لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 15 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
نقش عوامل دخیل در امور و جلب رضایت و مشارکت اولیا و دانش آموزان
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
نقش روابط انسانی مدیران و عوامل دخیل در امور و جلب اعتماد و مشارکت اولیا و دانش آموزان
چکیده
این تجربه با بهره گیری از روش های نوین مدیریتی و مشارکت سایر عوامل موثر در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و ارتقاء تحصیلی دانش آموزان مدرسه تهیه و تنظیم شده است و در آن بر نقش روابط انسانی مدیران و عوامل دخیل در امور و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبین تاکید شده است که در این راستا پس از شناسایی فرصت ها و تهدید ها و بهره گیری از فرصت هایی هم چون شورای مدرسه و شورای معلمان و انجمن اولیا و شورای دانش آموزی و با برگزاری کلاس های آموزش خانواده برای اولیاء، در وصول به اهداف تعیین شده، موفقیت هایی حاصل گردید.
کلید واژه: مدیریت، روابط انسانی، اعتماد، مشارکت، ارتقاء تحصیلی، تعصبات قومی
مقدمه :
امروزه آموزش و پرورش یکی از سازمان های بزرگ و پیچیده ی اغلب کشور ها محسوب می شود و درجه پیچیدگی آن با میزان پیشرفت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فنی بستگی تام دارد. آموزش و پرورش با انسان سر و کار دارد و چون انسان موجودی پیچیده است از این رو نظام آموزشی و تربیتی و کارورزان آن به ایفای دشوارترین و پرمسئولیت ترین وظایف اجتماعی اشتغال دارند و به مرور در شرایط پیچیده امروز پی می برند که بدون مدیریت و رهبری مؤثر قادر به پاسخگویی مسئولیت های فزاینده خویش نخواهند بود. فراهم کردن شرایط مدیریت و رهبری اثربخش مستلزم داشتن چشم انداز و دیدگاه خاصی می باشد که بتواند راهنمای اندیشه و عقل قرار گیرد و برای این که بتواند در ارتباط با کار خود بین گذشته و حال و آینده پیوند داده و یگانه سازد، می بایستی از یک نگرش ویژه برخوردار باشند. از آن جایی که در عصر حاضر هدف آموزش
و پرورش گرایش به سوی درک و فهم، مهارت، خلاقیت و نوآوری و سازندگی و مسئولیت پذیری است، در نتیجه تمام دست اندرکاران تربیتی در سه حوزه خانه، مدرسه و نهاد های اجتماعی می باید به صورت هماهنگ در تحقق اهداف تربیتی و علمی و آموزشی و به طورکل در راستای ساحت های شش گانه ی تعلیم تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبا شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فن آورانه گام های بلندی بردارند تا بتوان نظام معیار اسلامی و مبانی ارزش های مبتنی بر دین اسلام ناب محمدی ص یا سازگار با آن مشتمل بر سلسله مراتبی از ارزش هاست که ناظر بر همه ابعاد انسان است، مهیا گردد.
طرح مسأله
...
نقش عوامل دخیل در امور و جلب رضایت و مشارکت اولیا و دانش آموزان_1546518740_20006_5739_1185.zip0.05 MB |