لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : مقاله وتحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 11 صفحه
قسمتی از متن .doc :
پیشینه تحقیق
سوابق داخلی
تیغ زاده (1371) در یک مطالعه پژوهشی به مطالعه آموزش های
ضمن خدمت کارکنان و نقش آن در زمینه های انسانی، فنی، تخصصی و تصمیم گیری پرداخت. نتایج وی نشان داد که آموزش های ضمن خدمت اثر معنی داری بر افزایش رضایت شغلی و کارایی فنی و تخصصی و کیفیت تصمیم گیری پرسنل دارد.
نصیری و فتحی واجارگاه (1384) امكان سنجي استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي در وزارت آموزش و پرورش كشور را مورد مطالعه قرار دادند. در اين مطالعه به امکان سنجي استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي در چارچوب مولفه هاي منابع فني، انساني، مالي، کالبدي، فرهنگ سازماني و همچنين زمينه هاي پياده سازي آن نظام اشاره شده است. نتایج آنها نشان داد که راه اندازی یک نظام آموزش مجازی برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش با رعایت تمهیداتی امکان پذیر است.
رحمانی و همکاران (1386) به بررسی وضعیت آموزش های ضمن خدمت از دیدگاه کارآموزان و مدیران حوزه معاونت سیما پرداختند. در این پژوهش میزان اثربخشی و مطلوبیت آموزش ضمن خدمت معاونت سیما و همچنین خودکارآمدی کارکنان از طریق نظرخواهی از مدیران و کارکنانی که در این دوره ها شرکت داشته اند، مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آنها نشان داد که تفاوت معناداری میان مدیران و کارکنان در رابطه با تأثیر آموزش های بدو خدمت بر خودکارآمدی و افزایش توانایی شغلی کارکنان وجود داشت.
ساعدپناه و همکاران (1386) به ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزش ضمن خدمت مجازی از ديدگاه کارکنان بانک مسکن شهر تهران پرداختند. نتايج حاصل از پژوهش بيانگر آن بود که فراگيران شرکت کننده در دوره هاي آموزشي درمجموع ميزان يادگيري و میزان تغییرات رفتاری را در سطح « خوب » ارزیابی نموده اند. همچنین نتایج آنها نشان داد که رضایت افراد هم از شغلشان با این آموزش بالاتررفته بود.
نادری و همکاران (1387) توانمند سازی کارکنان از طریق آموزش های بدو و ضمن خدمت(مجازی و غیر مجازی) را مورد مطالعه قرار دادند. آنها در این پژوهش به بررسی دیدگاه های مدیران و سرپرستان شرکت پالایش نفت اصفهان درباره افزایش توانمندی های شغلی کارکنان از طریق آموزش های بدو و ضمن خدمت پرداختند. نتایج نشان داد از دیدگاه مدیران افزایش توانمندی های کارکنان از طریق آموزش های ضمن خدمت تنها در مؤلفه های مسؤولیت پذیری، راهبرد گزینی، سازگاری، رقابت و یادگیری صورت پذیرفته ودر سایرمؤلفه ها این افزایش کمتر از حدّ متوسط بوده است
.
آقایوسفی و همکاران (1388) رابطه بین خودکارآمدی و عملکرد کاری را در کارکنان بانک مورد مطالعه قرار دادند. آنها از 40 نفر از کارکنان بانک رفاه به عنوان نمونه آماری استفاده کردند. نتایج آنها نشان داد که خودکارآمدی بالاتر کارمندان با افزایش عملکرد آنها رابطه معنی دار دارد. همچنین آنها دریافتند که کارمندان سطوح بالاتر دارای خودکارآمدی بالاتر می باشند.
کروبی و متانی(1388)در تحقیقی با عنوان توانمندسازی منابع انسانی از طریق آموزشهای ضمن خدمت آنان به این نتیجه دست یافتند که آموزشهای ضمن خدمت در بهبود عملکرد، تقویت مهارت های شغلی، رضایت شغلی و آمادگی لازم برای انجام وظایف در کارکنان موثر بوده است.
حسینیان و طباطبایی (1389) اثربخشي آموزش هاي ضمن خدمت دبيران و مربيان فني- حرفه اي مدارس استثنايي شهر تهران بر خشنودي شغلي و توانمندي حرفه اي آنها را مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه 120 دبیر و مربی از تهران به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. يافته هاي حاصل از پژوهش حاكي از آن است كه آموزش هاي ضمن خدمت بر خشنودي شغلي موثر بوده است. علاوه بر اين، آموزش هاي فوق بر اطلاعات و توانايي هاي حرفه اي دبيران و مربيان فني و حرفه اي مدارس استثنايي تأثير داشته و افزايش دانش و توانمندي حرفه اي دبيران و مربيان را باعث شده است.
کاظم پور و غفاری (1390) امکان سنجي استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي در دانشگاه آزاد اسلامي را مورد مطالعه قرار دادند. تحقيق حاضر، به روش پيمايشي انجام شد. جامعه مورد مطالعه، كليه اعضاي هيات علمي تمام وقت و نيمه وقت 20 واحد دانشگاهي منطقه سه به تعداد 1523 نفر بودند که بر اساس جدول کرجسي و مورگان تعداد 310 نفر اعضاي هيات علمي به روش تصادفي طبقه اي به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، پرسشنامه اي محقق ساخته 41 گويه اي بر اساس مقياس ليکرت بود كه پس از تعيين روايي و محاسبه پايايي آن به ميزان 0.86 به اجرا درآمد. نتايج نشان داد که بين شرايط و امكانات استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي در واحدهاي دانشگاهي مورد تحقيق، تفاوت معناداري وجود دارد. از طرفي تفاوت معناداري ميان واحدهاي دانشگاهي منطقه 3 از نظر زمينه هاي کاربردي نظام آموزش ضمن خدمت مجازي وجود ندارد و عمدتا در پاسخ دهي به سوال دوم، آزمودني ها اتفاق نظر داشتند. در پاسخ به سوال سوم پژوهش، پس از شناسايي موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي، نتيجه گيري شد كه تفاوت معناداري ميان واحدهاي دانشگاهي منطقه 3 از نظر موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي وجود دارد. در پاسخ به سوال چهارم پژوهش، پس از شناسايي عوامل تسهيل کننده استقرار نظام آموزش ضمن خدمت مجازي نتيجه گيري شد كه تفاوت معناداري ميان واحدهاي دانشگاهي منطقه 3 وجود دارد
.
حیدری نژاد و همکاران (1391) تاثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی را مورد بررسی قرار دادند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر دورههای آموزش ضمنخدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی شهر اهواز بود. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بوده و به شکل میدانی انجام شدهاست. جامعه آماری کلیه دبیران تربیت بدنی زن و مرد در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهر اهواز در سال تحصیلی 1390 بودند. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان و به روش تصادفی خوشهای تعیین شد. نتایج تحقیق نشان داد به طورکلی بین دوره های آموزشضمنخدمت با توانمندسازی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین بین دیدگاه زنان و مردان در مورد میزان افزایش توانمندسازی بر اثر دوره های آموزش ضمن خدمت تفاوت معناداری مشاهده شد که این میزان در میان دبیران زن بیشتر از دبیران مرد بود. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد از میان دورههای مختلف آموزش ضمن خدمت، دوره های تخصصی پیشبینی کننده قویتر برای توانمندسازی دبیران تربیت بدنی می باشد.
فتحی (1391) اثربخشی دورههای مجازی ضمن خدمت معلمان شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد. جامعه آماری مورد مطالعه تمامی معلمان شرکت کننده دوره ها به تعداد 1047نفر می باشد . که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای – نسبی تعداد 180 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته حاوی 40 سوال بسته پاسخ با مقیاس پنج درجه ای لیکرت و یک سوال باز پاسخ می باشد . روایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و مشاورمورد تائید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از ضریب الفاب کرونباخ 91/. بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی،درصد و میانگین)و آمار استنباطی (آزمون
t
مستقل ،تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی ) استفاده شد.نتایج بدست آمده نشان داد که متغیرهای فناوری و پشتیبانی در این دوره در سطح مطلوب و متغیرهای ارزشیابی و طراحی آموزشی در سطح نامطلوبی قرار دارد.
دماوندی و الزامی (1392) رابطه آموزش هاي ضمن خدمت، سابقه خدمت و تحصيلات با توانمندي شغلي معلمان زن را مورد بررسی قرار دادند. اين تحقيق در صدد پاسخگويي به اين سوالات بود که آيا بين آموزش هاي ضمن خدمت، سابقه خدمت و تحصيلات معلمان با توانمندي شغلي آنان رابطه اي وجود دارد؟ همچنين بين آموزش هاي ضمن خدمت و هر يک از مولفه هاي توانمندي رابطه اي وجود دارد؟ بدين منظور، معلمان زن مدارس راهنمايي شهرري به عنوان جامعه آماري مورد مطالعه قرار گرفتند. نمونه گيري به روش خوشه اي از ميان سه ناحيه شهرري صورت گرفت. براي ارزيابي توانمندي شغلي و مولفه هاي مرتبط با آن از پرسش نامه اي مشتمل بر 5 مولفه و 34 گويه استفاده شد. پايايي پرسش نامه ذکر شده به روش محاسبه پايايي دروني (آلفاي کرونباخ) صورت گرفته و 0.92 به دست آمد، روايي آن نيز با ارجاع و با استناد به توافق کارشناسان به دست آمد. روش تحقيق بکار گرفته شده توصيفي و از نوع همبستگي است. جهت تحليل داده ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي (ضريب همبستگي پيرسون، همبستگي پاره اي و رگرسيون به روش گام به گام) استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد که از ميان سه عامل آموزش هاي ضمن خدمت، سابقه و تحصيلات، تنها آموزش ضمن خدمت به طور معناداري با توانمندي شغلي ارتباط دارد. همچنين بين آموزش ضمن خدمت و هر يک از مولفه هاي توانمندي شغلي، رابطه معناداري وجود ندارد.
-
سوابق خارجی
...
پیشینه تحقیقا ت داخلی وخارجی آموزش ضمن خدمت مجازی_1546942384_20653_5739_1676.zip0.02 MB |