لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 13 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
برطرف نمودن مشکل ارتباط با خانواده و ضعف معنوی دانش آموز
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت هنرجو یان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به هنرجو یان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت هنرجو یان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت هنرجو یان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
رفع مشکل بی تفاوتی به درس و ارزشهای اخلاقی و سردی با خانواده
چکیده:
این تجربه تربیتی، حاصل حوصله و دوستی و صمیمیّت بنده با هنرجوی است که به درس و مدرسه بی تفاوت و نسبت به خانواده سرد بود و همچنین نسبت به ارزش های اخلاقی و دینی و عرف جامعه خیلی پایبند نبود ولی در سایه دوستی و راهنمایی دوستانه ی بنده، رفتارش تغییر کرد و نسبت به موارد مطرح شده فوق تا حدود زیادی مقید شد. روش من برقراری ارتباط موثر و سازنده با هنرجو جهت تغییر رفتار نامطلوب و رساندن به رفتار مطلوب و رضایت بخش بود که در طی چند ماه به نتایج مثبت انجامید و من به اهداف مورد نظر خود دست یافتم.
کلید واژه: کرامت نفس، محبّت، تغییر رفتار نا مطلوب، تشو یق
مقدمه:
هنرجو یانی که از کودکی با رفتار ناسالم روبرو شد ه اند و در طول زندگی با داد و فریاد، فحش، سرزنش، تحقیر و ... مواجه بوده اند و در خانواده به طور مداوم با امر و نهی های بدون منطق روبرو شد ه اند، آموخته اند که باید به یاری بیگانه دل بست. از طرفی آنان تحت فشار روانی شدید قرار گرفته و ناخواسته به پرتگاه سقوط، پرخاشگری و ستیزه جو یی کشیده شده و یا به گوشه گیری و انزوا و دوری از اجتماع و افسردگی می افتند که آثار این موارد پس از گذشت سال های بعد و با احساس کاذب قدرت فرد به شکل خطرناک تری ظهور و بروز خواهد یافت. فردی که احساس کند دیگر در بین مردم و اجتماع آبرو یی ندارد و دیگران برای او ارزشی قایل نیستند و او همه سرمایه های حیثیتی خود را از دست داده است، دیگر نمی توان به خیر این چنین فرد امید بست. این نوع انسان ها به لحاظ این که گران قیمت ترین گوهر خود یعنی ارزش انسانی و کرامت خود را از دست داده اند، تن به هر نوع پستی داده و به خطرناک ترین کار در خانواده و اجتماع دست می زنند. لذا هیچ تضمینی برای امنیت جامعه از سو ی چنین انسان هایی نمی توان متصور شد.
اهداف:
1 ارتقاء توانمندی های هنرجو یان برای زندگی فردی و اجتماعی متناسب با ارزش های اسلامی.
...
برطرف نمودن مشکل ارتباط با خانواده و ضعف معنوی دانش آموز_1546518360_19986_5739_1964.zip0.04 MB |