لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 11 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
ترغیب دانش آموزان کم توان ذهنی به استفاده از تغذیه مفید
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
علاقمند کردن دانش آموزان استثنایی به استفاده از تغذیه مفید
چکیده
تامین انرژی و مواد لازم برای فعالیت های ذهنی کودکان علاوه بر این که سلامت جسم آنها را تامین می کند، به آنها کمك می کند تا زمانی که در کلاس حضور دارند، بهترین بهره را ببرند و با تمرکز حواس بیشتر به یادگیری بهتر مطالب درسی اقدام نمایند. این انرژی را می توان از طریق صبحانه و هم از طریق تغذیههایی که در زنگ . تفریح استفاده میشوند، به دست آورد قاضی، 3143 توجه به تغذیه فرزندان از مهم ترین وظایف والدین است. اگر دانش آموز صبحانه نخورد و تغذیه مناسب در مدرسه به همراه نداشته باشد به دلیل پایین افتادن قند خون توانایی و شرایط لازم را برای یادگیری مطالب در مدرسه نخواهد داشت. اصولاً دانش آموزان به سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در طول روز نیاز دارند و باید از تمامی گروه های غذایی شامل: شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات، سبزیجات، میوه و گروه نان و غلات مصرف کنند. متخصصان تغذیه همواره به والدین توصیه می کنند که کودکان را به مصرف تنقلات سنتی مثل: نخودچی، کشمش، گردو ، بادام، پسته، گندم برشته، عدس برشته، توت خشك، انجیر خشك و برگه ها تشویق کنند.
طرح مساله:
دانش آموزان ......در این آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانش آموزان همگی ناشنوا و نیمه شنوا بوده و گاهی با انواع دیگری از مشکلات همچون کم توانی ذهنی، مرزی بودن و مشکلات جسمی و حرکتی نیز دست به گریبان هستند. اغلب دانش آموزان از اطراف استان مانند: الوند، اقبالیه، محمودآباد، محمدیه، تاکستان و ... برای ادامه تحصیل به این مرکز می آیند. از نظر اقتصادی، خانواده ها به طور میانگین در سطح متوسط رو به پایین می باشند. برخی از خانوادهها دچار فقر فرهنگی بوده و همین مساله موجب شده است که به تغذیه مناسب و رشد جسمی کودکان خود چندان اهمیت ندهند.
اینجانب با 37 سال سابقه کار در آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین، سه سال متوالی معلم پایه اول و دوم چند معلولیتی ناشنوا کم توان ذهنی بودهام. در این
–
مدت متوجه شدم که دانش آموزان تغذیههای نامناسب از قبیل چیپس، پفك، سوسیس، انواع کیكها، پیراشکی، لواشك و ... را به مدرسه می آورند و ظاهراً مواد مغذی و مفید در تغذیه روزانه آنان جایی ندارد. بر آن شدم تا بتوانم کلاسم را از این وضعیت نامطلوب به یك وضعیت مطلوب تغییر دهم.
...
ترغیب دانش آموزان کم توان ذهنی به استفاده از تغذیه مفید_1546518547_19996_5739_1063.zip0.04 MB |