لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 11 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
گسترش امانت داری در میان دانش آموزان
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان تجربه:
امانت داری و گسترش آن در بین دانش آموزان
چکیده
امانت به معنای حفظ حقوق مالی و غیرمالی دیگرران، از اصرول اخلاقری اسرت . ایرن فضیلت به منش و حالتی گفته می شود که انسان را بر می انگیزانرد ترا بره حفرظ حقروق دیگران اقدام کرده و از زیان و آسیب رسانی به آن باز دارد . شخص امین کسی است کره این توان و ظرفیت را یافته تا از درون به مهار نفس خود اقدام کررده و در حفرظ حقروق مادی و معنوی دیگران بکوشد و در نبود آنان از حقشران دفراع نمایرد .بررای بیران ایرن
فضلیت و منش اخلاقی، در قرآن کریم، واژه امانت آمده است. این واژه، ضد واژه خیانرت است که نوعی تجاوز و تعدی به حقوق دیگران در آن به خوبی نمایان اسرت . واژه امانرت که از امن گرفته شده به معنای آرامش و سکون و از میان بردن هراس و ترس در دیگری است. بنابراین شخص امین کسری اسرت کره آرامرش و امنیرت را بره شرخص و جامعره می بخشد و ترس و هراس را از آن دو می زداید منصوری ، 3142 . از آن جایی که امانت داری به عنوان فضریلت انسرانی و مرنش اجتمراعی و هنجراری پسندیده مورد تأکید است، خلاف آن یعنی خیانرت در امانرت از امرور ناپسرند و مرذموم شمرده شده و از سوی خداوند به شدت به عنوان عملی منکر محکوم شده است. کسرانی که در قرآن به عنوان خیانت در امانت معرفی شده اند، افرادی از امت های پیشین هستند که به جهت همین اعمال فاسقانه از سوی خداوند مورد تهدید عذاب های سخت در دوزخ قرار گرفته اند. برخی از اهل کتاب از یهودیان به عنوان خیانت کننردگان در امانرت مرورد
سرزنش قرار گرفته و درباره آنان گزارش می شود که آنان از نظر تربیت و آموزش چنران افرادی هستند که اگر یك دینار به ایشان به امانت بگذاری باز نمی گرداننرد آل عمرران ، . آیه، 57
مقدمه
با توجه به این که دانش آموزان حدود هشت ماه از سال را با یکدیگر سپری می کنند، اکثر مواقع وسایل بچه ها روی میز قرار دارد. این مسائل ایجاب می کند که معلم روشی را در کلاس پیاده کند تا خصلت امانت داری در بین دانش آموزان تقویت شرده و در آینرده پایه و اساس زندگی آنان گردد. از آن جایی که قلب کودکان ماننرد لروح ی سرفید اسرت ، معلم می تواند آموزه های اخلاقی را با مهارت خاصی در آنها پرورش دهد.
...
گسترش امانت داری در میان دانش آموزان_1546519611_20057_5739_1002.zip0.04 MB |