خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی الگوهای تدریس

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی الگوهای تدریس

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 6 صفحه
قسمتی از متن .doc :


پیشینه تحقیق
بنی عقیل و حسین زاده (1380) اثربخشی الگوهای پیشرفته تدریس (بدیعه پردازی) در مقایسه با روش های سنتی را مورد مطالعه قرار دادند. این پژوهش از نوع آزمایش بوده که در آن ۲ کلاس به عنوان دو گروه آزمودنی بشکل تصادفی انتخاب شده است. یک گروه تحت تأثیر روش بدیعه پردازی قرار گرفته و گروه دیگر به روش سنتی قرار گرفته و پس از سه ماه میزان پیشرفت تحصیلی هر دو گروه با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق فوق نشان می دهد که روش تدریس بدیعه پردازی در مقایسه با آموزش سنتی موجب افزایش نمرات پیشرفت تحصیلی و نیز میزان یادداری و یادآوری دانسته های دانش آموزان می گردد.
اوجی نژاد و سرخابی (1382)
بررسي تاثير الگوي تدريس بديعه پردازي بر پرورش خلاقيت دانش آموزان در درس انشا مدارس راهنمايي شهر شيراز
را مورد بررسی قرار دادند. پژوهش حاضر با هدف شناسايي اثرات الگوي تدريس بديعه پردازي بر پرورش خلاقيت دانش آموزان در مقايسه با الگوي تدريس سنتي و همچنين، مقايسه ميانگين نمرات دانش آموزان دختر و پسري كه با الگوي تدريس بديعه پردازي آموزشي ديده اند در رابطه با رشد خلاقيت انجام گرفته است.نتايج پژوهش نشان داد که بكارگيري الگوي تدريس بديعه پردازي موجب رشد و گسترش خلاقيت دانش آموزان مي شود. همچنین در مقايسه ميانگين نمرات دختر و پسري كه با الگوي تدريس بديعه پردازي آموزش ديده اند، اين نتيجه به دست آمد كه بين ميانگين نمرات دانش آموزان دختر و پسر در خلاقيت و عناصر اصالت و بسط تفاوت معني داري وجود دارد.
قوشلی و ادیب (1384)
تاثير روش تدريس بديعه پردازي (سينكتيكز) با روش تدريس سنتي بر خلاقيت عمومي و خلاقيت نوشتاري دانش‌آموزان پسر كلاس پنجم ابتدايي شهرستان گرگان
را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج آن ها نشان داد که تفاوت معنی داری در خلاقیت عمومی و نوشتاری دانش آموزان در روش بدیعه پردازی و روش سنتی وجود دارد.
هزاوه ای و همکاران (1385)
تاثير سه روش آموزشي سخنراني، بازي و ايفاي نقش بر آگاهي و عملكرد دانش آموزان

دختر مقطع راهنمايي در مورد تغذيه دوران بلوغ
را مورد مطالعه قرار دادند. در اين مطالعه نيمه تجربي، به طور تصادفي 6 کلاس اول راهنمايي دختران (جمعا 174 دانش آموز) از 4 ناحيه آموزش و پرورش شهر مشهد شرکت کردند. اين شش کلاس به صورت تصادفي به سه گروه آموزشي شامل سخنراني، بازي و ايفاي نقش اختصاص يافتند و هر گروه در دو جلسه آموزشي مربوط به خود شرکت کردند. آگاهي و عملكرد دانش آموزان قبل، بلافاصله و يك ماه پس از آموزش به وسيله پرسشنامه و چك ليستي که روايي و پايايي آن مورد تاييد قرار گرفته بود، سنجيده شدند. بر اساس يافته ها، ميانگين نمره آگاهي بلافاصله بعد از آموزش در گروه سخنراني 9/49 ، در گروه بازي 57 و در گروه ايفاي نقش 61 به دست آمد كه به ترتيب 1/20 ، 29 و 5/30 نمره نسبت به قبل از آموزش، افزايش معني داري داشته است. ميانگين نمره آگاهي بلافاصله و يک ماه بعد از مداخله در هر سه گروه، تفاوت معني داري را نشان داد . ميزان آگاهي در دو گروه ايفاي نقش و گروه بازي افزايش بيشتري نسبت به گروه سخنراني داشته است. همچنين ماندگاري عملكرد در گروه ايفاي نقش به طور معني داري بيش از سخنراني و بازي بود .
مهرام و همکاران (1387) تأثير تدريس به شيوه بحث گروهي دانشجو- محور با شيوه سخنراني بر يادگيري دانشجويان

پزشكي را مورد بررسی قرار داد. در اين مطالعه نيمه تجربي، دو شيوه سخنراني و بحث گروهي در گروه هاي كوچك (6 تا 8 نفره) در تدريس درس تئوري كودكان در چهار دوره از دانشجويان پزشكي زنجان آزمايش گرديد. بعضي عناوين به صورت سخنراني و برخي نيز به صورت بحث گروهي دانشجو- محور تدريس شدند. ميانگين درصد پاسخ هاي صحيح در كوييزهاي آخر كلاس هاي به شيوه بحث گروهي و سخنراني، به ترتيب 84 و 45 درصد بود كه اختلاف معني داري را نشان داد

ولي مقايسه ميانگين درصد پاسخ هاي صحيح به سوالات آزمون هاي پاياني در دو شيوه به ترتيب بالا به ميزان 67 درصد و 65 درصد، اختلاف معني دار نشان نداد .
کاظمی و سعیدی (1388) تاثير روش هاي تدريس سخنراني ، بحث گروهي و ايفاي نقش بر تغيير نگرش دانش آموزان نسبت به هدفهاي ارزشي درس ديني سال اول راهنمايي تحصيلي را مورد بررسی قرار دادند. براي انجام اين تحقيق از روش نيمه تجربي و طرح چهار گروهي سالمون همراه با نمونه گيري خوشه اي استفاده شد. جامعه آماري اين تحقيق را دانش آموزان سال اول دوره راهنمايي منطقه 7 آموزش و پرورش تهران (مدارس دولتي) تشكيل مي دهند وابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه نگرش سنج محقق ساخته، با مقياس ليكرت بود. نتايج تحقيق نشان داد كه تفاوت معني داري بين روش هاي تدريس سخنراني، ايفاي نقش و بحث گروهي در زمينه تاثير بر تغيير نگرش دانش آموزان نسبت به هدف هاي ارزشي كتاب ديني اول راهنمايي وجود دارد. همچنين نتايج حاكي از برتري روش تدريس بحث گروهي نسبت به دو روش تدريس ديگر بود.
حسینی و معماریان (1388) تاثير بكارگيري الگوي بديعه پردازي در آموزش مفهوم مراقبت تسكيني در

...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی الگوهای تدریس_1546942966_20688_5739_1132.zip0.01 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت