فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی دارای 70 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم 9
2-1- مقدمه 10
2-2- مفهوم تكنولوژي 10
2-3- طبقه بندی تکنولوژی 12
2-4- عناصر اصلي تكنولوژي 13
2-5- مديريت تكنولوژي 14
2-6- تكنولوژي و مزيت رقابتي 16
2-6-1- ابعاد مزيت رقابتي 17
2-7- اكتساب تكنولوژي 18
2-7-1- انتقال تكنولوژي 21
2-7-2- انواع شيوه هاي اكتساب تكنولوژي 24
2-7-3- مدلهای اكتساب تكنولوژي 30
2-8- مروري بر تحقيقات گذشته 41
2-8-1- جايگاه اكتساب تكنولوژي در مطالعات صورت پذيرفته 41
2-8-2- سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته 42
2-8-3- معيارهاي تاثيرگذار بر شيوه هاي اكتساب تكنولوژي 53
2-1- مقدمه:
امروزه تکنولوژی و به کارگیری آن به یکی از عوامل رشد و پیشرفت در جوامع بشری (اعرابی ومنتی، 1389) و کلید رقابت در دنياي كار و تجارت و لازمه رشد سازمانها و ملتهاست. نوآوری و تغییرات تکنولوژیک در سازمانهای پیشرو، بسیار سریع اتفاق میافتند و باعث تغییر در محیط رقابتی میشود(رناسی و همکاران، 1388). ارائهی كالا و خدمات متفاوت به بازار، تحولات تكنولوژي، تغيير در شیوهی برنامه ريزي، اجراء كنترل و ارزيابي تغييرات تكنيكي، هريك فرصتي براي افزايش تواناییها، رقابت پذيري و رشد صنايع محسوب میشود. . به اين ترتيب، تكنولوژي به كارگيري و بهره مندي مناسب از آن همواره، بهترين زمینهی ايجاد منافع اجتماعي- اقتصادي به شمار میآید. امروزه، ضرورت اين امر با وجود تئوریهایی بيش از پيش نمايان است كه امكان رشد و بهبود مستمر را برپايه توسعهی تكنولوژي استوار میدانند.
بنابراين استراتژیها، تصميم گیریها و اقدامات يك سازمان يا شركت براي اكتساب، تطابق و توسعه تكنولوژيكي يك سازمان، هسته فرايند توسعه اقتصادي- اجتماعي آن شركت را تشكيل میدهد. چنان چه سازماني بتواند اين فرايند را نظاممند هدايت كند، بدون شك، زمینهی موفقيت و توسعه مداوم را براي خود فراهم میسازد و میتواند در بازار رقابتي و پرتلاطم دنياي امروزي به بقا اميدوار باشد (انصاري و زارع، 1388). بنابراین در این بخش به تعریفی جامع از مفهوم تکنولوژی و مدیرت آن و استراتژیهای اکتساب تکنولوژی خواهیم پرداخت.
2-2- مفهوم تكنولوژي
واژه تكنولوژي مركب از دو واژه يوناني Techne به معني مهارت و هنر و logy به مفهوم تعقل و تدبير انديشي است كه در ادبيات رشته مديريت تكنولوژي، تعاريف بسيار متنوعي براي آن بيان شده است(خلیل، 1387). طارق خلیل رئیس انجمن بین المللی مدیریت تکنولوژی، در کتاب مدیریت تکنولوژی خود، مفهوم تکنولوژی را چنین بیان میکند:" تکنولوژی را میتوان کلیه دانشها، فرایندها، ابزارها، روشها و سیستمهای به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. در بیانی ساده تر، تکنولوژی روش انجام کار وابزاری است که توسط آن به اهداف خود نایل میشویم."
از ديدگاه عامه مردم، اغلب تكنولوژي در معنا و مفهوم سخت افزاري خود (يعني ماشين آلات، رايانه و حتي وسايل بسيار پيشرفته ارتباطي و الكترونيكي) به كار میرود. حال آن كه مفهوم تكنولوژي بسيار فراتر از ماشين آلات و ابزار صرف است. در واقع در كنار مشخصات سخت افزاري، تكنولوژي داراي اجزاي نرم افزاري و مهارتهای انساني و دانشي نيز میباشد كه روز به روز بر ابعاد و پیچیدگیهای اين جز از تكنولوژي افزوده میشود (خواجه نصيري، 1387).
تعريف جامع ديگري از تكنولوژي را آلبتي ارايه داده است: مجموعه اي متشكل از اطلاعات، ابزارها و تکنیکهایی كه از علم و تجربه عملي نشات گرفتهاند و در توسعه، طراحي، توليد و به كارگيري محصولات، فرايندها، سیستمها و خدمات مورد استفاده قرار میگیرند (قاضي نوري و مهديخاني، 1384).
ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی_1546722783_20423_5739_1844.zip0.34 MB |