فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم وتعاریف اسناد دارای 35 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
مفهوم اسناد
مفهوم اسناد یکی از موضوعات محوری و مهم روانشناسی اجتماعی در حوزه انگیزش است که افرادی چون هایدر
- Hider, F
.
(1985) نیز در شکل گیری آن نقش بسزایی داشته اند. در واقع واکنش افراد به موقعیت ها متاثر از برداشت و ارزیابی شناختی آن ها از موقعیت ها است که سبک اسناد نامیده می شود. سبک اسناد هر فرد، در دوره کودکی شکل می گیرد و در صورتی که تغییری از خارج از فرد بر آن اعمال نشود تا آخر عمر پابرجا می ماند. هدف از نظریه اسناد روشن کردن این مساله است که افراد در تلاش برای توجیه رفتارهای خود از چه قواعدی استفاده می کنند و چه خطاهایی را مرتکب می شوند. انسان ها همواره برای توجیه پیامد رفتار خود به تحلیل روابط علت و معلول نمی پردازند و بسیاری از رویدادهای قابل پیش بینی نیازی به اسناد ندارند زیرا موفقیت و شکست مورد انتظار، پیامد های پیش بینی شده ای هستند. اما وجود ناهمخوانی میان پیامدهای مورد انتظار با پیامدهای واقعی منجر به ایجاد حالت ناخوشایند تردید و دودلی می شود که افراد با متوسل شدن به سبک های اسنادی برای رفع این احساس تلاش می کنند. از این رو نظریه
ای که در دو دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است شیوه اسناد رویدادهای تنش زا توسط افراد است که می تواند نقش مهمی در سلامت جسم و روان فرد داشته باشد (سلیگمن، 2005).
شکل گیری سبک اسناد
دو سال اول زندگی، زمان خروج از درماندگی است. نوزاد موجودی کاملاً ناتوان و بی
اراده است. همین که گریه می
کند مادر به سراغ او می
آید، ولی او بر زمان آمدن مادر کنترلی ندارد. در سه ماهة اول زندگی بازوها و پاهایش را با اینکه حرکات اساسی ندارند کنترل می
کند و خیلی زود حرکت بازوها و بعد گریه کردن اختیاری می
شود. این زمانی است که نوزاد متوجه می
شود هر زمان که مادرش را بخواهد باید گریه کند. اولین و دومین سال زندگی به کنترل فردی، راه رفتن و صحبت کردن سپری می
گردد. در این دو سال برای ایجاد توانایی
های مختلف تلاش فراوان صرف می شود. نوپایان به موانع لگد می
زنند و اگر تلاش آن ها بیهوده باشد اصرار می
ورزند و خوشبختانه زود درمانده نمی
شوند. در سنین پیش از دبستان، اعمال سلطه جویانه، به منزله مخزنی است که خوش
بینی کودکان در آن شکل می
گیرد. زمانی که کودکان وارد مدرسه می
شوند، روش ها و شیوه های پرورش فرزندان خوش
بین، به جای اعمال سلطه
جویانه، به نحوة تفکر کودکان ربط پیدا می
کند. به خصوص در مواقعی که آنها شکست بخورند. در سنین مدرسه، کودکان سعی می
کنند تا از علل وقایع آگاه شوند. آنها دربارة موفقیت
ها و شکست
های خود و در خصوص اینکه چه می
توانند بکنند تا شکست را به موفقیت تبدیل سازند، نظریه
هایی در ذهن خود می
پرورانند. این نظریه
ها، مبنای خوش
بینی اساسی یا بدبینی اساسی (سبک اسناد) را در آنها تشکیل می
دهد. با فرارسیدن بلوغ، دیدگاه نوجوان دربارة جهان، شکل قطعی تری به خود می گیرد (سلیگمن، 2005). از نظر سلیگمن، بدبینی شباهت زیادی به درماندگی آموخته شده و مکان کنترل
. locus of control
بیرونی دارد. خوش
بینی هم به خوداثرگذاری و مکان کنترل درونی شباهت دارد (گلستانی بخت، 1386).
سلیگمن(2005) خوش
بینی را به جای یک صفت شخصیتی گسترده، به عنوان نوعی سبک اسناددر نظر می گیرد. از این دیدگاه افراد خوش
بین، رویدادها یا تجربه
های منفی را با نسبت دادن علت آنها به عوامل بیرونی، ناپایدار و اختصاصی مانند اوضاع و احوال حاکم، تبیین می
کنند. برعکس، افراد بدبین رویدادها یا تجربه
...
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم وتعاریف اسناد_1546541428_19802_5739_1451.zip0.09 MB |