فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق رشد و اختلال رشدی ویژه دارای 53 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
رشد و اختلال رشدی ویژه
جسم انسان در دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی در حال رشد و بالیدگی است. ادراک او از جهان اطرافش عمیق
تر شده، ظرفیت ذهنیش با افزایش مهارت
های روانی بیشتر می
شود. همچنین با تشکیل روابط جدید، مهارت
های اجتماعی آموخته می
شود. عملکرد مهارت
های حرکتی باید با همه این تغییرات منطبق شده، تغییر شکل پیدا کنند. تغییرات رشدی در اوایل زندگی بسیار چشمگیر است، اما این تغییرات در دوره بزرگسالی متوقف نمی
شود- تغییرات فیزولوژیک به طور مداوم رخ می
دهد و تجارب محیطی، ادراک و مهارتهای روانی و روابط اجتماعی فرد را پالایش می
کند (هی وود
Haywood
، 1385). رشد حرکتی را می
توان در چارچوب ظاهر شدن مهارت
های جدید، پالایش الگوهای حرکتی اجرای مهارت، یا تولید حرکت تبیین کرد. اگرچه میزان یادگیری مهارت
ها و پالایش آنها در افراد مختلف، متفاوت است. این تغییرات تا اندازه زیادی مربوط به تفاوت میزان نمو جسمی و بالیدگی در بین کودکان از یک طرف و میزان تجارب حرکتی منحصر به فرد آنها از طرف دیگر است (هی وود، 1385).
رشد در کاملترین مفهوم، به تغییرات ایجاد شده در سطح عملکرد فرد در طول زمان مربوط می
شود. کو و ساگدن
Keogh & Sugden
(1985) تعریف زیر را برای رشد ارائه کردند: " تغییرات سازگار بامهارت و کارایی" چنین تعریفی نشان می
دهد که فرد برای کسب یا حفظ سازگاری و تناسب نیازمند تطبیق و تغییر در سراسر زندگی است (گالاهو و ازمون
Gallahue & Ozmun
، 1390). تغییرات همراه رشد عموماً در سه زمینه به وجود می
آید: جسمی، شاختی و روانی- اجتماعی. رشد جسمی به تغییراتی مربوط می
شود که در بدن به وجود می
آید: تغییرات از نظر قد، وزن، مغز، قلب و سایر دستگاه
ها و اعضا همچنین تغییر در ساخت
های استخوانی، عصبی، همراه با
مهارت
های حرکتی. رشد شناختی به تغییراتی مربوط می
شود که در حوزه فعالیت
های ذهنی روی می
دهد و احساس، ادراک، حافظه، تفکر، استدلال و زبان را شامل می
شود. رشد روانی- اجتماعی اصولاً
دگرگونی
های مربوط به شخصیت، هیجان
ها و روابط با دیگران را در بر می
گیرد (وندر زندن
Vander Zanden
...
ادبیات نظری تحقیق رشد و اختلال رشدی ویژه_1547800395_21104_5739_1864.zip0.16 MB |