لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 3 صفحه
قسمتی از متن .doc :
پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق( داخلی ):
پارسامنش (1391) در تحقیقی "بازایابی الکترونیکی و بیمه الکترونیک" راه های افزایش ضریب نفوذ بیمه بوسیله بکارگیری ابزارهای الکترونیکی در سطح شرکت های بیمه را مورد مطالعه قرارداده و امنیت و اعتماد و رعایت حریم شخصی افراد را یکی از ضروری ترین زیر ساخت های مورد نیاز این صنعت در افزایش فروش بیمه الکترونیک عنوان نموده است ،بنابر این هر طرح بیمه الکترونیک نیازمند تدوین یک چارچوب حقوقی در زمینه حفاظت از حریم خصوصی افراد ،تعقیب جرایم رایانه ای ، ایجاد و تقویت مراجع سنجش اعتبار و سندیت و قانونی کردن امضاء های الکترونیکی است.
صباغ کرمانی ،اسفیدانی (1385) در تحقیقی به "بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر بین المللی شده بنگاه های ایران "پرداخته و عنوان کرده است ،بنگاه های اقتصادی کشور در تلاش اند با استفاده از تکنولوژی های نوین اطلاعات،هزینه -های ورود به بازار جهانی را به حداقل رسانده و دسترسی خود را به مشتریان سراسر جهان تسهیل نمایند و از طریق تجارت الکترونیک منبع اطلاعاتی عظیمی را برای بنگاه ها فراهم نمایند.
صدرانی(1389) در مقاله ای با عنوان "منافع و مخاطرات بیمه الکترونیک" به این نتیجه رسیده است که استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه می تواند ضمن کاهش هزینه های فروش و ارائه خدمات، زمان مورد نیاز جهت ارائه خدامت بیمه ای را نیز به طور چشمگیری کاهش دهد.
علیخانی و بهرامی (1386) طی تحقیقی "ضرورت پیاده سازی بیمه الکترونیک در صنعت بیمه ایران" را مورد بررسی قرارداده اند که در این تحقیق به بررسی فروش پوشش بیمه ای از طریق اینترنت در صنعت بیمه ایران پرداخته و بیان می کند از جمله محرک های افزایش صنعت بیمه در میان مردم می توان به عمیق نمودن روابط با مشتری ،کاهش هزینه -ها و بهبود خدمات و توسعه منابع جدید درآمدی اشاره نمود ،هم چنین استفاده از مدیریت اطلاعات باعث تحولی عمیق در نحوه فروش بیمه و دریافت خسارت شده است به طوری که سطح ارتباط با بیمه گذار را افزایش داده و از سوی دیگر دامنه خرید و فروش مجازی بعضی از انواع بیمه نامه ها را وسیع تر کرده است.
قنبیری راد(1389)تحقیقی به منظور "بررسی بیمه الکترونیک ونقش آن در تسهیل صادرات"انجام داده که نتایج این تحقیق نشان می دهد استفاده از بیمه الکترونیک ، مشکلات بیمه سنتی را بر طرف می کند ،موانع ورود به بازار را کاهش داده و رقابت را افزایش می دهد و در نهایت باعث افزایش سود عرضه کنندگان خدامت بیمه ای و ارتقای رضایت مشتریان می گردد.
پیشینه تحقیق( خارجی ):
جانگ تائو یائو
- Jing Tao Yao
(2012) طی پژوهشی بر روی شرکت های بیمه نیوزلند به این نتیجه رسیده است که تقریبا هر فرد و تجارتی در نیوزلند تحت تأثیر نفوذ بیمه قراردارد و با ورود اینترنت به این صنعت ، شرکتها در راه پیشرفت و بهبود گام برداشته اند و این نشان دهنده تأثیر شگرف تجارت الکترونیک در این صنعت بوده است
میرجانا،سکولووسکا
-Mirjana Sekulovska
(2012) در پژوهشی به "بررسی الگوههای مشاغل اینترنتی برای بیمه های الکترونیکی پرداخته و نتیجه گرفته است که توزیع الکترونیکی این محصولات با هدف جلب اعتماد مشتری باید با تسهیل شرایط واگذاری محصولات صورت گیرد و این روش توزیع محصولات را شفاف تر عرضه می کند و از بسیاری از هزینه های غیر ضروری می کاهد، لذا تغییر به سمت ایجاد بیمه الکترونیک نه تنها باعث گسترش بازار خواهد شد، بلکه رقابت را در بین این شرکت ها ی بیمه نیز افزایش خواهد داد
منابع فارسی:
1-ابراهیمی، احمد ؛(1380)، فناوری اطلاعات تجارت الکترونیک و بیمه های الکترونیکی، فصل نامه تخصصی آسیا، ش 31، ص 28
2-پارسا منش ، علی ؛(1391) ، بازاریابی الکترونیک و بیمه الکترونیک ، نشریه داخلی بیمه دانا ، زمستان91، ص 60-57
3-توزنده جانی ،حسن؛ (1387)، طرح و گزارش تحقیق، چاپ دوم، انتشارات شهر فیروزه
4-تاج گردون، غلامرضا؛ (1390) ،صنعت بیمه و ضریب نفوذ بیمه ، مجله آماری بیمه، سیگما
5-حسینی نسب، سید داود ؛ (1387) ، مقاله انواع روش های تحقیق
6-حسینی ، غنچه ؛ (1390) ، مرجع مهندسی تجارت الکترونیک ، چاپ اول ، انتشارات ناقوس
...
پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی بیمه الکترونیک_1546943101_20697_5739_1760.zip0.01 MB |