فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات نظری تحقیق آثار و احکام فسخ، اقاله و انفساخ در عقد بیع دارای 74 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مبحث اول: آثار و احکام فسخ، اقاله و انفساخ در عقد بیع
گفتار اول: آثار و احکام فسخ در عقد بیع
1. آثار و احکام خیار تعذر تسلیم در عقد بیع
تعذّر اسم مصدر تفعل از ریشه «عذر» است. در لغت معانی متعددی دارد. اهل لغت آن را به امتناع ورزیدن، عذر و حجت آوردن، سخت و دشوار شدن کار، معنی کردهاند.
.
الصحاح - تاج اللغة و صحاح العربية
، ذیل واژه «عذر»؛
النهایه فی غریب الحدیث و الاثر
، ذیل واژه «عذر»؛
لسان العرب
، ذیل واژه «عذر»؛
همچنین به معنی استوار نگردیدن امر «تعذر الامر، إذا لم یستقم» آمده است.
.
معجم مقائیس اللغه
، ذیل واژه «عذر»
تسلیم اسم مصدر تفعیل از ریشه «سَلَمَ» است و در لغت به معنای واگذار کردن امر خود به دیگری و نیز به معنی اطاعت و فرمانبردار است.
.
مجمع البحرین
، ذیل واژه «سلم»؛
کتاب العین
، ذیل واژه «سلم»
معنای تسلیم به این وابسته است که با کدام حرف جر استعمال شود: «سَلَّمَ عَلَی» به معنای سلام کرد و درود گفت؛ «سَلَّمَ امره الی الله» یعنی کار خود را به خدا واگذارد و اگر بدون حرف جر استعمال شود یعنی «سَلَّمَ»، به معنی تسلیم شد و سر فروآورد، خواهد بود.
. حیدر باقری اصل،
احکام اختصاصی فسخ قانونی عقود لازم
، چاپ اول، (تبریز: دانشگاه تبریز،1391 ه.ش)، ص 371
خیار تعذر تسلیم در اصطلاح فقهی عبارت است از تسلط مشتری بر فسخ عقد در صورت که بایع نتوان مبیع را به مشتری دهد و همچنین تسلط بایع بر فسخ عقد درصورتیکه مشتری از تسلیم ثمن به بایع ناتوان باشد.
.
على مشكينى،
مصطلحات الفقه
، بی چا، (بی جا: بی نشر، بی تا)، ص 240
بنابراین، اگر مشتری مالی را بخرد که بایع در حین عقد خود را قادر به تسلیم گمان میکرد، سپس معلوم شود که تسلیم آن برای او متصور نیست، در این صورت مشتری مخیر است بین اینکه معامله را فسخ کرده و ثمن را (در صورت تحویل به بایع) مثل آن را اگر مثلی است یا قیمت آن را اگر قیمی از طرف مقابل بگیرد و بین اینکه بیع را به همان حال باقی گذارد.
. محمدجعفر جعفری لنگرودی،
مبسوط در ترمینولوژی حقوق
، پیشین، ج 1، ص 265؛
شهاب الدين مرعشى نجفى،
منهاج المؤمنين
...
ادبیات نظری تحقیق آثار و احکام فسخ، اقاله و انفساخ در عقد بیع_1546956695_20820_5739_1794.zip0.15 MB |