خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
بررسي عملكرد بيمه ايران با توجه به مدل كارت امتيازي متوازن (شاخص هاي چهارگانه BSC ) براي اجراي استراتژي
قیمت : 15,000 تومان
استرس و فنون كاهش استرس
استرس و فنون كاهش استرس
قیمت : 15,000 تومان
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
امنيت در شبكه هاي محلي بي سيم
قیمت : 15,000 تومان
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
بررسي جايگاه ايران در بازار جهاني نفت
قیمت : 15,000 تومان

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اعتیاد به اینترنت

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اعتیاد به اینترنت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 8 صفحه
قسمتی از متن .docx :


2-2-پیشینیه عملی
2-2-1- تحقیقات داخلی
- خسروجردی ومیرزایی (1385) به بررسی اعتیاد اینترنتی در نوجوانان: مطالعه متغیر های جنس، مقطع تحصیلی و اندازه سازمان آموزشی. روش پژوهش توصيفي و جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه دانش آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان مناطق 21 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و نمونه آماري آن تعداد 204 نفر است که به طور تصادفي انتخاب شدند. با استفاده از تست اعتياد اينترنتي يانگ، رابطه اعتياد نوجوانان مقطع راهنمايي و دبيرستان با اندازه سازمان آموزشي، جنس، و مقطع تحصيلي آنها آزموده شد. نتايج اين پژوهش اختلاف معناداري را برحسب جنس بين دختران و پسران در استفاده بيش از حد از اينترنت نشان نمي دهد، اما اختلاف معناداري را بر حسب مقطع تحصيلي كاربر و ميزان اعتياد اينترنتي بيان مي كند. بنا به يافته ديگري، بين اندازه موسسه آموزشي و ميزان اعتياد اينترنتي دانش آموزان تفاوت معناداري وجود دارد
.
-آتش پور و همکاران (1384) پژوهش با عنوان مقایسه اعتیاد به اینترنت بر حسب سبکهای تفکر در کاربران آن بود. برای این منظور 76 نفر از بین افراد 16 تا 30 ساله‏ای که برای دریافت خدمات مختلف اینترنتی به کافی‏نت‏های اصفهان و شهرکرد مراجعه کرده بودند، به‏ صورت تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه‏های اعتیاد به اینترنت و سبک‏های تفکر مورد ارزیابی قرار گرفتند. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایانی پرسشنامه اعتیاد به اینترنت با انجام بر روی یک نمونه مقدماتی برابر با 78/0 و پرسشنامه سبک‏های تفکر برابر با 81/0محاسبه شد
.
نتایج تحلیل واریانس نشان داد که از بین سبک‏های سیزده گانه تفکر در کاربران اینترنت (بر اساس شاخص اعتیاد به اینترنت)، فقط در سبک‏های تفکر درون‏نگر تفاوت معنادار وجود دارد، در حالی که بین سبک‏های دیگر تفکر تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که افرادی که از چت استفاده می‏کنند، دارای سبک تفکر جزئی‏نگر هستند، افرادی که در سایت‏ها گشت‏زنی می‏کنند، دارای سبک تفکر بیرون‏نگر و سبک تفکر فردنگرهستند و افرادی که از اطلاعات علمی اینترنت استفاده می‏کنند، دارای سبک تفکر اجرایی هستند. علاوه بر این از بین متغیرهای جمعیت‏ شناختی، تنها سن با اعتیاد به اینترنت رابطه معنادار داشت و رابطه بین شغل، میزان استفاده از اینترنت و جنسیت با اعتیاد به اینترنت معنادار نبود
.
-
قاسم زاده
و همکاران (1380) تحقیقی با عنوان بررسي نرخ شيوع اعتياد به اينترنت در دختران و مقايسه دختران معتاد و غيرمعتادبه اينترنت در متغيرهاي تنهايي، عزت نفس و مهارتهاي اجتماعي انجام داد. از 435 كاربر اينترنت، 14 نفر معتاد به اينترنت شناخته شدند. بنابراين نرخ شيوع اعتياد به اينترنت در ميان دختران دبيرستاني شهر تهران 2/3% مي
باشد. بر اساس مشخصات جمعيت شناختي، 14 كاربر معمولي (غيرمعتاد) و 14 غيركاربر با گروه معتاد همتا شدند و با استفاده از تحليل واريانس مورد مقايسه قرار گرفتند. بين تنهايي و عزت نفس سه گروه، تفاوت معناداري به دست نيامد. در مهارتهاي اجتماعي، سه گروه در مولفه
هاي رفتارهاي نوع دوستانه، ترس از رابطه با همسالان و برتري طلبي تفاوت معناداري را نشان ندادند، ولي معتادان از دو گروه ديگر به طور معنادار رفتارهاي اجتماعي نامناسب بيشتري را نشان دادند، و ميزان سركشي آنها نيز به طور معنادار از كاربران معمولي بيشتر بود.
- درگاهی و رضوی(1386) در بررسي اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در ساکنان منطقه 2 غرب تهران. 30 درصد كاربران، به اينترنت اعتياد داشتند و همه آنها درجات مختلفي از رفتارهاي رواني اجتماعي مانند احساس بيگانگي با خود، احساس ضعف و ناتواني در انجام امور، رفتار ناهنجار اجتماعي، اجتماع گريزي، درون گرايي و رفتار احساسي را از خود نشان دادند. همچنين تمايل نوجوانان به اينترنت بسيار شديدتر از ساير گروه هاي سني بود. اين رابطه در مورد افراد مجرد و دانش
آموزان دبيرستاني نيز وجود داشت. اعتياد به اينترنت در گروه سني 19-15 سال در مقايسه با ساير گروه هاي سني بيشتر و چندين برابر است. بين اعتياد به اينترنت در کاربران، با احساس بيگانگي از خود و ابعاد آن و همچنين با ويژگي
هاي شخصيتي درون گرا و داراي رفتار احساسي ارتباط واضحي ديده مي شود. در کاربران معتاد شديد نيز بهره
جويي از گفتگوي اينترنتي سه برابر کاربران است و هر چه از حالت طبيعي به اعتياد در کاربران پيش مي رويم بهره جويي از فيلم، موسيقي، بازي و گفتگوي اينترنتي بيشتر مي شود. با توجه به نتايج به دست آمده، تدوين برنامه
هاي آموزشي موثر و ارايه روش
هاي مشاوره به خانواده
ها براي محدود كردن رشد اعتياد به اينترنت در بين كاربران پيشنهاد مي گردد.
- ویزشفر(1384) مطالعه
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی اعتیاد به اینترنت_1546942906_20684_5739_1929.zip0.03 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 15,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت