لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : اقدام پژوهی
نوع فایل : .docx( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 12 صفحه
قسمتی از متن .docx :
باسمه تعالي
جمهوری اسلامی ایران
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان :
بررسی و حل مشکل پرخاشگری در دانش آموز
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :
پست سازمانی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به :
همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است . بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .
تشكر و قدرداني:
اينك كه اين مورد تحقیقاتی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت آن داشته اند متشكريم.
پیشگفتار
منابع انسانی نقش اساسی را در فرآیند تربیت دانش آموزان ایفا می کنند. تدابیر، روش ها و تعاملاتی که از سوی عوامل فهیم و معزز پرورشی و آموزشی در جریان تلاش مستمر در محیط های تعلیم و تربیت به ویژه در کلاس درس در فرآیند یاددهی و یادگیری جهت ایجاد تغییر و یا اصلاح رفتار متربیان به کار گرفته می شود در بالندگی و تربیت نسل نو حائز اهمیت است. سخن پیرامون تجارب برتر تربیتی در قالب روایت پژوهی اقدامی هوشمندانه برای دستیابی به این سرمایه های گران سنگ و استفاده از توانایی ها و تجارب نیروی انسانی است.
همچنین در اجرای راهکار 1 - 23 سند تحول بنیادین مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برای گسترش تفکر و پژوهش در بین مدیران، مربیان و تامین پژوهشگر مورد نیاز در تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و حمایت از پژوهشگران فعال و مجرب و به منظور دستیابی به اندوخته های تجربی مستند مدیران، معاونان، مربیان و مشاوران و معلمان و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی به دانش آموزان، جشنواره هایی پیرامون بیان تجارب تربیتی در قالب روایت پژوهی برگزار می گردد.
چشم انداز
ماموریت اصلی آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ها و شرایط و امکانات جهت رشد وشکوفایی همه جانبه شخصیت دانش آموزان و رساندن آنان به حیات طیبه می باشد. اما نباید از این غافل شد که تعلیم و تربیت امری تدریجی، تعاملی و یکپارچه است. امروزه ویژگی مهم سازمان ها تغییر و تحول سریع است و همین امر آموزش همسان را به دلیل کمبود » مدیریت تجربه « فرصت و هزینه کافی برای برنامه ریزان سخت نموده است. البته سیستم می تواند روشی برای برون رفت از این مشکل باشد. وجود الگوها، خلاقیت ها و تجربه های مفید دست اندرکاران تعلیم و تربیت و شناسایی وکاربست آن در رشد و تربیت دانش آموزان نقش عمیق، بی بدیل و تسهیل کننده ای خواهد داشت. بدیهی است بکارگیری تجربیات دیگران از هزینه های مضاعف جلوگیری خواهد نمود.اما متاسفانه در قلمرو پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی در خصوص مستندسازی تجربیات اقدامات موثری بعمل نیامده است و در این زمینه کمتر می توان رد پای ابتکارات،تجاربیات و خلاقیت های برخاسته از دل مدارس را یافت که به مرحله اجرا و فعلیت رسیده باشد.
عنوان:
بهبود پرخاشگری دانش آموز پایه ...
چکیده
پرخاشگری یکی از رایجترین واکنشهای یك فرد نسبت به ناراحتیها و « ناکامی هایی است که به منظور صدمه رساندن به دیگران، کسب پاداش، ارضای نیازها یا رفع موانع انجام می شود. چون تمام رفتارها و اعمال انسانها دارای هدف است، رفتار پرخاشگرانه نیز هدف دارد. هدف، مهمترین عامل در توجیه نوع رفتار است. به طور کلی پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی و خصمانه، واکنشی نسبت به ناکامی و سرکوبی امیال است که زاییده تعامل پیچیده بین وضعیت محیطی و تغییرات بیوشیمیایی و عوامل فرهنگی و پاسخهای آموخته شده است و به صورت ضرب و جرح، آزار و اذیت، تخریب و . شفیع آبادی، 3172 ، صص، 88 84 » صدمه رسانی به دیگران بروز می کند
مقدمه
مدرسه ای که در آن مشغول به خدمت بودم، در منطقه ..... در ساختمانی به نام نیکان واقع شده و دارای 31 کلاس آموزشی و تعداد 251 نفر دانش آموز و شیفت گردشی بود. کادر اداری نیز متشکل از مدیریت، معاون آموزشی و پرورشی و یك سرایدار به صورت ثابت بود. همچنین دارای دو کلاس پنجم الف و ب بود که دانش آموزان تجربه حاضر مربوط به وضعیت دانش آموزی است که رفتار او نه تنها برای من بلکه برای دانش آموزان کلاسم و حتی دیگر دانش آموزان مدرسه نیز خوش آیند نبود. این رفتار پرخاشگرانه بر عملکرد درسی او نیز تاثیر گذاشته بود و اعتراض و شکایت بچه ها مبنی بر این که، مریم مرا زد و موهایم را کشید، او حرف بد زد، دائما رو به افزایش بود. با وضعیتی که بوجود آمده بود، تصمیم گرفتم در این رابطه دست به اقدام بزنم تا تحولی را در نحوه کار آموزشی و پرورشی کلاسم و محیط مدرسه ایجاد کنم. برای این کار فکر کردم ابتدا بهتر است از خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان بپرسم که چرا او موجب اختلال و بی نظمی در کلاس و مدرسه شده، آن دانش آموز فقط سکوت می کرد و
پاسخ هایی که از طرف بچهها ارائه می شد نیز گرهای را از مشکلم باز نکرد. روزی وارد کلاس شدم و دیدم وضع کلاس با وجود این دانش آموز بسیار شلوغ و بی نظم شده است. هنگام ورود چیزی نگفته و سکوت کردم. همه نیز ساکت شرردند. بعد از چند دقیقه مشغول حرف زدن و نصیحت کردن شدم به طوری که مخاطب من تمام دانش آموزان بودند . چرا شما دست به رفتارهای زشت می زنید و ... . در آن لحظه از بچهها چه کار کنیم تا با هم «: بچهها خواستم در مسالهای به من کمك کنند با عنوان دوست و مهربان باشیم. می خواهم صفات یك دوست و دانش آموز خوب را از زبان شما پس از چند دقیقه فرصت دادن به آنها، بچهها مواردی را بیان کردند و من آنها ». بشنوم را روی تخته یادداشت کردم که به شرح ذیل می باشد: یك دوست خوب باید نسبت به همه مهربان باشد.
یك دوست خوب باید راستگو باشد.
یك دوست خوب باید رازدار باشد.
...
بررسی و حل مشکل پرخاشگری در دانش آموز_1546518277_19981_5739_1148.zip0.04 MB |