لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 13 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموز
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
چگونه توانستم اعتماد به نفس رادر دانش آموزم م زنده کنم.
چکیده :
اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد شخصیت دانش آموزان و کسب موفقیت در دوران تحصیل آن هاست. داشتن اعتماد به نفس بدون تردید پیشرفت های تحصیلی و کارآمدی بیشتری را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد. در این تجربه ی تربیتی تلاش نگارنده این بوده است که با استفاده از مهارت ایجاد اعتماد به نفس تاثیر مثبتی بر رفتار دانش آموز مورد نظر بگذارد تا تغییر رفتار صورت گرفته و نتیجه ی لازم بدست آید.
نگارنده برای تغییر رفتار در دانش آموز مورد نظر از راهنمایی های همکاران آموزشگاه و کمک اولیاء دانش آموز هم بهره برده است. نگارنده بر این باور است که معلمان و مربیان بر روی شخصیت دانش آموزان بسیار تاثیر گذارند. فردا از آن ما نیست؛ فردا متعلق به آیندگان است اما ما می توانیم در این فردا و آینده نقش داشته باشیم. فردا همین امروزیست که دیروز منتظر آمدنش بودیم. پس تا موقعی که برای امروز و حال فرصت داریم، فعال و موثر برای ساختن فردا مشارکت کنیم تا آیندگان از تعقل و تدبُّر گذشتگان خود استفاده کنند. البته، راه های مشارکت در فردا و آینده متنوع است و تعلیم و تربیت بهترین راه مشارکت در آینده است و در این میان معلمان و مربیان واجد برترین شرایط و دارای بیشترین نقش و اثر می باشند.
مقدمه:
موضوع اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد شخصیت دانش آموزان و کسب موفقیت در دوران تحصیل آن هاست. داشتن اعتماد به نفس و مجهز بودن به مهارت های زندگی بدون تردید پیشرفت های تحصیلی و کارآمدی بیشتری را به ارمغان می آورد. بسیاری از شکست های تحصیلی دانش آموزان محصول عدم اعتماد به نفسی است که در وجود آن ها رخنه کرده. مقابله با احساس حقارت و خود کم بینی گام مهمی است در اعتماد به « . جهت تقویت اعتماد به نفس و اعتماد به نفس قدم اول در راه موفقیت است فرگوسن، » نفس، اطمینان به خود و ارزش قایل شدن برای خود را به همراه می آورد . 1382 ص، 134
با توجه به مطلب فوق دانش آموزان نیازمند حفظ یا ارتقای اعتماد به نفس خود هستند که ممکن است برای رویارویی با موقعیت های تهدید کننده، راهکارهایی ایجاد جوانان دارای اعتماد به نفس پایین، راهکارهایی را چون گریز از مشارکت « . کنند گروهی، عدم سخت کوشی و تعیین اهداف غیر واقعی اتخاذ می کنند تا بدین وسیله شرایطی را بیافرینند که به کمک آن شرایط، قادر به حفظ همان حداقل احساس اعتماد به نفس و خودباوری باشند. در طول زمان، نوجوانان دارای خودباوری پایین معمولاً راهکارهای مستعد شکست را اتخاذ کرده و نتیجه های غیرموفقیت آمیز را به ناتوانی هندری » خویش و موفقیت ها را به علل محیطی خارج از کنترل خویش نسبت می دهند . 29 و دیگران، 1381 ، صص 30 در طول تدریس هر کدام از ما معلمین به طور حتم اتفاقات خوشایند و یا ناخوشایندی پیش آمده است که از آن ها به عنوان خاطرات خوب و بد یاد می کنیم و به عنوان یک تجربه، سعی در تکرار و یا فراموش نمودن آن داریم. تجربه ی حاضر با عنوان: » چگونه توانستم اعتماد به نفس را در دانش آموزم م زنده کنم « که از آن به عنوان یکی از شیرین ترین تجاربم یاد می کنم.
متن اصلی طرح مساله،روش کار،گزارش تجربه
...
افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموز_1546518968_20019_5739_1174.zip0.04 MB |