بازی را در سه مرحله مطرح میکند
:
1- مرحلهء تمرینی(حسی-حرکتی)کودک از بدو تولّد تا حدود 2 سالگی به این بازی میپردازد.
2- مرحلهء تخیلّی که از 2 سالگی تا 5 الی 6 سالگی انجام میشود و شامل بازیهای سمبلیک یا نمادین است.
3- مرحلهء با قاعده که از 5 الی 6 سالگی به بعد است و در این مرحله بازی طبق قاعده و قانون صورت میگیرد
.
1- مرحلهء تمرینی
.................
- ارزش و اهمیت بازی
....................
- بازی و ارزش تربیتی آن
......................
...
ادبیات نظری تحقیق بازی، اسباب بازی_1548189484_21228_5739_1483.zip0.04 MB |