فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری تحقیق قابلیتهای بازاریابی دارای 35 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-1 مقدمه
جستجوی راه
های جدید جهت رقابت در بازارهای رقابتی جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی موضوع اصلی مباحث استراتژی است(حسینی و پناهی، 1386). بقای سازمان
ها در محیط رقابتی امروز، راهی جز کسب مزیت رقابتی برای ایشان باقی نمی
گذارد. تئوری پردازان علم مدیریت دو رویکرد برای کسب مزیت رقابتی مطرح نموده
اند، رویکردی که مبتنی بر فرصت
های محیطی است و رویکردی که مبتنی بر قابلیت
های داخلی سازمان است. مطالعات متعددی توسط پژوهشگران دو دهه اخیر نشان داده
است که مزیت رقابتی مبتنی بر قابلیت
های داخلی سازمان، بهترین منشأ برای مزیت رقابتی است. از این رو انتخاب این رویکرد جهت تحلیل و بررسی منشأ رقابتی، روشی آزموده و مطمئن است(حاجی پور و مؤمنی، 13). مزیت رقابتی پایدار یک سازمان عمدتاً در پی ایجاد مزیت رقابتی در منابع داخلی آن حاصل می
گردد(هانت و مورگان
- Hunt & Morgan
، 1995). وقتی که محیط خارجی به سرعت هرچه تمام
تر در حال تغییر و پیشرفت است، تنها رویکردهای داخلی مانند رویکرد منبع محور می
تواند مبنای ثابت و پایداری را در اخذ تصمیم
های استراتژیک فراهم نماید(نارایانان
- Narayanan
، 2001). نگرش بر مبنای منابع اساساً عملکرد سازمانی را تابع ویژگی
های سازمانی می
داند و رابطه بین مشخصه
های سازمانی و نتایج عملکردی را بررسی می
کند. اصل پایه
ای نگرش بر مبنای منابع این است که سازمان متشکل از مجموعه
های منابع است ومنبع مزیت رقابتی، منابع سازمان بوده، ویژگی
ها و خصوصیات منابع، چگونگی مزیت و حد پایداری آن را تعیین می
کند(مهری و خداداد حسینی، 1384).
2-2 مبانی نظری
2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع
(RBV)
:
از اوایل دهه 90 رویکرد مبتنی بر منابع به عنوان مدلی نوید بخش برای توضیح رفتار استراتژیک سازمان
ها و تصمیم
گیری
های راهبردی در آن
ها، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و منابع سازمان را تحت تأثیر قرار داد(جعفرپور، 1391). دیدگاه مبتنی بر منابع، نخستین بار در آثار منتشر شده توسط بارنی
- Barney
و ورنرفلت
- Wernerfelt
ارائه گردید.این دیدگاه برای ایجاد مزیت رقابتی، نگاه از درون به بیرون دارد و منابع درونی شرکت را منشأ مزیت رقابتی می
داند. در حقیقت در این دیدگاه، عامل مزیت رقابتی، منابع و دارایی
های درونی هر سازمان می
باشد و هر سازمان به مثابه مجموعه
...
پیشینه ومبانی نظری تحقیق قابلیتهای بازاریابی_1548020043_21170_5739_1987.zip0.06 MB |