لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 9 صفحه
قسمتی از متن .docx :
الف) پژوهشها در ايران
پاكيزه ( 1376) به بررسي يادگيري مشاركتي در در عملكرد تحصيلي دانشجويان پرداخت كه يادگيري مشاركتي به طور معنيداري بيشتر از يادداري مطالب توسط آزمودنيهاي گروه آموزش سنتي بود .
- ايوبي ( 1377) مطالعهاي تحت عنوان « مقايسه يادگيري مشاركتي با يادگيري سنتي (متداول ) بر پيشرفت تحصيلي و مرمت خود دانش آموزان دختر پايه سوم متوسطه رشته علوم انساني منطقه 10 شهر تهران » نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه يادگيري مشاركتي بيشتر از يادگيري سنتي موجب افزايش پيشرفت تحصيلي مي شود . افزون بر آن مطالعات پيگيري پس از يك ماه نشان داد كه پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان گروه گواه آزمايشي ( يادگيري مشاركتي ) بيشتر از گروه كنترل بود .
- كنعاني ( 1378) : به عنوان « مقايسه تاثير روش تدريس مشاركتي با روش سنتي ( سخنراني ) بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر پايه اول متوسطه شهرستان رشت » به مقايسه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان قوي ، متوسط . ضعيف در روشهاي مشاركتي و سنتي ومقايسه تاثير روش تدريس مشاركتي بيشتر از يادگيري سنتي موجب افزايش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان ميشود و همچنين يادگيري مشاركتي تاثير يكساني بر پيشرفت تحصيلي دختران وپسران دارد . به علاوه دانش آموزان قوي – متوسط و ضعيف به يك ميزان از يادگيري مشاركتي سود ميبرند .
- يزداني ( 1378) مدل اكتشافي بروند و مدل نمايشي آزوبل را در درس علوم تجربي پنجم دبستان مورد مقايسه قرار داده است و از نظر ميزان يادگيري ونيز ميزان دستيابي به سطوح مختلف هدفهاي شناختي بلوم تفاوت معني داري بدست نياورده است . اما از نظر ميزان يادداري دانستهها در سه هدف كه پس از آموزش ،گروه آموزشي اكتشافي عملكرد بهتري را نشان دادند .
- آزادي ( 1379) به مقايسه روش تدريس مشاركتي و روش تدريس پيش سازماندهنده در يادگيري و يادداري ميزان انگيزش در درس فارسي كلاس سوم دبيرستانهاي دخترانه شهرستان بابلسر فرضيات زير را مطرح ميكند .
1- ميزان يادگيري دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي در مقايسه با ميزان يادگيري آنها با روش پيش سازماندهنده تفاوت معنيدار وجود دارد .
2- ميزان يادداري دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي و ميزان يادگيري آنها با روش پيش سازماندهنده تفاوت معنيدار وجود دارد .
3- ميزان انگيزش دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي در مقايسه با ميزان انگيزش آنها با روش پيش سازماندهنده تفاوت معنيدار وجود دارد .
تعداد نمونه ها 60 نفر بودند كه به صورت تصادفي انتخاب گرديده و در پايان به دوگروه تقسيم شدند نتايج تحقيق از اين قرار است :
1- ميزان يادگيري دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي با 95% اطمينان بهتر از روش تدريس سازماندهنده است .
2- ميزان ياددادري دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي با 99% اطمينان بهتر از روش تدريس پيش سازماندهنده است .
3- ميزان انگيزش دانش آموزان با استفاده از روش تدريس مشاركتي با 99/0 اطمينان بهتر از روش تدريس پيش سازماندهنده است .
- خسروي ( 1382) به « مقايسه ميزان يادگيري و يادداري به سه روش سخنراني ، همياري و آموزش به كمك كامپيوتر (
CAL
) پرداخت » كه يادگيري و يادداري ، همياري به طور معنيداري بيشتر از يادگيري و يادداري مطالب توسط آزمودنيهاي گروه آموزش سخنراني بود .
اما يادگيري و يادداري در آموزش به كمك كامپيوتر ، بيشتر از يادگيري و يادداري نسبت به روش سخنراني و همياري معنيدار بود .
ب) پژوهش درخارج از ايران
كاگان پژوهشي را در سال ( 1980) با هكارانش اجرا كرد آنان به 50 دانشجو معلم كه داراي 2000 دانش آموز ابتدايي در مقاطع مختلف بودند ، در دو گروه آزمايش دادند ، به يك گروه تدريس مشاركتي و گروه ديگر تدريس به روش سنتي را آموزش دادند .
فرضيات تحقيق از اين قرارند :
الگوي يادگيري مشاركتي باعث افزايش اعتماد به نفس ميشود .
...
پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی یادگیری مشارکتی_1546946276_20792_5739_1775.zip0.02 MB |