لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 9 صفحه
قسمتی از متن .docx :
پيشينهي پژوهش
پژوهشهاي انجامشده در داخل كشور
نوراله (1374) تحقيقي به نام رابطه اضطراب امتحان، عزتنفس و پيشرفت تحصيلي انجام داده و نتيجه گرفته است كه اضطراب امتحان با پيشرفت تحصيلي رابطه منفي دارد.
عباسآبادي (1376) در يك پژوهش رابطه بين اضطراب و پيشرفت تحصيلي را تحقيق كرده است يافتهها نشان داده است كه بين سطح اضطراب آشكار و پنهان و ميزان پيشرفت تحصيلي رابطه معنيدار معكوس وجود دارد و همبستگي متوسط و منفي را نشان ميدهد. با تفكيك دانشآموزان به دو گروه قوي و ضعيف بر اساس معيار معدل درسي، اين نتيجه دريافت شد كه بين دو گروه از نظر سطح اضطراب تفاوت معناداري وجود دارد و سطح اضطراب دانشآموزان ضعيف بيشتر از دانشآموزان قوي است. در هر دو گروه سطح اضطراب پنهان از اضطراب آشكار بيشتر است. البته اين يافتهها جهت رابطه علي را نشان نميدهند. بنابراين بايد عوامل مختلف را در افت تحصيلي علل ايجاد اضطراب مورد بررسي قرار داد.
مراديزاده (1382) در تحقيقي به نام بررسي رابطه هدفگرايي معطوف به تكليف، خودتخريبي و خودارتقايي با اضطراب امتحان، خوداثربخشي و عملكرد تحصيلي در دانشآموزان پسر سال اول دبيرستانهاي اهواز، كه بر روي 377 دانشآموز پسر پايه اول دبيرستانهاي شهر اهواز انجام داد به اين نتايج رسيد كه هدف معطوف به تكليف (يادگيري) با اضطراب امتحان رابطهاي ندارد. هدف خودارتقايي (عملكردگرايشي) با اضطراب امتحان رابطه منفي معنيدار و هدف خودتخريبي (عملكرد اجتناب) با اضطراب امتحان رابطه مثبت معنيدار دارد و يافتهها نشان داد كه هدف يادگيري با عملكرد تحصيلي رابطهاي نداشت، هدف عملكرد گرايش با عملكرد تحصيلي رابطه مثبت معنيدار و هدف عملكرد اجتناب با عملكرد تحصيلي رابطه منفي معنيدار داشت.
شعيري، ميرزايي، پروري، شهمرادي و هاشمي (1383) در تحقيقي به نام مظالعه اضطراب امتحان و پيشرفت تحصيلي با توجه به جنسيت و رشته تحصيلي در دانشآموزان دبيرستاني استانهاي ايلام، كردستان و خراسان به اين نتيجه رسيدند كه يافتهها به طور كلي بيانگر وجود رابطه منفي و معنادار بين اضطراب امتحان و پيشرفت تحصيلي است.
لشكريپور، بخشاني و سليماني (1385) در تحقيقي به "نام بررسي ارتباط بين اضطراب امتحان با عملكرد تحصيلي" بر روي 935 نفر از دانشآموزان مقطع راهنمايي شهر زاهدان انجام دادند نتايج پژوهش نشان داد كه بين سطح اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي رابطه منفي وجود داشت و شيوع اضطراب امتحان بين دختران و پسران تفاوت معناداري داشت.
محسنپور، حجازي و كيامنش (1386) در تحقيقي به نام "نقش خودكارآمدي، اهداف پيشرفت، راهبردهاي يادگيري و پايداري در پيشرفت تحصيلي رياضي دانشآموزان سال سوم متوسطه (رياضي) شهر تهران"، انجام دادند نتايج تحليل دادههاي آنها تأثير مستقيم اهداف عملكرد گرايشي، عملكرد اجتنابي، خودكارآمدي، راهبردهاي يادگيري و پايداري بر پيشرفت تحصيلي در درس رياضي را تأييد كرد. متغير خودكارآمدي نسبت به ساير متغيرهاي بررسي شده در مدل بيشترين اثر مستقيم را بر پيشرفت تحصيلي در درس رياضي داشت. اهداف تسلط از طريق متغيرهاي واسطهاي خودكارآمدي، راهبردهاي يادگيري و پايداري بر پيشرفت تحصيلي در درس رياضي تأثير غيرمستقيم و معنادار داشته است و نقش واسطهاي پايداري ميان اهداف عملكرد اجتناب و پيشرفت تحصيلي در درس رياضي معنادار بود.
قليزاده، شكركن و حقيقي (1386) در تحقيق خود به "نام بررسي روابط ساده و چندگانه هدفهاي چهارگانه پيشرفت با اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي در دانشآموزان پسر سال اول دبيرستانهاي شهرستان ايذه" به اين نتايج رسيدند، كه بين هدف تسلطگرا و اضطراب امتحان همبستگي منفي معنيدار، بين هدف تسلط اجتناب و اضطراب امتحان همبستگي مثبت معنيدار وجود دارد. و بين اهداف عملكردگرا و عملكرد اجتناب با اضظراب امتحان همبستگي معنيدار وجود ندارد. همجنين نتايج حاصل از تحليل رگرسيون با روش ورود مكرر نشان داد كه ضريب چند متغيري براي تركيب خطي متغيرهاي اهداف چهارگانه پيشرفت با اضطراب امتحان دانشآموزان معنيدار است. در ضمن نتايج تحليل رگرسيون نشان داد كه از ميان متغيرهاي اهداف چهارگانه پيشرفت به عنوان متغيرهاي پيشبين متغيرهاي اهداف تسلطگرا و تسلط اجتناب پيشبينيكننده اضطراب امتحان ميباشند. همچنين يافتهها نشان داد بين هدفهاي چهارگانه و عملكرد تحصيلي همبستگي مثبت وجود دارد. در ضمن نتايج تحليل رگرسيون نشان داد كه از ميان متغيرهاي اهداف چهارگانه يشرفت به عنوان متغيرهاي پيشبين متغيرهاي اهداف تسلطگرا و عملكرد اجتناب پيشبينيكننده عملكرد تحصيلي ميباشند.
چراغيان، فريدونيمقدم، برازپردنجاني و باورصاد (1387) در تحقيق خود به نام "بررسي اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملكرد تحصيلي در دانشجويان پرستاري" نشان دادند كه بين اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي دانشجويان ارتباط معناداري وجود ندارد.
سپهريان، رضايي (1389) در تحقيق خود به نام "ميزان شيوع اضطراب امتحان و تأثير مقابله درمانگري بر كاهش ميزان آن و افزايش عملكرد تحصيلي دانشآموزان دختر دبيرستاني" به اين نتيجه رسيدند كه بين اضطراب امتحان و پيشرفت تحصيلي دانشآموزان همبستگي منفي برقرار است.
وكيلي، لواساني، حجازي و اژهاي (1389) در تحقيق خود به نام "راهبردهاي يادگيري جهتگيريهاي هدفي و اضطراب امتحان در دانشآموزان نابينا" به اين نتايج رسيدهاند كه جنس، جهتگيريهاي هدفي تسلط و اجتناب ضرايب معناداري در پيشبيني اضطراب امتحان، دانشآموزان دارند. و همچنين اجراي آزمون نشان داد كه تفاوت معناداري بين دختران و پسران در اضطراب امتحان وجود دارد.
سلیمانی و همکاران (1389) به
بررسي
و
مقايسه
پيشرفت
...
پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی مهارتهای اجتماعی_1546945101_20756_5739_1408.zip0.02 MB |