خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی روش تدریس، عملکرد (ریاضی)، هوش هیجانی

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی روش تدریس، عملکرد (ریاضی)، هوش هیجانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 5 صفحه
قسمتی از متن .doc :


عالی (1382) تاثير چهار روش آموزش بر عملكرد دانش آموزان در دروس رياضي و آمار را مورد مطالعه قرار داد. در اين پژوهش، يک نمونه آماري از معلمان مدارس کرمان، روش‌های آموزشي يادگيري در حد تسلط و آموزش تلفيقي يادگيري در حد تسلط و همياري را به کار گرفتند تا به اين سوال پاسخ داده شود که: آيا عملکرد دانش آموزاني که با اين روش‌ها آموزش دیده‌اند از عملکرد دانش آموزاني که به روش سنتي آموزش می‌بینند بالاتر است؟ نتایج پژوهش نشان می‌دهد که يادگيري در حد تسلط و يادگيري تلفيقي در حد تسلط و همياري به نتايج مثبتي در ریاضی منجر خواهند شد و يادگيري دانش آموزان را، در مقايسه با روش سنتي، افزايش خواهند داد.
حسین نژاد و همکاران (1383) تاثير روش تدريس مبتني بر نظريه گاردنر و روش‌های سنتي بر عملكرد رياضي دانش آموزان را مورد مطالعه قرار دادند. در این پژوهش با طراحی فعالیت‌هایی که هوش‌های مختلف دانش آموزان را فعال می‌سازند عملکرد آن‌ها در درس ریاضی بررسی شد. جامعه این پژوهش مدارس راهنمایی دخترانه شهرستان شهریار در سال تحصیلی 81-80 بود. نتایج نشان داد که عملکرد دانش آموزان بر اساس نظریه گاردنر در مقایسه با شیوه سنتی معلم محور در همه سطوح بهتر بوده است.
حمیدی (1384) اثر آموزش دانش آموز محور بر يادگيري درس

رياضي دانش آموزان دختر سال اول دبيرستان را مورد مطالعه قرار داد. در این مطالعه از آزمون هوش ريون براي کنترل متغير هوش، از آزمون خودگرداني جهت سنجش ميزان خودگرداني و از آزمون معلم ساخته براي سنجش عملکرد رياضي استفاده شد. نمونه تحقيق 60 نفر از دانش آموزان دختر سال اول يک دبيرستان بودند. نتايج به دست آمده از اين پژوهش نشان داد دانش آموزاني که خودشان در جریان کار قرار گرفتند و به روش دانش آموز محور تحت تدریس قرار گرفتند، یادگیری بهتری از گروه شاهد داشتند.
خزایی(1386) ارزیابی درک مفاهیم بنیادی ریاضی و بررسی رابطه بین توانائی‌های شناختی ریاضی و عملکرد دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی استان مازندران بر اساس نظریه پیاژه انجام داده است .به طور کلی 200 آزمودنی از دختر وپسر در پنج پایه تحصیلی مورد ازمون تشخیص توانائی‌های شناختی ریاضی پیاژه قرار گرفتند .پایه اول تا پنجم با استفاده از آزمون تحلیل واریانس نشان دهنده تفاوت میانگین‌ها بوده است ولی مقایسه زوجی بیانگر تفاوت معناداری بین دختر و پسر در هر پایه نبوده است .
حجازی و همکاران (1387) باورهاي هوشي و پيشرفت تحصيلي رياضي را مورد مطالعه قرار دادند. براي اين منظور 500 دانش آموز پايه سوم رشته رياضي (250 دختر و 250 پسر) دبیرستان‌های شهر شيراز به روش نمونه گيري خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند. یافته‌ها به طور کلي نشان دادند که اهداف پيشرفت، درگيري شناختي و تلاش، نقش واسطه‌ای را در رابطه ميان باورهاي هوشي و پيشرفت تحصيلي رياضي دارند: باور هوشي ذاتي از طريق اهداف رويکرد - عملکرد، اهداف اجتناب - عملکرد و راهبردهاي شناختي سطحي بر پيشرفت تحصيلي به صورت غير مستقيم و منفي اثر می‌گذارد، - باور هوش افزايشي نيز از طريق اهداف تبحري، راهبردهاي شناختي عميق و تلاش به صورت غير مستقيم و مثبت بر پيشرفت تحصيلي ریاضی تاثير دارد.
سعیدی و همکاران (1387) به بررسی تفاوت اثر روش تدریس فعال و معلم محور بر پیشرفت درس ریاضی پرداخته است. نمونه آماری این تحقیق شامل 48 نفر از دانش آموزان شهرستان ایذه بود. نتایج مطالعه نشان داد که رویکرد حل مسأله در درس ریاضی به صورت فعال نسبت به روش تدریس معلم محور در پیشرفت ریاضیات دانش آموز موثرتر است.
پاركر و همكاران
- Parker et al.
(2004) به بررسي ارتباط پيشرفت در درس ریاضیات و هوش هيجاني پرداختند. نتايج آنها به طور واضح بيانگر ارتباط بسيار بالاي ميان ابعاد هوش هيجاني با موفقيت در درس ریاضی بود بود.
پرتیدز و همکاران
- Pertids et al.
(2006) رابطه بین هوش هیجانی و یادگیری ریاضیات را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که هوش هیجانی رابطه معنی داری با یادگیری افراد بازی می‌کند و جنسیت در این رابطه نقش معنی داری ندارد.
جانسون
- Johnson
(2009) به مقایسه تأثیر تدریس معلم محور (غیر فعال) و روش‌های فعال دانش آموز محور بر پیشرفت تحصیلی پرداخت. نمونه آماری این تحقیق متشکل از 42 دانش آموز از 3 مدرسه بوده است. نتایج مطالعه وی نشان داد که روش‌های فعال دانش آموز محور به طور معنی داری باعث عملکرد بهتر دانش آموزان در مقایسه با روش‌های سنتی معلم محور می‌شود.
منابع:
افروز، م. (1389). بررسی علل موثردر افت تحصیلی ریاضی ابتدایی.اندیشه‌های نو، دوره یازدهم، ص 12.
بنی عقیل، فاضل و حسین زاده، داوود.1387.
اثربخشی الگوهای پیشرفته تدریس (بدیعه پردازی) در مقایسه با روش های سنتی
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی روش تدریس، عملکرد (ریاضی)، هوش هیجانی_1546944079_20724_5739_1264.zip0.01 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت