لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 5 صفحه
قسمتی از متن .doc :
پیشینه تحقیق:
دیلانچیان و همکاران (1379)
عوامل موثر در افزايش اثربخشي مديريت مدارس راهنمايي و متوسطه ارامنه ايران از نظر مديران
، معاونان و دبیران را مورد مطالعه قرار دادند.
نتايج حاصل از این تحقیق نشان داد كه مديران ، معاونان و دبيران معتقدند عوامل ششگانه مورد نظر در سئوالات تحقيق بر حسب اهميت به ترتيب زير در افزايش اثربخشي مديريت مدارس ارامنه موثرند : كنترل و نظارت صحيح ، تامين وسايل و تجهيزات لازم ، همكاري و مشاركت فعال جامعه در امور مدرسه ، برقراري نظام ارزشيابي مستمرو دقيق ، برقراري روابط انساني مطلوب ميان اعضاي مدرسه و توجه به ويژگيهاي فرهنگي جامعه ارامنه . نتايج پژوهش همچنين نشان داد كه از نظر پاسخگويان بين وضعيت موجود و مطلوب اين عوامل ششگانه تفاوت معناداري وجود دارد و در وضعيت مطلوب لازم است كه اين عوامل بيشتر مورد توجه مسئولين مدرسه قرار گيرد .
سنجری و همکاران (1385) مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستان های غیرانتفاعی با دبیرستان های دولتی شهر اصفهان را مور مطالعه قرار دادند. روش پژوهش علی، مقایسه ای بوده و ابزار پژوهش پرسشنامه 60 سوال محقق ساخته بوده است. نتایج آنها نشان داد که عملکرد مدیران و دبیران در دبیرستان های دولتی با دبیرستان های غیرانتفاعی متفاوت است و مدیران و دبیران دبیرستان های غیرانتفاعی دارای عملکرد بهتری بودند. کیفیت آموزشی در دبیرستان های غیرانتفاعی نیز بهتر از دبیرستان های دولتی بود.
ربیعی و صالحی (1386) نرخ های آموزشی و کیفیت آموزش و پرورش نمونه های برتر مدارس دولتی و غیرانتفاعی استان چهار محال و بختیاری را مورد مطالعه قرار دادند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته برای بخش های مختلف بود. نتایج مطالعه نشان داد که دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی از کیفیت خدمات ارائه شده در این مدارس راضی تر از دانش آموزان مدارس دولتی هستند.
شفاعی و همکاران (1387) اثربخشی و وضعیت اجرای فعالیت های فوق برنامه مدارس دوره راهنمایی شهر بجستان از دیدگاه ذی ربطان درسال تحصیلی 86-85 را مورد مطالعه قرار دادند. روش این تحقیق ، توصیفی- پیمایشی وجامعه آماری آن شامل تما دانش آموزان پسر ودختر، مدیران معاونین ومربیان پرورشی مدارس دوره راهنمایی (غیرازبزرگسالان) شهربجستان درسال تحصیلی 86-85 بود؛ که شامل 749 نفردانش آموزو17نفر مدیر، معاون ومربی پرورشی بوده است. برای برآورد حجم نمونه ازجدول کرجسی ومورگان استفاده شده است که، حجم نمونه دانش آموزان برابر253 نفروحجم نمونه ی مدیران، معاونان ومربی پرورشی همان 17 نفردرنظرگرفته شد. از آنجائیکه جامعه براساس جنسیت طبقه بندی شده است، برای انتخاب افرادنمونه ،ازروش نمونه گیری طبقه ای 124 دانش آموزونفر129 دانش آموز پسر، تعیین شد. ابزار اندازه گیری ، پرسشنامه با ضریب پایایی 804/0 ازروش آلفای کرونباخ بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها ازآمارتوصیفی ونیز آماراستنباطی ازآزمون های غیرپارامتریک ، شامل آزمون خی دو ( نیکویی برازش) و
U
–من ویتنی استفاده شد. نتایج نشان داد که وضعیت اجرای فعالیت های فوق برنامه مدارس دوره راهنمایی شهر بجستان از دیدگاه ذی ربطان درسال تحصیلی 86-85 نامطلوب بوده است.
فضلی و همکاران (1389) الگوی ارتقاء کیفیت آموزشی برای دختران در مناطق کمتر توسعه یافته را مطالعه کردند و اثربخشی آن را بررسی کردند. نتایج نشان داد که استفاده از الگوی ارتقاء کیفیت آموزش می تواند پیشرفت تحصیلی دختران روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته را باعث شود.
نادری و همکاران (1390) ویژگی های اهداف فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان دبیرستانی را بارویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی مورد مطالعه قرار دادند. در پژوهش آنها از روش تحقیق اکتشافی آمیخته استفاده شد. در بخش کیفی از مصاحبه نیمه هدایت شده و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شد و الگوی بدست آمده مورد اعتبار بخشی قرار گرفت. بر اساس نتایج تحقیق، الگوی برنامه درسی فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان دبیرستانی با تأکید بر آموزش های همگانی ناجا طراحی شد، به نحوی که ویژگی های هر یک از عناصر الگو متناسب با شرایط دانش آموزان دبیرستانی، آسیب های اجتماعی و نظرات خبرگان کارشناس شناسایی و به ترتیب اهمیت قرار گرفتند.
لازی بیلی و پنگ تان
- Lassibilie and Pengtana
(2003) یادگیری دانش آموزان دبستانی را در ماداگاسکار در انواع مدارس مختلف دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار دادند. نتایج مطالعه آنها نشان داد که دان آموزان در مدارس خصوصی تحت کیفیت مطلوب تر فعالیت های آموزشی و پرورشی قرار دارند و عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود در مدارس دولتی داشتند.
ولستر و اسمیت
- Wholestteter and Smith
(2006) اثر همکاری گروهی بر کیفیت آموزشی و اهداف برنامه درسی و کمک به دانش آموزان را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج مطالعه نشان داد که همکاری گروهی و تیمی در ارتقای کیفی معلمان و ارتقای مهارت های آنها موثر بوده و کیفیت آموزشی را ارتقا داده و در کمک به دانش آموزان در معرض خطر اثربخش بوده اند.
کومبا و همکاران
...
پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی کیفیت آموزشی و پرورشی و فعایت های فوق برنامه_1546946158_20788_5739_1087.zip0.02 MB |